Obsidian vill göra mer Star Wars

Robot
Medlem
Obsidian vill göra mer Star Wars

Jedi Knight 4, det är en bra ide.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

bara om tar tillbaka jedi knight eller rogue squadron stuket igen. Varför inte BF 3 :).

k3m
Medlem
Medlem

Kotor är ju ett av dom absolut bästa spelen enligt mig.

Problemet med Obsidian är att dom gör bra spel men dom glänser nästan aldrig lika mycket som orginalen gjorde, kotor 2 var bra men inte i klass med ettan tex.

Hoppas dom kan styra upp det bra isf.

Medlem

Nytt KotOR yes please!

Medlem

YES! Hör du det Lucasart!? Låt Obsidian göra flera Star Wars spel. Men släpp inte de i förtid!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

KotOR III? Håll det så långt borta från Bioware som möjligt så blir det säkert bra.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Lepr:

Kotor är ju ett av dom absolut bästa spelen enligt mig.

Problemet med Obsidian är att dom gör bra spel men dom glänser nästan aldrig lika mycket som orginalen gjorde, kotor 2 var bra men inte i klass med ettan tex.

Hoppas dom kan styra upp det bra isf.

Äsch, jag gillade både Kotor 2 och NWN 2 mer än ettorna. Obsidians problem är oftast att de brister i de tekniska aspekterna av spelutvecklande. Många buggar och en del underliga designval.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Kotor är ju ett av dom absolut bästa spelen enligt mig.

Problemet med Obsidian är att dom gör bra spel men dom glänser nästan aldrig lika mycket som orginalen gjorde, kotor 2 var bra men inte i klass med ettan tex.

Hoppas dom kan styra upp det bra isf.

Finns de som menar hade Kotor 2 hade en jävla potential och det som fanns där var riktigt bra. Typ djupare än ettan t om.

Dock så förstörde väl diverse buggar och ofärdigt material spelet för många så det har fått dåligt rykte.

Har inte spelat det själv än, men kommer nog göra det med Restore content mod. Blir nog bra.

Hoppas de får igenom sina planer Obsidian.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Lepr:

Kotor är ju ett av dom absolut bästa spelen enligt mig.

Problemet med Obsidian är att dom gör bra spel men dom glänser nästan aldrig lika mycket som orginalen gjorde, kotor 2 var bra men inte i klass med ettan tex.

Hoppas dom kan styra upp det bra isf.

Finns de som menar hade Kotor 2 hade en jävla potential och det som fanns där var riktigt bra. Typ djupare än ettan t om.

Dock så förstörde väl diverse buggar och ofärdigt material spelet för många så det har fått dåligt rykte.

Har inte spelat det själv än, men kommer nog göra det med Restore content mod. Blir nog bra.

Hoppas de får igenom sina planer Obsidian.

Jag argumenterar inte att dom var dåliga på något sätt, men i synnerhet KotOR var ju helt nytt tankesätt med sitt TP perspektiv tex och jag spelade själv igenom spelet 3 gånger i rad i rak följd.
KotOR 2 var precis samma vilket gjorde att jag på ett sätt spelat mig lite less på det redan innan jag började, nu kommer jag inte ihåg storyn från något av spelen rakt upp och ner men kan mycket väl varit så att KotOR 2 var bättre/djupare, problemet för mig var nog att allt annat var likadant.

Medlem

"Obi-Wan försöker ta reda på om Luke är okej"

Luke mellan 3:an och 4:an? Har inte sett 3:an på länge, men är inte Luke bara en liten nydelad cell då den slutar?


signatur

K9
:.:

Medlem

LET THEM! Snälla, jag vill ha mer kvalitéts-Star Wars, och KOTOR II var just det. Magiskt bra spel!

Medlem

Snälla Disney om några kan förvalta Star wars som spel så är det Obsidian! Om det ändå funnits en högre makt så hade vi haft KotOR 3 vid det här laget :/

Medlem
Skrivet av absimilard:

"Obi-Wan försöker ta reda på om Luke är okej"

Luke mellan 3:an och 4:an? Har inte sett 3:an på länge, men är inte Luke bara en liten nydelad cell då den slutar?

Luke föds ju i trean och är väl 19 i fyran, så Obi måste se till att Luke är okej i 19 år. Hände säkert rätt mycket intressant under de åren.

AW8
Medlem

GE DEM RÄTTIGHETEN ATT GÖRA DET DÄR SPELET LUCASARTS/DISNEY!!!

Chris Avellone är kung, ju mer tillgång till Star Wars han får desto bättre!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

KOTOR II med restored content moddar och bugfix-patchar genom communityn gör det spelet till väldigt mycket bättre än första spelet faktiskt. Hade Obsidian bara fått all tid de behövt och tillräckligt stor budget hade vi nog kunnat se det bästa star wars spelet på väldigt länge.

Medlem

Fick ju nästan orgasm bara jag läste Obsidian och Star Wars i samma mening i rubriken. Jag ställer mig till de som tror Kotor 2 hade kunnat blivit kung om det inte var för Lucasarts som satt orimlig press på att få en snabb release direkt efter kotor 1.

Hoppas verkligen de får bättre kontakt med Disney och kan bolla lite idéer. Jag minns en tid då man som Star Wars-fan satt och väntade på titlar som Jedi Outcast, Galaxies och Kotor 1. Det är dags för att återskapa såna gyllene tider.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Snälla Disney om några kan förvalta Star wars som spel så är det Obsidian! Om det ändå funnits en högra makt så hade vi haft KotOR 3 vid det här laget :/

Den vänstra makten var inblandad istället


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Avstängd

Ok, ja visst!

Medlem

Gillar starkt att Obsidian kanske får möjligheten att ta sig an Star Wars igen.

Är dock lite skeptisk till att det skall utspelas mellan ep.3 och ep.4 då jag hellre hade sett ett "renodlat" KOTOR 3 i ungefär samma tidsålder som de tidigare delarna.

Medlem
Skrivet av Domitianus:

Gillar starkt att Obsidian kanske får möjligheten att ta sig an Star Wars igen.

Är dock lite skeptisk till att det skall utspelas mellan ep.3 och ep.4 då jag hellre hade sett ett "renodlat" KOTOR 3 i ungefär samma tidsålder som de tidigare delarna.

Jag föreställer mig att det blir som ett Star Wars Mass Effect. Då passa det mer med mer high tech.

Medlem

Obsidian borde inte ens tillåtas nämna Star Wars efter tidernas sämsta spelslut i KotOR II.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Obsidian borde inte ens tillåtas nämna Star Wars efter tidernas sämsta spelslut i KotOR II.

Jag var hyfsad missnöjd över slutet jag med efter min första playthrough. Men under mina 10 övriga playthroughs så brydde jag mig mycket mindre om den delen av spelet

Medlem
Skrivet av Wilfer88:
Skrivet av kebbe:

Obsidian borde inte ens tillåtas nämna Star Wars efter tidernas sämsta spelslut i KotOR II.

Jag var hyfsad missnöjd över slutet jag med efter min första playthrough. Men under mina 10 övriga playthroughs så brydde jag mig mycket mindre om den delen av spelet

Hela Malachor V delen av spelet makes more sense när man har restored content patcharna, och är mycket bättre. Slutet är väldigt bra när man spelar det så som Obsidian egentligen hade tänkt att man skulle spela det. Skyll på att de hade tidspress och för liten budget snarare än att de var inkompetenta, seriöst.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Wilfer88:
Skrivet av kebbe:

Obsidian borde inte ens tillåtas nämna Star Wars efter tidernas sämsta spelslut i KotOR II.

Jag var hyfsad missnöjd över slutet jag med efter min första playthrough. Men under mina 10 övriga playthroughs så brydde jag mig mycket mindre om den delen av spelet

Hela Malachor V delen av spelet makes more sense när man har restored content patcharna, och är mycket bättre. Slutet är väldigt bra när man spelar det så som Obsidian egentligen hade tänkt att man skulle spela det. Skyll på att de hade tidspress och för liten budget snarare än att de var inkompetenta, seriöst.

Jo, spelet blir klart bättre med rcm, men i slutändan var det ju inte så spelet upplevdes när det släpptes, eller efter spelets officiella patchar.

Även om spelet ser väldigt lika ut som Kotor1 gjorde, så vet jag ändå att Obsidian lyckades med en hel del förbättringar. Storyn var i överlag bra, karaktärerna väldigt bra, och relationerna mellan dem långt bättre än vad jag upplevt i andra spel. Och istället för självklara svart och vitt, så innehåller spelet stora mängder grå-zoner gällande moral. Det blev en annan, och bättre upplevelse än vad jag fann i Kotor 1. Och det går det ju bara att tacka Obsidian för, även om Bioware lade grunden.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Wilfer88:
Skrivet av kebbe:

Obsidian borde inte ens tillåtas nämna Star Wars efter tidernas sämsta spelslut i KotOR II.

Jag var hyfsad missnöjd över slutet jag med efter min första playthrough. Men under mina 10 övriga playthroughs så brydde jag mig mycket mindre om den delen av spelet

Hela Malachor V delen av spelet makes more sense när man har restored content patcharna, och är mycket bättre. Slutet är väldigt bra när man spelar det så som Obsidian egentligen hade tänkt att man skulle spela det. Skyll på att de hade tidspress och för liten budget snarare än att de var inkompetenta, seriöst.

Det tyder ju verkligen på yrkesstolthet att släppa ett ofärdigt spel.. Om jag minns rätt hade inte Obsidian någonting att göra med Restored Content-modden, hade det varit upp till dem hade ju innehållet inte ens varit tillgängligt idag.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Wilfer88:
Skrivet av kebbe:

Obsidian borde inte ens tillåtas nämna Star Wars efter tidernas sämsta spelslut i KotOR II.

Jag var hyfsad missnöjd över slutet jag med efter min första playthrough. Men under mina 10 övriga playthroughs så brydde jag mig mycket mindre om den delen av spelet

Hela Malachor V delen av spelet makes more sense när man har restored content patcharna, och är mycket bättre. Slutet är väldigt bra när man spelar det så som Obsidian egentligen hade tänkt att man skulle spela det. Skyll på att de hade tidspress och för liten budget snarare än att de var inkompetenta, seriöst.

Det tyder ju verkligen på yrkesstolthet att släppa ett ofärdigt spel.. Om jag minns rätt hade inte Obsidian någonting att göra med Restored Content-modden, hade det varit upp till dem hade ju innehållet inte ens varit tillgängligt idag.

Fast det är ju inte bara obsidians fel heller. Det var inte de som såg till att deras budget inte räckte till och att de fick ouppskjutbara deadlines. Det finns en anledning till att Obsidian lärt sig av sina misstag och valt att kickstarta sitt nästa spel. Det här handlade inte om yrkesstolthet, det här handlade om att LucasArts tvingade de att släppa spelet trots att de sa att det inte var färdigt än.

Medlem

Alltså, Kotor II var ett jättebra spel, fram tills dess att man lyckats med det stora övergripande målet och äntligen skulle få ge lite sith-smisk uppbackad av galaxens hårdaste jedis och ja, sen kan de flesta historien. Valfriheten försvann, guldet blev till kiss och sen följde en snitslad bana med 3 sithlords i varje rum för ytterligare 30 minuters speltid. D.v.s. - anledningen till att kotor 2 blev så dåligt i sin helhet berodde ju på att några utgivarnissar tyckte att det var dags att slänga ut ett ofärdigt spel, mig veterligen mot obsidians vilja.

Så vill de göra ett nytt kotor eller dylikt, så är jag jävligt pepp.

1
Skriv svar