Vilka är era största spel besvikelser?

Medlem
Vilka är era största spel besvikelser?

Fragzone snacka en del om spel som hypats som sedan när de väl släppts visat sig vara betydligt sämre än förväntan.
Så jag tänkte höra vilka spel har varit major let downs för er?

Här är de spel som jag har spelat som gjort mig väldig besviken.

10 Starcraft 2
Okej kanske lite grymt att sätta detta spel på listan och jag vet att de flesta inte kommer att hålla med. Men jag blev verkligen inte imponerad av detta.
Kanske för att jag faktist har lirat andra RTS spel de senaste åren som tagit genren frammåt.
Det var så mycket hype kring spelet i flera år och sen prisas spelet utav alla typ, det var tom pappskallar på Machinima som hyllade det och sa att det var de bästa RTS spelet någonsin.
Så tillslut så bestämmer jag mig att skaffa spelet...
Men om man ska vara ärlig så kändes det som Starcraft 1 fast med ny grafik samt att flera av de gamla roligaste enheterna inte fanns kvar längre.
Anledningen jag tyckte SC 1 var fantstiskt var just att spelet var väligt imponerande för sin tid, SC 2 kunde inte komma nära detta när dom bara kopierar det 12 år senare.
Kan förstå att Blizzard plays it safe, men för min del så blev jag verkligen inte såld på 12 år gammalt gameplay.

9. Unreal 2
Kommer nån ens ihåg det här spelet? Jag gör knappt själv det. Men kommer ihåg att jag ett tag iaf längtade efter att det skulle släppas, Unreal 1 hade trots allt varit en fantastisk upplevelse. Det ända jag kommer ihåg av Unreal 2 var att det gav unkna lost in space vibbar(ja filmen med Joey från vänner).
Eftersom att jag inte kommer ihåg något mer än det, så måste de varit ett tecken på att spelet var kasst.

8. Supreme commander 2.
Älskade 1an så blev besviken när jag märkte att dom dummat ner saker I tvåan. I överlag så kändes det som en onödig uppföljare när 1an var ett bättre spel.

7. Duke Nukem forever
Anledningen varför detta inte hamnar lägre på listan är för att mina förväntningar var rätt låga.
När ett spel som detta genomgått så mycket problem så förväntade jag mig att det skulle vara mediokert. Tyvärr visade det sig att spelet var betydligt sämre än så.

6. De senaste C&C spelen. I stort sätt alla sedan Generals har för mig inte varit imponerande.
Var ett stort fan av de första C&C spelet och Red Alert, så känns verkligen tråkigt att det blivit så hära.
Personligen tror jag att deras "don't fix if it aint broken" mentaliteten har en del i det hela.
Spel brukar oftast behöva gå frammåt i utvecklingen, för att kunna ge nån slags wow faktor.
Sen så finns det såklart andra faktorer som bara dåliga beslut och ideer, c&c 4 vågade de trots allt experimentera lite med, men blev utan tvekan det värsta av dom alla.

5. Alla spel av ID software sedan Retun to Castle wolfenstein.
Precis som C&C så har ID software haft stora problem med att hänga med på senare år. (Och även Raven Software som dom jobbat mycket med)
Quake 4 och Rage var bara bläh och tappade lusten att ens spela igenom dom.
Visst Doom 3 var kanske inte ett dåligt spel, men det var rätt enformigt och ganska oimponerande. Kort där efter det kom så släpptes både Half-life 2 och Farcry som var båda betydligt bättre spel.

4. Heroes of might and magic IV och VI
Heroes 3 ett av de få spel från 90-talet som jag än idag spelar minst nån gång om året. Så otroligt underhållande spel. Spelen kanske inte hypades speciellt mycket via media men istället så blev det väl att man själv hypade upp sig. När väl fyran släpptes så var det en enorm besvikelse, dom hade sabbat allt som gjort 3an så bra, jag satt jag i timmar och intalade mig att det kanske skulle komma mer intressanta saker, men det hände aldrig.
Visst gillade att dom vågade göra något annorlunda, men tyvärr funkade det inte. Istället var allt bara sämre.
Detta gäller även Heroes VI, spelet var kanske inte riktigt så dåligt som fyran. Men vafan, utvecklarna borde ha en käftsmäll när dom säger i deras developer dairy att dom vill göra ett turordningsbaserat spel mer likt Starcraft...WTF. Trodde dom verkligen att det skulle gå hem hos heroes fansen eller att det skulle bli populärt i multiplayer?

3. Operation Flashpoint 2
Jag var verkligen taggad på detta spel. Bilderna och filmerna såg riktigt bra ut och jag tänkte att detta kanske skulle kunna bli som gamla goda OFP 1.
Dock var detta inte fallet, realismen var borta och SP kändes linjärt. No wonder Arma 2 trots alla sina buggar forfarande är alive and kicking och inte OFP 2.

2. Diablo 3
Spelet var inte nödvändigtvis dåligt, men det hade hypats så sjukt mycket under en väldigt lång tid.
Kompisar till mig som inte ens var specielt spel intresserade var taggade på att få lira D3
Sen när man väl hade spelat igenom det så var det något man glömde bort väldigt snabbt.
Diablo atmosfären var borta istället kändes det mera som Warcraft, Auktionshuset sabbade själva grundiden för ett hacknslash spel, skill systemet var kasst, motståndet var för enkelet etc etc...
Värst av allt så kändes det som om Blizzard med sin otroligt stora utvecklings stab bara varit lata, dom hade kunnat lagt ner mycket mer krut på att göra intressant akter, items och story.

1. Dragon age 2.
Älskade 1an och la ner otroligt många timmar på det. Men 2an var verkligen mardrömsdåligt, sluta spela efter en timme. Det kändes verkligen som om EA pistolhotat utvecklarna och tvingat dom att släppa spelet ett år för tidigt. Till och med grafiken kändes fulare än orginalet.

Medlem

Tjaaa, färskast i minnet är väl Diablo 3, följt av RAGE och sedan kanske Darksiders 2 (usel PCport jao).

Ja för att inte nämna GTA IV. YEAH, you heard me.. Hade gillat det så mycket mer om dom struntat i den "seriösa" framtoningen och de påtvingade sociala grejerna (Niko, lets go bowling! *bleeech*)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

C&C4. Jag gillade C&C3 och tyckte att Red Alert 3 med expansion var underhållande RTS med en rolig SP del, något man aldrig ser nuförtiden.

Köpte C&C4 och trodde att "Så hemskt kan det inte vara". Man hade ju hört allt gnäll men kom igen, lite underhållande måste det vara. Men satan vad fel jag hade. Andra SP uppdraget på GDI går inte ens att klara av solo. Helt onöjligt. Måste coopas, och det är ju ingen som spelar spelet. Men jag förstår å andra sidan varför.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Zymac:

Tjaaa, färskast i minnet är väl Diablo 3, följt av RAGE och sedan kanske Darksiders 2 (usel PCport jao).

Ja för att inte nämna GTA IV. YEAH, you heard me.. Hade gillat det så mycket mer om dom struntat i den "seriösa" framtoningen och de påtvingade sociala grejerna (Niko, lets go bowling! *bleeech*)

Älskar själv GTA IV men det beror inte på storyn. Jag använder spelet som en sandbox med hjälp av "GTAIV NATIVE TRAINER". Det blir lite som GMOD om du känner till det fast med bra körkänsla. Kräver lite fantasi och idéer dock för att vara underhållande, men värt att testa om du kör på pc

Medlem

Jag har haft två riktiga besvikelser, vilka är:

Diablo 3, var en riktigt stor besvikelse. Känslan jag får är att spelet är designat för att in-game butiken ska sälja bättre. Kände redan på mig innan spelet kom att det troligtvis hade potential att förstöra hela spelet.

Man märker i level-designen och hela spel konceptet att det bygger på att man ska bli uttråkad på farming (för bra lot går ju knappt att få inom rimlig tid), brutalt dödad och sedan bli mer eller mindre tvungen att köpa lite grejer, särskilt om du har kompisar som har köpt för att då ens kunna hänga med gänget.

Hitman: Absolution, problemet med detta spelet var nog att jag förväntade mig ett klassiskt hitman med den danska råa känslan som fanns i föregångarna. Istället fick vi en dålig klon av splintercell som gått mycket åt main stream hållet. Kändes klassiskt dåligt amerikanskt. Stor besvikelse om man var ute efter det som fanns i de gamla spelen.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

6. De senaste C&C spelen. I stort sätt alla sedan Generals har för mig inte varit imponerande.
Var ett stort fan av de första C&C spelet och Red Alert, så känns verkligen tråkigt att det blivit så hära.

4. Heroes of might and magic IV och VI
Heroes 3 ett av de få spel från 90-talet som jag än idag spelar minst nån gång om året. Så otroligt underhållande spel. Spelen kanske inte hypades speciellt mycket via media men istället så blev det väl att man själv hypade upp sig. När väl fyran släpptes så var det en enorm besvikelse, dom hade sabbat allt som gjort 3an så bra, jag satt jag i timmar och intalade mig att det kanske skulle komma mer intressanta saker, men det hände aldrig.
Visst gillade att dom vågade göra något annorlunda, men tyvärr funkade det inte. Istället var allt bara sämre.
Detta gäller även Heroes VI, spelet var kanske inte riktigt så dåligt som fyran. Men vafan, utvecklarna borde ha en käftsmäll när dom säger i deras developer dairy att dom vill göra ett turordningsbaserat spel mer likt Starcraft...WTF. Trodde dom verkligen att det skulle gå hem hos heroes fansen eller att det skulle bli populärt i multiplayer?

C&C håller jag med om tyvärr, men jag tycker Might & Magic Heroes VI är jättekul (171 timmars speltid fn). Jag har dock inte spelat något annat i serien så jag kan inte jämföra. Jag vet att alla veteraner brukar höja trean till skyarna. Många av dom har dock ändå tyckt sexan är "ok".


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

C&C 4 Det var skrämmande dåligt. Gav det 3 timmar sedan sopades det ut från datorn. Testade f2p varianten den var i stor tsett lika dålig. Hämtade 15 läckra kartor från C&C Generals Hour från fansens trevliga sida.

http://www.cnclabs.com/

Där finns en del godbitar att hämta men också några lagg kartor. De med 4st stjärnor brukar flyta ok.

Men C&C blir nog aldrig bra igen när spel skaparna inte fattar vad för spel de jobbar med och det gäller nog många titlar.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Bra tråd!

Diablo 3 såklart, nu vet jag inte varför jag köpte det överhuvudtaget då jag inte gillar hack n slash, men jag hade kul med demot/betan o antog att jag skulle ha det sen också, att jag skulle hitta något strategiskt djup, men det blev bara spamklickande till den grad att jag inte ens orkade köra igenom det på normal. O varför tvinga en till detta direkt? Låt mig välja själv, hela spelet förstörs ju när allting är busenkelt, "men klara det på normal först sen blir det svårt". Wtf? nej tack.

Ass Creed 3; nu har jag inte ens spelat mig igenom den långa handhållna intron, men det började så bra, först på skeppet o man fick testa lite o shit va bra. Sen i Boston, IMPONERANDE, sen inser man att det är cutscenes till förbannelse, autofighter (quicktime, tryck E, sen F, igen, igen) Autoregen hälsa tom under strid
Synd då tvåan var så underbar, får väl ge det en chans till. Synd att det inte finns mods, det hade kunnat rädda hela spelet.

Heroes of might and magic VI: Vilken skit alltså, alldeles för lätt och obalanserat. Att ändra svårighetsgraderna ingame är ju ett skämt. Inga stadsvyer längre, o en massa annat som förstör själva upplevelsen. Försökte ändå gång på gång och precis som ovan väntade jag på att snart blir det bättre, men fan heller.

Hitman absolution: Håller med ovanstående. Varför? idioter

Dessa missar under 2012 och tidigare gör ju att man numera testar spel innan köp, och är jävligt irriterad över alla nerdummade och förenklade spel. Minns att IO interactive (hitman) sa i någon intervju eller något att dom hade haft kunder tidigare som lämnat tillbaks Hitman blood money för att dom inte klarat första uppdraget osv.. :/
Får ju hjärnskada bara av att höra den kommentaren, skit i dom då..kanske ska hålla sig till andra spel då? Mullemeck tex

Medlem

Mass Effect 3
Byggdes upp mot en storslaget slut som snubblade på tröskeln och slog huvudet i golvet och blev liggande. Då jag gjorde över 20 genom spelningarna av det första två och även köpte tvåan till både PS3 och PC känns den enda gång jag tog mig igenom spelet (samma fil för Extended Cut) som ett bevis på att Bioware tappat det som gjorde dem så stora.

Medlem

Spelen står inte i någon rangordning, utan bara i den ordning jag kommer på dem:

Unreal-serien
Det var ett tag sedan de kom ut nu, men både Unreal 2 och UT200X/3 var inte så bra som man hade hoppats. UT200X var ändå hyffsat, men med få banor, för tung movement och andra mindre saker så blev det inte så stort som det kunde ha blivit.

Age of Conan
Upp till level 20 var det en av de bästa spel som man spelat på länge - sedan tog det stopp. Vad hände? Slutade dom utveckla och gick hem? Det har patchats mycket sedan dess, men jag skulle ha svårt att komma tillbaka.

Warhammer Online
Det var kul i början, mest för att det var Warhammer. Men sedan då? Tyvärr, det nådde inte alls så lång som man hade hoppats.

StarCraft 2
Storyn finns där, univerumet finns där, mycket av grunderna som behävs finns där. Ändå så blev det inte samma klass som ettan. Kanske var det animationerna som kändes som WC3, som jag inte alls gillade. Kanske var det att enheterna och byggnaderna, speciellt Terrans, som kändes för polerade. Alltså att dom såg för rena ut och det var inte alls samma kalla, smutsiga feeling som det var i ettan. Sitter man i en bunker på en planet av grus, sand och aska så skall det vara smutsigt med kall, rispig metall - inte en glansig, upp och ned-vänd plastbunke.

Max Payne 3
Mer en film än ett spel. Mer konsol än PC. Mer glansig plast än metall. Så lite rätt och så mycket fel.

Diablo 3
Kunde varit så mycket bättre. Kanske var det all väntat och förväntat, kanske var det att det inte var lika bra som tvåan.

Konsolportar
Ok, detta är inte ett spel. Med betoning på "ett". Huvudanledningen till att jag varken köper eller spelar spel i samma utsträckning som förr. Spel som ser bra ut och har potential sabbas med styrningen på grund av att man gjort det för handkontroll. Jag har inget emot konsoler och spel för konsol, men jag tycker att dom spel som är gjorda för konsol skall spelas på konsol, inte på PC. Jag kanske är gammalmodig, men FPS, RTS, MMORPG bör spelas på PC med tangentbord och mus. På konsol och handkontroll så passar sport, arkad, pussel, plattform och kanske vissa action-shooters.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Finns ju en hel del att lista.. för måna egentligen

Diablo 3 har nämnts.

Prey

Quake 4

Duke Nukem Forever... 10 år för sent bara...

Som sagt, listan kan göras lååååång men jag har inte så mycket tid.


signatur

Wake me up for entertainment

Skägg.
10 Chambers

Senaste var garanterat #Rage, samtidigt som jag borde ha vetat bättre efter alla år av att #id software inte levererat. #DNF kan man säkert bli besviken på men det kändes så uppenbart att det skulle vara direkt dåligt.


signatur
phi
Medlem

Fallout 3
Bethesdas slakt av Fallout IP:n. Efter att ha spelat igenom både Fallout och Fallout 2 säkert ett tjugotal gånger med olika karaktärer och på olika sätt så hade jag, tyvärr, extremt höga förväntningar på ett nytt Fallout. Värdelösa dialoger, tråkigt gameplay och den där förbannade Gamebryo-motorn som jag hatar. Jag tog mig igenom spelet trots detta men det tog tid och upplevelsen var inte "Fallout" utan "Oblivion with guns" och Oblivion var ett skitspel enligt mig.

Quake 4
Alla Quakespelare inom e-sportscenen hade länge väntat på ett nytt Quake som skulle ta oss med storm och få oss att lämna Quake 3 till förmån för något nytt och bättre. Men vilken jävla besvikelse det var. Det kändes inte som Quake någonstans, det hade en seg och "klumpig" känsla i både vapen och movement. Cappat till 60 fps istället för +120, svårtweakat och bara allmänt sämst på alla punkter jämfört med tidigare Quakespelen. Singleplayerdelen var skittråkig.

Deus Ex: Human Revolution
Oengagerande story och tråkiga karaktärer. Begränsade valmöjligheter jämfört med första spelet och man blir mer eller mindre tvungen att köra på stealth (som för övrigt var skittråkigt). Gillade inte alls hoppandet mellan TPS och FPS när man gick in/ut ur cover. Spelade det några timmar första kvällen som jag fick hem spelet men har inte rört det sedan dess. Första spelet körde igenom säkert 10 gånger.

Medlem

Väldigt många bra exempel boyos!

Skrivet av phi:

Fallout 3
Bethesdas slakt av Fallout IP:n. Efter att ha spelat igenom både Fallout och Fallout 2 säkert ett tjugotal gånger med olika karaktärer och på olika sätt så hade jag, tyvärr, extremt höga förväntningar på ett nytt Fallout. Värdelösa dialoger, tråkigt gameplay och den där förbannade Gamebryo-motorn som jag hatar. Jag tog mig igenom spelet trots detta men det tog tid och upplevelsen var inte "Fallout" utan "Oblivion with guns" och Oblivion var ett skitspel enligt mig.

Quake 4
Alla Quakespelare inom e-sportscenen hade länge väntat på ett nytt Quake som skulle ta oss med storm och få oss att lämna Quake 3 till förmån för något nytt och bättre. Men vilken jävla besvikelse det var. Det kändes inte som Quake någonstans, det hade en seg och "klumpig" känsla i både vapen och movement. Cappat till 60 fps istället för +120, svårtweakat och bara allmänt sämst på alla punkter jämfört med tidigare Quakespelen. Singleplayerdelen var skittråkig.

Deus Ex: Human Revolution
Oengagerande story och tråkiga karaktärer. Begränsade valmöjligheter jämfört med första spelet och man blir mer eller mindre tvungen att köra på stealth (som för övrigt var skittråkigt). Gillade inte alls hoppandet mellan TPS och FPS när man gick in/ut ur cover. Spelade det några timmar första kvällen som jag fick hem spelet men har inte rört det sedan dess. Första spelet körde igenom säkert 10 gånger.

Just ja, fast Human revolution var ändå inte lika stor besvikelse som Deus Ex: Invisible war.
My god vad det var dåligt, spelet kändes inte ens som Deus Ex utan bara som ett slarvigt sci-fi spel som försöker fånga mainstream publiken. Human revolution kändes ändå lite mera som orginal spelet, även om det inte på långa vägar var lika bra.

Citat:

men jag tycker Might & Magic Heroes VI är jättekul (171 timmars speltid fn). Jag har dock inte spelat något annat i serien så jag kan inte jämföra. Jag vet att alla veteraner brukar höja trean till skyarna. Många av dom har dock ändå tyckt sexan är "ok".

Kan ju vara att jag spelat mycket av tvåan, trean och tom fem som jag i överlag tyckte gjorde saker bättre. Visst VI var kanske ingen katastrof som fyran var, men dom hade tagit bort mycket av heroes charmen. Framför allt så gillade inte leveling systemet, landskapen som hade väldigt lite ställen att besöka, monstren på landskapen var ofta för enkla mm..
Grafiken var dock i överlag bättre än i heroes V.

Medlem

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty är min största besvikelse någonsin. Spelet är fantastiskt på många sätt, men att spela som Raiden är helt enkelt inte alls lika roligt som att spela som Snake, vilket man endast får göra under spelets första timme. Spelet har även ett överflöd med cutscenes och karaktärsutveckling mellan Raiden och Rosemary som verkligen hade kunnat kortats ner markant.

Halo 2 är det andra spelet som jag direkt kommer att tänka på. Halo (1) är en av de bästa spelupplevelser jag någonsin haft, så självklart var förväntningarna sky höga på en uppföljare. De störta problemen med spelet tycker jag är att kampanjen inte alls är lika rolig och varierad som i Halo (1). Inte heller lyckades de skapa samma spelkänsla som i det första spelet, vilket inget annat Halo-spel sedan dess lyckats med, men Halo 2 är ändå för mig helt klart det sämsta spelet i serien.

Medlem

Dragon age origins. Spelade igenom prologen. Var sedan så uttråkad att jag inte kunde se poängen med att fortsätta. Något halvår senare tänkte jag att det kanske var roligare som en annan klass. Icke. Kom något längre på försök två, innan intresset dog totalt. Har inte haft igång spelet sedan dess.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

phi
Medlem
Skrivet av Akronym:

Dragon age origins. Spelade igenom prologen. Var sedan så uttråkad att jag inte kunde se poängen med att fortsätta. Något halvår senare tänkte jag att det kanske var roligare som en annan klass. Icke. Kom något längre på försök två, innan intresset dog totalt. Har inte haft igång spelet sedan dess.

Jag hade faktiskt samma åsikt om DA i början efter att spelat igenom prologen som en klass och jag kunde verkligen inte förstå storheten i spelet. Sen blev spelet liggandes i nästan ett helt år innan jag tog upp det igen pga tristess och valde en annan klass, men då fullkomligt älskade jag spelet den gången och har det idag rankat som ett av dom bästa spelen som jag spelat.

Medlem
Skrivet av conthox:

...
Max Payne 3
Mer en film än ett spel. Mer konsol än PC. Mer glansig plast än metall. Så lite rätt och så mycket fel.
...

Missade ju att nämna Max Payne 3, vilket inte går om vi pratar om besvikelser. Håller med dig helt, kunde inte sagt det bättre själv. Som att se en riktigt seg och dålig film, bara att om du somnar måste du se om svåra bitar.

Medlem

Som många andra sagt, Rage, Diablo 3 och Dragon Age 2 var dom jag blev besviken på.
Max Payne 3, Duke Nukem Forever och diverse andra spel hade jag inga höga förhoppningar på så kan inte säga att jag blev så jättebesviken på dom.

Medlem

Av att dömma från dessa posts så verkar det som om Diablo 3 är det spel som nämns mest.
Men inte speciellt förvånad med tanke på hur mycket tid och resurser Blizzard har haft och ändå så lyckas dom knappt att producera ett medelmåttigt spel.
Det är jävligt Illa när utvecklare som t.e.x Grinding Gear Games med kanske 1/10s personal lyckas göra Path of exile som tom i beta stadiet är ett bättre hack n slash.

Känns lite som om Blizzard inte är speciellt passionerade i deras spelskapande längre, dom behöver verkligen ta tag och göra något nytt och vågat.
Inte bara uppföljare som är tama kopior av tidigare spel, med samma gameplay eller samma upprepande story.
Hoppas även att dom vågar göra ett spel utan att det ska ha värsta tecknade stilen. Jag vet dom hade det i Warcraft, men vafan nästan alla spel görs i denna stil nu för tiden och det blir rätt tröttsamt. Samt i D3s fall så sabbade det själva upplevelsen och gjorde att Diablo 3 inte kändes som ett Diablo spel.

Heavenly Sword...

Snacka om dåliga kontroller.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

C&C: Tiberium Sun, efter att byggt upp en enorm hype efter att fullkomligt spelat sönder C&C och Red Alert,.

Quake III, då jag fick reda på att det inte hade någon SP (eller snarare kampanj).

DoD 1.0, Besvikelsen när modden gick från beta 3.1 till fullversion var obeskrivlig, obergipliga ändringar till det sämre.

Deus Ex: Invisible War, mitt hjärta brast lite.

Medlem

Dungeon Siege 3 är nog det senaste jag ville spola ner i toaletten. Fullkomligt ospelbart om man jämför med det första spelet.

Rage tyckte jag var roligt ända tills det något abrupta slutet, och därefter landade besvikelsen tungt.

Alla spel i Call of Duty-serien sedan Modern Warfare. Har verkligen försökt att gilla serien, men speciellt efter Battlefield 3 är detta nu omöjligt.

Medlem
Skrivet av Lepr:

C&C: Tiberium Sun, efter att byggt upp en enorm hype efter att fullkomligt spelat sönder C&C och Red Alert,.

Ahh just ja kom ihåg att jag också blev besviken på Tiberium Sun. Kommer ihåg att jag då inte gillade hur de hade gått över så mycket till mechs och lasrar istället för den mera nutida stilen.
Vet att jag lira det en del mot en kompis, då iaf kändes det som om NoD var OP. Deras artilleri döda mina enheter innan jag ens kunde skjuta tillbaka. Och så hade dom sjukt irriterande undergjords transportfordon,
en sån fylld med engineers kunde ta över hela ens bas och det var sjukt svårt att försvara sig mot det.

Blood 2 var en major let down då det kom. Älskade 1an men 2an var knappt spelbar, det kändes verkligen inte som en riktig uppföljare..

Medlem

Dragon Age 2. Fy fan vad den sög.

Den senaste Hitman var inte lika rolig som Blood Money. Gillade inte systemet med att folk som har samma kläder som du, kan se igenom ens förklädnade, även om det är en dussintal andra killar som har samma kläder som du, i samma rum.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Hitman Absolution pågrund av samma orsak som MacNille skrev.

Mass Effect 3's slut. Dem sade att det skulle vara episkt och att det inte bara skulle vara tre olika slut.


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Halo 4

Kampanjen i halo 4 tyckte jag var grymt dålig, storyn var okej men genomförandet tyckte jag var hemskt, ingen halo känsla alls, hoppas 303 rycker upp sig till nästa spel.
Spelet har dock in grymma multiplayer som väger upp det.

Operation Flashpoint 2

Var grymt taggad för det här spelet och är fortfarande ledsen att det blev som det blev. Codemasters hade lyckats med att få till en ganska bra känsla men misslyckades helt på att få till mer än de. Tråkiga och stela vapen, stela, små och alldeles för få explosioner, artilleri (!!!!), repetiva spelmoment, och framför allt var kort och litet, snudd på ynkligt.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

KoP
Medlem

Naughty Bear.

Medlem

Blev sjukt besviken på Stormrise. Verkade så coolt men var ospelbart tack vare den "innovativa" kontrollen.

Medlem

Mass Effect 3

Tråkiga och oengagerade dialoger. Alla karaktärer blev plötsligt ruggigt fula. Och ja, slutet..


signatur

Everybody needs help.

123
Skriv svar