Två frågor: Multipla citat och reklam

Medlem
Två frågor: Multipla citat och reklam

Min första fråga gäller citat. På ett annat forum jag besöker kan man citera flera inlägg samtidigt genom att markera dem via en speciell knapp och sedan välja att svara. Finns det någon liknande funktion på FZ och om inte, kan det tänkas dyka upp i framtiden? Att klippa och klistra fungera visserligen men blir lite pilligt.

Min andra fråga handlar om reklam. Jag har full förståelse för att reklamintäkter behövs för att driva sidan. Vad jag undrar är om det finns några riktlinjer för hur denna reklam får vara utformad. För det mesta är den tolerabel men ibland blir det för mycket. Ett exempel på detta är reklamen för Guitar Hero 5 som rullar just nu. Den är stor och innehåller mycket rörelse vilket gör att den drar till sig uppmärksamheten till den grad att det blir svårt att koncentrera sig på texten man läser.

Redaktör

Det går inte att göra multipla citat. Möjligen kommer det i framtiden, jag vet inte i nuläget. Men förslaget är noterat.

Om reklam bedöms vara störande (segar ner sajten, ger ifrån sig ljud osv.) åtgärdas det. Men att den "bara" syns kommer inte leda till någon åtgärd, det är ju att synas som är reklammakarnas mening.


signatur
Medlem

Visst ska reklam synas. Det jag reagerade på var att den ibland syns lite väl mycket. Nu vet jag i alla fall vad som gäller. Tack för svaren.

Medlem

Vill bara säga att jag instämmer i att det vore mycket välkommet att få en funktion som möjliggör quote´s eller citat från flera inlägg. Som det är nu så blir det en hel del kopiera, klippa och klistra.

Angående reklamen.
Hur kan ni spela FPS om ni tycker reklamen är såpass distraherande att ni tappar koncentrationen när ni sitter och läser i forumet/nyheterna


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Angående reklamen.
Hur kan ni spela FPS om ni tycker reklamen är såpass distraherande att ni tappar koncentrationen när ni sitter och läser i forumet/nyheterna

Kombinationen av statisk text och rörliga bilder funkar inte så bra för mig. I ett fps däremot rör sig ju allt hela tiden.

1
Skriv svar