Spelvärldens extrema extremsporter

Robot
Spelvärldens extrema extremsporter

Om vi säger extremsport tänker du kanske på surfing, BMX och snowboard, eller hur? Men du borde istället tänka på ninjagolf och mutanthockey. Idag utforskar FZ sex sporter från förr som vuxit fram ut galna spelutvecklares sjuka fantasier.

#nintendo, #electronic-arts, #sega, #south-end-interactive, #rare


Medlem
Spelvärldens extrema extremsporter

Haha NWC och Slalom har man ju nött till döds när man va 7-8 år

Skribent
Skrivet av Lepr:

Haha NWC och Slalom har man ju nött till döds när man va 7-8 år

Slalom håller än idag! Sjukt underhållande spel.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Nintendo World Cup... vilken jävla klassiker!! Musiken var ju underbar utöver spelandet

Medlem

Haha, kommer bara att tänka på http://www.youtube.com/watch?v=2EKa5ZmLgVs Sjukt roligt spel.

Medlem

Nintendo Wolrd Cup, Mutant league Hockey och Deathrow är ju klockrena spel som håller än idag.

Oj vad jag har sågat ihjäl motståndare med "Terminator Trolz".


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Saknar Brutal Fotball!

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Lepr:

Haha NWC och Slalom har man ju nött till döds när man va 7-8 år

Slalom håller än idag! Sjukt underhållande spel.

Titta vad jag hitta

Inaktiv

Saknar Speedball av The Bitmap Brothers (som också gjord Chaos Engine)
http://www.youtube.com/watch?v=dlKYmVSsRzI

Samt Speedball 2 såklart.
http://www.youtube.com/watch?v=zH5_h5iowgc


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Om ändå nån kunde göra en modern version av "Brutal sports Football" som fanns till Atari Jaguar...... Vikingar med svärd som spelar football är ju helt underbart blodigt hehe.

Medlem

Om ni någonsin gör en mordeniserad artikel av denna så kan ni ta med Blood Bowl

Medlem

California games för C64. BMX, half-pipe, surfing och sen slappnar man av med lite hackysack.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

saknade lite spel på den listan

Brutal Football

Speedball 2

wild cup soccer

Road Rash 3

Ik+

Super Cars 2

Carmageddon 2


signatur

God is dead

Medlem

Nintendo World Cup och Mutant Hockey League har man haft jävligt kul med tillsammans med polarna

Kommer ihåg Slalom vagt, men hade aldrig det själv.

Medlem

Mutant hockey till Megadrive har jag många roliga minnen från! Jag gillar inte sportspel men Mutant hockey är undantaget. Jag önskar att det kom en ny version av det spelet

Fram för fler oseriösa sportspel!

Skribent

Många godingar där. Har haft sanslöst kul med Road Rash, och Carmageddon är inte dumt det heller!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Håller med saknar Speedball mm och international karate + på listan bra val Angust

Medlem

Ski or die ???
Fan vad panik man fick när det där monstret(tror det var en yeti) jagade en.

Medlem

NWC är en klassiker. Har spenderat oändligt antal timmer framför det spelet som ung!
Road Rash är annars ett riktigt bra spel. Iaf om jag minns rätt =).


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Skribent

Hade jag haft plats, då hade jag åkt hem till mamma och hämtat mitt Mega Drive. Jäklar vilka godingar jag missat.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Håller med om att listan verkligen saknar Brutal Football. Vilket underbart spel Speedball också helt fantatiskt.

Och ska man tänka lite utanför boxen måste man ju också nämna One must fall 2097

Medlem

Att inte ha med Speedball på listan är en hädelse av högsta rang!

Medlem

NWC, Slalom och faktiskt Deathrow har jag spenderat många timmar på. Underbart med lite sportvåld!

Medlem

Finns så många, men en av mina favoriter är helt klart "Smash TV"

Medlem

Dead Ball Zone

BOrde vara med på listan, framtids handboll på Playstation1 med brutna ben, pungsparkar, spyor och massor med blod.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har bara lirat Alex Kidd av dom spelen du nämnde. Konstigt att jag missade Mutant league Hockey. Det såg grymt ut. Ett sånt hockeyspel i next gen-tappning skulle äga.

Medlem

Alex kidd var riktigt trevligt då man var liten! Undrar om det står sig...

I alla fall så är det trevligt med spel där de vågar ta ut svängarna med realismen!

Medlem

Hahaha! Nintendo World Cup är en gammal klassiker. Älskade att spela som lagen där man kunde få bollen att söka sig till mål och slå upp målvakten 100 meter upp i luften.

Medlem

Bygger på listan med två amigaklassiker:

Grand Monster Slam

Stunt car racer

Medlem

Kommer fan aldrig glömma det där jävla pluppögat från Kamerun. Spelade alltid som Mexico eller Argentina p.g.a. deras överlägsna cykelsparkar. Fina minnen.

Slalom har ju också fått ett par timmar av ens liv. Har både Nintendo World Cup och Slalom här hemma.

12
Skriv svar