EA ser Dead Space 3-glitchen som ett designval

Robot
EA ser Dead Space 3-glitchen som ett designval

"Det är ingen glitch" uppger EA och säger att du gärna får använda dig av de möjligheter att få tag i oändligt med resurser som spelet bjuder.

#dead-space-3, #ea


Medlem
EA ser Dead Space 3-glitchen som ett designval

Låter inte som EA.

Medlem
Medlem

ööh........va?

Medlem

Kan tänka mig att ingen ville jobba över för att fixa buggen så de lät den vara istället eller så tyckte väl att det var för jobbigt för att ändra källkoden.
De måste ge oss Dead Space 4 nu

Medlem
Skrivet av DAoG:

Kan tänka mig att ingen ville jobba över för att fixa buggen så de lät den vara istället eller så tyckte väl att det var för jobbigt för att ändra källkoden.
De måste ge oss Dead Space 4 nu

Nej.

Em. Farma har ju inget med glitches att göra egentligen. Kanske sämst av dem att items respawnar som de verkar göra men att man faktiskt behöver göra något själv för det gör det till farmning. Så som jag ser det och som troligen dead space skaparna ser det är så här:
Köp resurser och slipp farma...

Eller har jag missat något?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Dafuq did I just read EA


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

This is not ea.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

efter kollat vad det är alla snackar om så är det ganska uppenbart att det är en tabbe som dom gjort och nu inte vill fixa pga folk skulle bli sura

Medlem

Dom är bara lata och orkar inte patcha.


signatur

Fueled by coffee.

Det låter som en efterkonstruktion. Klart att det är en glitch


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av DAoG:

Kan tänka mig att ingen ville jobba över för att fixa buggen så de lät den vara istället eller så tyckte väl att det var för jobbigt för att ändra källkoden.
De måste ge oss Dead Space 4 nu

Dead Space 3 släpptes i veckan och du ber redan efter Dead Space 4? Hoppas du trollar.

Troligtvis så var det en bugg som sen fick väldigt stort följe(ett flertal artiklar på olika spelsidor. Och då mikrotransaktionerna (bland annat) har blivit enormt hatat på nätet så vill de inte få mer agg än de redan har(om det ens är möjligt) och skiter i att uppdatera spelet.

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av DAoG:

Kan tänka mig att ingen ville jobba över för att fixa buggen så de lät den vara istället eller så tyckte väl att det var för jobbigt för att ändra källkoden.
De måste ge oss Dead Space 4 nu

Dead Space 3 släpptes i veckan och du ber redan efter Dead Space 4? Hoppas du trollar.

Han är realistisk. EA logics.

Jag har svårt att tänka mig hur stor EAs mjölkko är, men den är nog minst lika stor som en belgian blue.

Medlem

Resurssamlingsmekanismen i Dead Space 3 är ingen glitch. Vi har ingen planer på att uppdatera spelet för att förändra den aspekten av spelet

Nope vi vill att spelarna skall slösa mer pengar på helt onödiga saker som ändå finns i spelet och som är rätt lätta att nå bara man tar sig lite tid.


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

sämsta bortförklaringen någonsin .....

Medlem
Skrivet av Prexun:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av DAoG:

Kan tänka mig att ingen ville jobba över för att fixa buggen så de lät den vara istället eller så tyckte väl att det var för jobbigt för att ändra källkoden.
De måste ge oss Dead Space 4 nu

Dead Space 3 släpptes i veckan och du ber redan efter Dead Space 4? Hoppas du trollar.

Han är realistisk. EA logics.

Jag har svårt att tänka mig hur stor EAs mjölkko är, men den är nog minst lika stor som en belgian blue.

Ptja, skulle inte förvåna mig. Men det som förvånar mig är att folk vill ha uppföljare så snabbt. Jaja, inte så konstigt att de mjölkar utav bara fan isåfall.

Inaktiv

Kostar inte en patch till tex Xbox typ $50k?? De kanske har räknat ut att det inte är lönt att patcha bort och efterhandskonstruerar lite??


signatur

äldre än dig!

2 flugor, dom slipper fixa buggen och gör alla oss som tycker EA har sålt ut sig nöjda

Medlem

Man erbjuds alltså att betala för att låsa upp allt direkt i början? Jag har aldrig fattat pay-to-win-principen. Hur förbättrar och gör det spelen bättre?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

FM-guru
F.d. Sisyr

De gör m.a.o som Sports Interactive gjorde med Classic-läget i senaste FM - låter spelaren köpa unlocks för en spottstyver som man annars kan låsa upp i spelet genom att göra diverse grejer.

Hade man gått ut och sagt så från början hade man kanske sluppit hela den här circusen. Inte särskilt bra jobbat av EA:s annars så välsmorda PR-maskin, eller så missuppfattar jag det hela.

Medlem

Det är sånt jävla skitsnack så det är löjligt,

Läs denna: http://www.bbc.co.uk/news/technology-21367852

Vilket jävla skitföretag ärligt talat, ljuger om det mesta känns det som:D

Medlem

en gpgn i tiden fansn dett fuskkoder för att få allt det var tiden nu mina barn kostar det pengar

Inaktiv

Klassisk kommentar:
"it is not a bug, it is a feature"

Medlem
Skrivet av Lillasandra:

en gpgn i tiden fansn dett fuskkoder för att få allt det var tiden nu mina barn kostar det pengar

Ja vem hade gissat att man i framtiden får betala istället för att använda fuskkoder.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

"Old McDonald had a goldfarm, EA, EA, EA..."

Kunde inte låta bli


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

k3m
Medlem

Trevligt av EA och väldigt skumt!?

Medlem

EA har tröttnat på gnället och slutar bry sig?

12
Skriv svar