Videorecensioner

Medlem
Videorecensioner

Jag har kollat in några av FZ's videorecensioner och jag undrar hur ni har spelat in V/O (berättarrösten)? Är det med en vanlig mick (betvivlar det då dessa är oftast av dålig kvalité) eller har ni en avancerad setup? Ska själv spela in V/O och jag tycker ni har har fått bra ljud på er V/O.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Antikvitet

Det är svårt att få bra ljud och vårt är lite bättre än amatörnivå men inte mycket.

Vi har en Rode M2-mikrofon, med ett utandningsfilter framför. Går på dryga tusenlappen. Utöver det spelar vi in ljud i Audacity som är bra och gratis, och gör vissa små förändringar i pitch och basmängd för att göra ljudet fylligare.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

När ämnet ändå har tagits upp, har ni slutat med videorecensionerna eller har ni bara inte tid?

Medlem

Tror det har varit uppe tidigare där det var att dom inte hade tid/var underbemannade, tyvärr


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Nu är det snart ett år sedan den senaste videorecensionen visades. Känns snart bättre om ni plockade ner kategorin helt och hållet för att sedan återuppliva den om ni nu bestämmer er för att göra videorecensioner.

Jag tyckte åtminstone att Fz.tv var riktigt bra, dock kunde ni ej mäta er med Gametrailers men det är antagligen på grund av mängden spel de går igenom.

Medlem

Jag tycker absolut ni ska göra videorecensioner igen... Finns massor med folk som gör recensioner med vanlig webbkamera och hur amatörmässigt som helst. Kan ni verkligen inte gör det ens? Ni borde ha videorecension till de flesta spelen ni recenserar, om inte till alla.

Redaktör

Vi har väl bevisat att vi kan göra amatörvideo...? FZ.tv tog för mycket redaktionella resurser. Vi kommer förr eller senare göra nåt nytt i videoform; vad eller när kan jag inte säga, men det kommer i sinom tid.


signatur
Medlem

Synd att det tar för mkt tid. Antar att det är samma med "Sarge & Serge" som har gått i ide tydligen...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar