EA ser Dead Space 3-glitchen som ett designval
Det är sånt jävla skitsnack så det är löjligt,
Läs denna: http://www.bbc.co.uk/news/technology-21367852
Vilket jävla skitföretag ärligt talat, ljuger om det mesta känns det som:D
"If you go into a baker's to buy a bun and they give you the wrong change and you walk away knowing you have been given more change than you handed over in the first place, that's theft," Sara Ludlam, an intellectual property expert at Lupton, Fawcett, Lee & Priestley told the BBC.
Buying in-game content lets players spend less time having to hunt for hidden in-game resources
"So, arguably if you go into this game knowing you are supposed to be paying for these weapons and you notice a glitch allows you to accumulate them without paying, that's theft as well."
Den här är intressant eftersom hon inte nämner att spelet i liknelsen skulle vara byggt något i stil med att bageriet är byggt för att du ska kunna leta upp ingredienserna och baka i deras bageri at your own pace and care, och att det i samma liknelse skulle vara som att du kan betala för den färdiga bullen, eller hitta säg en fjärdedels färdigblandat recept i en hylla som regeneratar varje gång du öppnar den, by design av bageriet självt =P tack för länken, intressant
It's something to do with quantum, isn't it?