Fixa till Rage – utvecklarkit nu tillgängligt

Robot
Fixa till Rage – utvecklarkit nu tillgängligt

Ladda din dator med över 35GB utvecklarverktyg och skapa den öppna Rage-värld du en gång ville ha. Detta är inte heller det mest användarvänliga på marknaden.

#rage, #id-software


Medlem
Fixa till Rage – utvecklarkit nu tillgängligt

Den första förändringen? Gör om, gör rätt.

Grafiken är riktigt bra dock.

Medlem

Hoppas på några schysta moddar nu. Jag tycker spelet var helt okej, kanske lite för linjärt, men idag kostar det väl runt 50-100kr och det tycker jag det är värt. Ser gärna en mod med lite öppnare miljöer, som i Fallout eller Borderlands. Ska bli intressant att se vad som kommer framöver i alla fall.

Medlem

Tog en jävla tid att få ut! Hoppas nu några moddar kan göra spelet roligt.

Medlem

Så länge det släpps en mod så är jag nöjd. Bryr mig inte om den är bra eller dålig, jag vill minnas hur det var att va pc gamer!

Jag gillar också grafiken i Rage och stämningen, men det fattas mycket innehål. Rages grafik + Fallout 3 hade varit underbart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Grymt jobbat av ID, återigen visar de att de står på moddarnas sida.
Förövrigt har jag svårt att sympatisera med folk som bara ska ha en öppen värld hela tiden. En öppen värld är inte automatisk lika med en bättre eller roligare spelupplevelse, däremot tycker jag som många andra att rage kunde ha sköts lite bättre på grafikfroten vid släppet.(Pc:n fick man använda lite fulhack för att få till highres texturer m.m)

Medlem

Installerade i dag Rage igen (köptes vid lansering) för att prova om det gick att spela det och nu kan jag äntligen spela spelet för tidigare har det varit helt okörbart med massiva grafikfel och instabilitet.

Medlem

tror ingen bryr sig nu.. rage var en stor flopp tyvärr

ELF
Medlem

Kanske blir ett köp i framtiden när en välpolerad mod har släppts. Har helt och hållet sätt förbi detta spel pga de olika recensionerna jag läst.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Lirade igenom rage en gång, sen har jag inte brytt mig. Men kommer det nån nice mod kanske man ska köra igång det igen.

Medlem

Hade varit 100000 ggr bättre om man fått samma hjälplösa känsla som man fick när man spelade t ex unreal och fick se utomhusmiljön för första gången.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

ID-software har redan haft sina "15 minutes of fame" på 90talet

Medlem

Ska ta och testa detta


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas någon gör riktigt bra grejer med detta

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Jag gillar också grafiken i Rage och stämningen, men det fattas mycket innehål. Rages grafik + Fallout 3 hade varit underbart.

Oh yes!

Inaktiv

Lite sent. Har redan slängt spelet i papperskorgen.

Skrivet av Raklödder:

Lite sent. Har redan slängt spelet i papperskorgen.

There can be only one Raklödder

Utvecklarkitet verkar ha lite problem, så du missar nog inget i nuläget. Kanske finns det någon skapelse som är värd att testa nästa år?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Den första förändringen? Gör om, gör rätt.

Grafiken är riktigt bra dock.

Grafiken är inte riktigt bra! Den är hyfsad, men "riktigt bra" vill jag inte kalla den.

Ta en titt på den här bilden. Det här är PC på maxinställningar(!)

Det är en närbild på ett par burkar i en hylla
Men är man inte så närgången med detaljerna och ser det en bit ifrån ser det som sagt hyfsat ut.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av 73mpl4R:

Den första förändringen? Gör om, gör rätt.

Grafiken är riktigt bra dock.

Grafiken är inte riktigt bra! Den är hyfsad, men "riktigt bra" vill jag inte kalla den.

Ta en titt på den här bilden. Det här är PC på maxinställningar(!)

Men är man inte så närgången med detaljerna och ser det en bit ifrån ser det som sagt hyfsat ut.

Jag vet, såg det också lite överallt. Men överlag tycker jag att den rockar, speciellt när man kommer ut i världen och kollar runt.

Medlem

Behövs inte för mig, spelar Firefall för fullt : MMOFPS, open world, pvp, pve, coop , fordon, crafting mm.

Medlem
Skrivet av Caedmon:

ID-software har redan haft sina "15 minutes of fame" på 90talet

Jag vill nog påstå att de fortfarande har sin fame. Utöver Doom/Quake så lever ju deras motorer kvar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av magma:

Hade varit 100000 ggr bättre om man fått samma hjälplösa känsla som man fick när man spelade t ex unreal och fick se utomhusmiljön för första gången.

Det var riktigt mäktigt när man kom ut ur skeppet och såg landskapet tillsammans med den där musiken... episkt!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det är ju helt otroligt disgusting att folk har mage att klaga när dom släpper ett helt dev kit gratis. Jag har ingen aning om det finns någon mod community till rage men det är väl precis vad alla önskar som är involverade. Tänk om shogun 2 t.ex. släppte ett stort dev kit.. ojoj

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av magma:

Hade varit 100000 ggr bättre om man fått samma hjälplösa känsla som man fick när man spelade t ex unreal och fick se utomhusmiljön för första gången.

Det var riktigt mäktigt när man kom ut ur skeppet och såg landskapet tillsammans med den där musiken... episkt!

Glömmer jag aldrig : )

Medlem
Skrivet av Caedmon:

ID-software har redan haft sina "15 minutes of fame" på 90talet

15 minuter är väll kanske lite lite att tillskriva dem.

Quake serien var helt dominant på PC fram till typ 2002 ,fram till quake 4 som i och för sig var riktigt bra single player för sin tid.

Dom borde inse att Quake Arena 2 är vad de borde göra för fortfarande är Q3a oslaget när det gäller riktig deathmach.

Minimalistiskt och oförlåtande. <3

/Quake Gubbbe ;D

Medlem

Jag fick aldrig bot på problemet med sega texturer som laddar långsamt, hur jag än gjorde. Provade massa guider. Någon mer som har problemet?

Medlem

Skulle varit härligt med något gratis till xbox också, alltså som moddarna har skapat som de sedan kodar om till konsol efteråt. Fast om det är värt att lägga ner så mycket pengar som fy-microsoft kräver är en annan fråga......

1
Skriv svar