Min mörka sida

Skägg.
10 Chambers
Min mörka sida

På senare år har Coheed & Cambria gjort snygga videos, snarare än fjantiga, och singeln till nya plattan The Afterman: Ascension är inget undantag. Låten i sig är sig inte någon av deras bästa, första gången jag hörde den blev jag snarare orolig för hur den andra delen i dubbelalbumet The Afterman skulle låta (del ett släpptes i höstas). I sitt sammanhang med de åtta andra låtarna fungerar den men det är drivande spår som Gravity's Union, The Hard Sell och Sentry the Defiant som får mig att sortera in detta i bland de bättre de gjort. De lyfter de lugnare balladerna och till och med progressiva Number City får plats med sitt funkblås.

Så här i efterhand märks det så tydligt producenterna Michael Birnbaum och Chris Bittner, som födde bandets första två mästerliga skivor, är tillbaka vid mixerbordet. Både Year of the Black Rainbow och No World for Tomorrow saknade något

#blogg


signatur
Medlem
Min mörka sida

Ditt senaste C&C inlägg fick mig att börja lyssna på dom igen, diggar det senaste albumet.

Så hur går det med bröden?

Skägg.
10 Chambers

Om du tagit en paus de senaste två skivorna har du alltså inte missat något nämnvärt.

Jo, att skära ner på kolhydrater och käka bröd rimmar jävligt illa. fuck...


signatur
Medlem

Glassjaw - Everything you ever wanted to know about silence

Bättre, hårdare, råare, mera EMO

De verkar vara lite inspirerade av grungen; inget fel i det när man gör det bra


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag bara älskar hans hår !! =D Låten är enligt mig mycket indragande, det var fint på några sätt.

"Mina mörka sida", hur står det till med grammatiken?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Bra att du fixade rubriken


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu kan jag inte sluta lyssna på denna, den är härlig ! =D

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av walter_iego:

Bra att du fixade rubriken

Ofcourse!

Skrivet av Digu21:

Nu kan jag inte sluta lyssna på denna, den är härlig ! =D

Hela plattan växer för varje minut!

Skrivet av robbis:

Glassjaw - Everything you ever wanted to know about silence

Bättre, hårdare, råare, mera EMO

Ska kika


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robbis:

Glassjaw - Everything you ever wanted to know about silence

Bättre, hårdare, råare, mera EMO

Fast två låtar in minns jag hur svårt mina öron har för growling/screamo. Lät intressant, hojta när de bytt sångare.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av robbis:

Glassjaw - Everything you ever wanted to know about silence

Bättre, hårdare, råare, mera EMO

Fast två låtar in minns jag hur svårt mina öron har för growling/screamo. Lät intressant, hojta när de bytt sångare.

Han har lite andra projekt som inte är lika skrikiga, men smaken är ju som baken eller vad säger man skämt åssido! Keep up the good work med FRAGZONE! grymt bra

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robbis:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av robbis:

Glassjaw - Everything you ever wanted to know about silence

Bättre, hårdare, råare, mera EMO

Fast två låtar in minns jag hur svårt mina öron har för growling/screamo. Lät intressant, hojta när de bytt sångare.

Han har lite andra projekt som inte är lika skrikiga, men smaken är ju som baken eller vad säger man skämt åssido! Keep up the good work med FRAGZONE! grymt bra

Tack, nytt avsnitt ikväll!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av robbis:

Glassjaw - Everything you ever wanted to know about silence

Bättre, hårdare, råare, mera EMO

Fast två låtar in minns jag hur svårt mina öron har för growling/screamo. Lät intressant, hojta när de bytt sångare.

Han har lite andra projekt som inte är lika skrikiga, men smaken är ju som baken eller vad säger man skämt åssido! Keep up the good work med FRAGZONE! grymt bra

Tack, nytt avsnitt ikväll!

Airplay från Ipaden ut på 46" ni borde sända i 3D också för skoj skull

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av robbis:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av robbis:

Glassjaw - Everything you ever wanted to know about silence

Bättre, hårdare, råare, mera EMO

Fast två låtar in minns jag hur svårt mina öron har för growling/screamo. Lät intressant, hojta när de bytt sångare.

Han har lite andra projekt som inte är lika skrikiga, men smaken är ju som baken eller vad säger man skämt åssido! Keep up the good work med FRAGZONE! grymt bra

Tack, nytt avsnitt ikväll!

Airplay från Ipaden ut på 46" ni borde sända i 3D också för skoj skull

Jag tror inte världen är redo för Christer Engström i 3D.


signatur
1
Skriv svar