Får man posta samma poll i alla forum?

Medlem
Får man posta samma poll i alla forum?

Tänkte bara lite snabbt fråga här. Om jag tänker posta en undersökning. Får jag göra exakt samma i PC gamer, super play och fz forums?

Medans jag ändå startar en tråd. Jag upptäckte till min förskräckelse att där man kan välja vilka plattformar man har så står det PC och Mac? Mac är ju en typ av PC med Mac OS installerat. Om Mac var något annat än en PC vad skulle då en från början Windows dator med Mac OS kallas? Ändra det så att det blir plattform operativ system istället. Windows, Mac och eventuellet Linux.

Medlem

1. jag skulle tro att du får det. Är dock inte säker.

2. Mac är också en sorts dator som PC. även fast det finns MAC os också.

Medlem
Skrivet av Aiek:

1. jag skulle tro att du får det. Är dock inte säker.

I sånna fall kommer det dyka upp en poll när du minst anar det.

Citat:

2. Mac är också en sorts dator som PC. även fast det finns MAC os också.

Laptop är en PC, iMac är en PC. En mini computer är inte en PC inte heller en super dator.

Medlem
Skrivet av mystisk_undersökning:

står det PC och Mac? Mac är ju en typ av PC med Mac OS installerat. Om Mac var något annat än en PC vad skulle då en från början Windows dator med Mac OS kallas?

Hela världen vet skillnaden på en PC och en Mac, sen att du inte vet det kan ju inte resten av världen bry sig om.


signatur
Antikvitet

Vi ska inte fastna på nomenklatur. Vi tycker det är övertydligt var skiljelinjen mellan pc och Mac går och det verkar även Apple och Microsoft veta, som ständigt använder termerna i sin kommunikation.

Gällande din ursprungliga fråga så är våra forum inte undersökningsplattformar och vi ser helst att du väljer en plats där du startar din diskussion.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Ojsan såg ditt inlägg först nu admin. Det är ju för allas bästa jag gör det här. Jag lånar bara ert community lite.

Jag är inget företag om det var det du oroa dig för. Jag utnyttjar inte er för att tjäna pengar. Bara en vanlig snubbe som vill ha reda på det här en gång för alla eftersom det diskuteras ganska ofta på internet.

Skrivet av cammo:
Skrivet av mystisk_undersökning:

står det PC och Mac? Mac är ju en typ av PC med Mac OS installerat. Om Mac var något annat än en PC vad skulle då en från början Windows dator med Mac OS kallas?

Hela världen vet skillnaden på en PC och en Mac, sen att du inte vet det kan ju inte resten av världen bry sig om.

De bytte från PowerPC för ett tag sen. Det finns nästan ingen skillnad kvar.

1
Skriv svar