Ubisoft förklarar Raymans drastiska Wii U-försening

Robot
Ubisoft förklarar Raymans drastiska Wii U-försening

"Detta är kanske inte det genomarbetade, 'övertygande', svar ni vill ha. Men det är sanningen", säger den hårt ifrågasatta speljätten.

#ubisoft, #rayman-legends


Medlem
Ubisoft förklarar Raymans drastiska Wii U-försening

Rayman Legends fick mig nästan att köpa ett Wii U så jag kan förstå om en hel del nyblivna Wii U ägare är besvikna... Goda nyheten är ändå att fler får chansen att spela Rayman Blir ett köp till PS3 i höst.

Medlem

Nästan det samma för mig, Legends var det första spel jag skulle skaffa till Wii U. Nu väntar jag med att skaffa ett Wii U också för det finns inget förutom ev. Nintendo Land som jag vill spela nu, och inga releaser i sikte runt feb/mars som ger ett köp sug. New Mario 2 är ju nice men tycker inte att det är tillräckligt mycket "nytt" jämt emot de mario från wii jag redan har.

Legends lärd det dock inte bli något tal om nu för jag kommer definitivt inte ha tid över till det när det väl släpps.

k3m
Medlem

Schysst av Ubi att säga som det är tycker jag.

Medlem

"Vi brukar vanligtvis släppa spelen samtidigt till alla plattformar –förutom pc."

Fyfan.

Medlem

Tycker det är dåligt! Den stora grejen var ju just Wii-U versionen, kunna styra föremål i banorna osv... Demot var rätt kul! Detta gör att jag skiter i spelet helt och hållet.

Medlem

Har ingen Wii U och har ingen avsikt att köpa en, men vad i helvette Ubisoft... snacka om att säga fuck you till sina fans.

Medlem

Assassins Creed 3 kunde dom tydligen inte skjuta upp en månad i förmån för Wii U, så dom kan ta sin "policy" och köra upp den nånstans. Ubisoft har sagt sitt och jag säger mitt. Det kommer dröja länge innan jag köper ett nytt spel från Ubisoft.

Medlem

Jag sade ju det, det är bara för att spara pengar så dom slipper göra PR för två releaser. Så det skitsnacket dom kör med att alla ska få spelet samtidigt för annars är det orättvist, är falskt bull! Om nu PC spelare blir diskriminerade, så hade dom lika gärna kunnat släppa spelet till Wii-U nu som bestämt, det här är inget annat än girighet från UBI´s sida. Och visst, det är logiskt att göra så, men kom inte säg att det är nåt som det inte är, det är inte för "vårt bästa", utan för deras bästa, med andra ord har dom kört med falsk marknadsföring och ljugit för sina fans. Men whatever, inte borde man bli förvånad längre, men jag säger en sak, tycker fan att UBI är värre än EA idag. EA tycker jag är riktigt bra speciellt jämfört med förut, men även jämfört med UBISOFT och ACTIVISION.

Skrivet av JayC:

Har ingen Wii U och har ingen avsikt att köpa en, men vad i helvette Ubisoft... snacka om att säga fuck you till sina fans.

Kan inte säga det bättre själv!!!

Skrivet av Bojkott:

Assassins Creed 3 kunde dom tydligen inte skjuta upp en månad i förmån för Wii U, så dom kan ta sin "policy" och köra upp den nånstans. Ubisoft har sagt sitt och jag säger mitt. Det kommer dröja länge innan jag köper ett nytt spel från Ubisoft.

Eller hur!

Skrivet av k3m:

Schysst av Ubi att säga som det är tycker jag.

Dom säger säkert som det är, men motivet stämmer inte, ja dom vill släppa spelet samtidigt till alla versioner, men det är ingen policy, det är ren girighet det handlar om. Så bli inte så imponerad av dom, för dom är fortfarande inte ärliga i mitt tycke!? Fast visst dom sade en del av sanningen, det är sant...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Det här är 100% skitsnack. Tror dom inte att vi vet vad anledningen är? Dom har fått kalla fötter efter att ha sett Wii U's försäljningssiffror och av ren panik så portar dom spelet till andra plattformar för att öka sin försäljning.

Det dom kanske inte har tänkt på är att många har inväntat ett köp av Wii U för just det här spelet, men nu tror jag många kommer avstå. Rayman Origins sålde inte så bra på varken PS3 eller Xbox 360, utan det var Wii-versionen som sålde bäst. Så hur dom tänkte här vette tusan, men å andra sidan så tänker man inte bra under panikattacker.

Tyvärr Ubisoft, men jag kommer köpa det här spelet begagnat, så ni kommer inte få ett öre av mig.

Medlem

" Vi brukar vanligtvis släppa spelen samtidigt till alla plattformar –förutom pc."

"Ubisoft som näthatar PC"


signatur

Nämen!

k3m
Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag sade ju det, det är bara för att spara pengar så dom slipper göra PR för två releaser. Så det skitsnacket dom kör med att alla ska få spelet samtidigt för annars är det orättvist, är falskt bull! Om nu PC spelare blir diskriminerade, så hade dom lika gärna kunnat släppa spelet till Wii-U nu som bestämt, det här är inget annat än girighet från UBI´s sida. Och visst, det är logiskt att göra så, men kom inte säg att det är nåt som det inte är, det är inte för "vårt bästa", utan för deras bästa, med andra ord har dom kört med falsk marknadsföring och ljugit för sina fans. Men whatever, inte borde man bli förvånad längre, men jag säger en sak, tycker fan att UBI är värre än EA idag. EA tycker jag är riktigt bra speciellt jämfört med förut, men även jämfört med UBISOFT och ACTIVISION.

Skrivet av JayC:

Har ingen Wii U och har ingen avsikt att köpa en, men vad i helvette Ubisoft... snacka om att säga fuck you till sina fans.

Kan inte säga det bättre själv!!!

Skrivet av Bojkott:

Assassins Creed 3 kunde dom tydligen inte skjuta upp en månad i förmån för Wii U, så dom kan ta sin "policy" och köra upp den nånstans. Ubisoft har sagt sitt och jag säger mitt. Det kommer dröja länge innan jag köper ett nytt spel från Ubisoft.

Eller hur!

Skrivet av k3m:

Schysst av Ubi att säga som det är tycker jag.

Dom säger säkert som det är, men motivet stämmer inte, ja dom vill släppa spelet samtidigt till alla versioner, men det är ingen policy, det är ren girighet det handlar om. Så bli inte så imponerad av dom, för dom är fortfarande inte ärliga i mitt tycke!? Fast visst dom sade en del av sanningen, det är sant...

Du har rätt, jag tänkte inte efter. Som en annan också skrev "Ubisoft släpper spelet samtidigt för att spara in på pr". Och nu kommer jag på fler orsaker, men det får räcka för mig.

Medlem

Jag föredrar ett rakt svar framför mygel bakom kulisserna, även om det nu råkar vara helt uppåt väggarna, antar det är Microsofts multiplatform policy som ligger bakom det hela annars borde ett Wii U släpp inte vara några problem.

Medlem

Det enda rätta de kan göra nu är att ändra sig igen och släppa den 28 feb. Men det kommer aldrig hända trots enormt många protester från fans. De gör inte bara fansen besvikna utan sätter sig själva i skiten genom att släppa det i september då andra stora titlar släpps.

Medlem

Känns ju rätt logiskt att Ubisoft insett att Wii U inte alls kommer att kunna stå sig mot konkurrensen denna generation och väljer att skjuta upp spelet ett halvår för att kunna nå en riktig bred målgrupp och ett stort antal potentiella kunder. Wii U är ju trots allt ett sjunkande skepp.

Medlem

Borde kollas på (sogood.gif)
http://www.youtube.com/watch?v=KxpF7qlBdsU


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Struggle:

" Vi brukar vanligtvis släppa spelen samtidigt till alla plattformar –förutom pc."

"Ubisoft som näthatar PC"

Och Pc-spelarna näthatar Ubisoft.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Struggle:

" Vi brukar vanligtvis släppa spelen samtidigt till alla plattformar –förutom pc."

"Ubisoft som näthatar PC"

Och Pc-spelarna näthatar Ubisoft.

Nu klagar vi lite mycket va? Dom försenar vissa PC versioner av sina spel för att göra dom bättre till PC. Ta till exempel AC3 som är bra mycket bättre på PC än övriga plattformar.

Och till dom som tycker UBISOFT sviker sina fans så kan ni tänka om, eftersom dom faktiskt öppnar dörrarna för fler av sina fans, som inte har eller tänker köpa en WII U.

Medlem
Skrivet av Melfice:

Och till dom som tycker UBISOFT sviker sina fans så kan ni tänka om, eftersom dom faktiskt öppnar dörrarna för fler av sina fans, som inte har eller tänker köpa en WII U.

Du borde titta på youtube klippet i mitt förra inlägg. ;P


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Melfice:

Och till dom som tycker UBISOFT sviker sina fans så kan ni tänka om, eftersom dom faktiskt öppnar dörrarna för fler av sina fans, som inte har eller tänker köpa en WII U.

Du borde titta på youtube klippet i mitt förra inlägg. ;P

Tror inte dom tänkte släppa det endast till Wii U från första början då dom skulle sälja väldigt få ex. av spelet mot om dom som nu släpper det till alla format. Kul att dom drar upp Farcry 3 osv också....skulle dom porta dom spelen till WII U som nog inte ens kan hantera spelen utan att dom får lägga ner 100-tals timmar på att optimera och göra om spelet och sedan gå back för att spelet inte säljer tillräckligt på WII U? Vet inte vad killen går på men det är inte ekonomiskt hållbart helt enkelt.

Tror att han säger precis det som UBISOFT tänker. Att dom helst inte vill släppa något till WII U precis som så många andra utgivare som inte vågar satsa på WII U.

Ska man skylla på någon så skyll på Nintendo som tar för mycket i royalty och inte betalar för exklusivitet.

Medlem
Skrivet av Melfice:

Tror inte dom tänkte släppa det endast till Wii U från första början då dom skulle sälja väldigt få ex. av spelet mot om dom som nu släpper det till alla format.

Det är precis det Ubisoft sagt sedan dag 1 dock till allmänheten fram tills dess att spelet försenades.

Skrivet av Melfice:

Kul att dom drar upp Farcry 3 osv också....skulle dom porta dom spelen till WII U som nog inte ens kan hantera spelen utan att dom får lägga ner 100-tals timmar på att optimera och göra om spelet och sedan gå back för att spelet inte säljer tillräckligt på WII U?

Någon gjorde en beräkning, grundat på vad en spelstudio/utgivare får av de $60 ett spel kostar hur många exemplar ett spel måste sälja om de lägger ner 1 million dollar på en portning, och det var "bara" ett par hundra tusen exemplar. Vilket jag absolut tror ett Far Cry 3 skulle kunnat göra på Wii U under sin livstid.

Skrivet av Melfice:

Vet inte vad killen går på men det är inte ekonomiskt hållbart helt enkelt.

Hans klipp var menat att vara komiskt och/eller ironiskt. + se ovan.

Skrivet av Melfice:

Tror att han säger precis det som UBISOFT tänker. Att dom helst inte vill släppa något till WII U precis som så många andra utgivare som inte vågar satsa på WII U.

Det tvivlar jag inte på en sekund, det är säkerligen hur Ubisoft tänker, men det var inte tanken bakom hans video utan som sagt det var att visa att "ALLA" bara betyder "ALLA" när det gäller vissa riktningar.

Skrivet av Melfice:

Ska man skylla på någon så skyll på Nintendo som tar för mycket i royalty och inte betalar för exklusivitet.

Vet inte vilka som tar ut högst royalty kan faktiskt vara Nintendo, som btw inte tar ut en enda krona för att spelutvecklara ska få lägga upp patchar till sina spel, vilket Micosoft kan ta 40-50 tusen kronor för varje patch som ska godkännas.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Dom kan ha hypat spelet genom att säga att det skall vara WII U exklusivt...det vet varken du eller jag.

40-50tusen är ingenting i jämförelse med X% per sålt spel som Nintendo tar.

Ett spel som Farcry 3 som dessutom släpps till övriga format tror jag inte skulle sälja mer än ett par hundra tusen ex till WII U.

Sen förstår jag att folk blir irriterade eftersom WII U versionen är färdig, Nintendo borde gå in och betala någon summa för att släppa den till WII U nu istället för senare, då dom säkert skulle sålt några WII U extra för just det spelet. Men än engång så bryr sig Nintendo inte så mycket om 3:e parts utvecklare/givare.

Vi kan diskutera fram och tillbaks men WII U är tyvärr en för osäker plattform för utgivare att satsa på och detta är inte förvånande. Bayonetta 2 har dom sagt skall vara WII U exklusivt men den som lever får se.

Medlem
Skrivet av Melfice:

Dom kan ha hypat spelet genom att säga att det skall vara WII U exklusivt...det vet varken du eller jag.

40-50tusen är ingenting i jämförelse med X% per sålt spel som Nintendo tar.

Ett spel som Farcry 3 som dessutom släpps till övriga format tror jag inte skulle sälja mer än ett par hundra tusen ex till WII U.

Sen förstår jag att folk blir irriterade eftersom WII U versionen är färdig, Nintendo borde gå in och betala någon summa för att släppa den till WII U nu istället för senare, då dom säkert skulle sålt några WII U extra för just det spelet. Men än engång så bryr sig Nintendo inte så mycket om 3:e parts utvecklare/givare.

Vi kan diskutera fram och tillbaks men WII U är tyvärr en för osäker plattform för utgivare att satsa på och detta är inte förvånande. Bayonetta 2 har dom sagt skall vara WII U exklusivt men den som lever får se.

Wii U är en flopp, stora företag vågar inte satsa på den konsolen. Exklusiva Nintendo titlar så som metroid och zelda är vad som kommer finnas.
Nu kritiserar jag inte dig utan det är hur verkligheten ser ut :P.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Melfice:

Dom kan ha hypat spelet genom att säga att det skall vara WII U exklusivt...det vet varken du eller jag.

40-50tusen är ingenting i jämförelse med X% per sålt spel som Nintendo tar.

Ett spel som Farcry 3 som dessutom släpps till övriga format tror jag inte skulle sälja mer än ett par hundra tusen ex till WII U.

Sen förstår jag att folk blir irriterade eftersom WII U versionen är färdig, Nintendo borde gå in och betala någon summa för att släppa den till WII U nu istället för senare, då dom säkert skulle sålt några WII U extra för just det spelet. Men än engång så bryr sig Nintendo inte så mycket om 3:e parts utvecklare/givare.

Vi kan diskutera fram och tillbaks men WII U är tyvärr en för osäker plattform för utgivare att satsa på och detta är inte förvånande. Bayonetta 2 har dom sagt skall vara WII U exklusivt men den som lever får se.

Wii U är en flopp, stora företag vågar inte satsa på den konsolen. Exklusiva Nintendo titlar så som metroid och zelda är vad som kommer finnas.
Nu kritiserar jag inte dig utan det är hur verkligheten ser ut :P.

Nejdå, jag är i mitt meddelande inne på samma bana som dig. Trots det kommer jag göra felet att köpa en WII U för Mario,zelda,metroid osv....så att dom även nästa gång kommer glömma av att satsa på riktig ny hårdvara och 3:e part. Jag menar när Xbox720 och PS4 är släppt kommer dom spelen inte komma till WII U heller.

1
Skriv svar