Diskussion – Premiärspelen till Playstation 4

Robot
Diskussion – Premiärspelen till Playstation 4

Nästa onsdag kan Playstation 4 avslöjas – men vilka spel kommer visas? Uncharted 4? God of War 4? Final Fantasy 15? Eller blir vi totalt överraskade? FZ pratar om frågetecknen vi hoppas rätas ut till utropstecken.

#sony, #naughty-dog, #god-of-war-ascension, #quantic-dream, #guerrilla, #media-molecule, #sucker-punch, #insomniac-games, #square-enix, #final-fantasy-versus-xiii-3, #beyond-evil-2, #star-wars-1313, #cd-projekt, #the-witcher-3-wild-hunt, #cyberpunk-2077


Medlem
Diskussion – Premiärspelen till Playstation 4

Crash Bandicoot 4 (Gjort av Naughty Dog alltså) och Tombi! 3. Då köper jag en PS4 direkt.

Medlem

Fifa kommer fronta, som vanligt. Men ingen kommer köpa det.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Tar emot allt med öppna armar


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Inaktiv

Det behövs helt nya spel från grunden! Nya hjältar, nya spelserier osv.

Medlem

Kom igen Fumito Ueda, you can make it!

Medlem

Nya ip tack!

Och så får de gärna säga något om the Last Guardian.

Medlem

Polyphony Digital - De har inte släppt något nytt sedan 2010 förutom diverse tillägg till Gran Turismo 5, låter som de arbetar på next gen helt klart. Gran Turismo 6.

Tror inte på ett Uncharted 4 inom den närmaste tiden eftersom Naughty Dog släpper The Last of Us snart och det lär ha slukat stor del av de resurser som Naughty Dog har. Ett Uncharted 4 tidigast slutet av 2014.

LBP... kanske. Svårt att vet men magkänslan säger nej.

Skulle inte förvåna mig om Sony släpper The Last Guardian till next-gen.

Killzone 4, mycket troligt ett spel som släpps vid release av Playstation 4. De har säkert arbetat med detta spel sedan släppet av Killzone 3.

Medlem

Om det nu är PS4 som ska visas och ifall de kommer att visa upp spel så är jag ganska säker på att Uncharted 4 är ett av dom. Kommer definitivt vara ett release-spel vilket är grymt! Jag älskar Uncharted serien och bara tanken på ett U4 till next-gen gör att det vattnas i munnen
Hoppas bara att hårdvaran i PS4 är bättre än vad det ryktas om. Jag tycker de borde fortsätta med CELL. Då får de ut mer kraft och samtidigt sparar på utvecklingskostnaderna. Dessutom bör spelutvecklarna ha lärt sig att programmera för CELL vid det här laget.

Sjukt spännande!!

Medlem

Vilka spel släpptes till releasen av PS3? Bland annat Motostorm och Killzone väl? Känns väl som dessa två kan komma att ha release vid lanseringen?

Medlem

Kan tänka mig att D3 kommer till en eller båda av dom nya platformarna, kanske lagom till nästa expansion..

Medlem

Vill att The Last Of Us kommer i next gen format! Om PS4 hade bakåtkompatiblitet så hade det inte egentligen behövts, men har ingen lust att köpa en PS3:a bara för att spela ett spel, speciellt då PS4 är på G?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

GTA V?
Battlefield 4?
Final fantasy?
Inte en aning men denna gången ska jag köpa PS4 vid lanseringen, nåt jag aldrig haft råd med innan och då ska det inte snålas med spel

Medlem
Skrivet av gorman:

GTA V?
Battlefield 4?
Final fantasy?
Inte en aning men denna gången ska jag köpa PS4 vid lanseringen, nåt jag aldrig haft råd med innan och då ska det inte snålas med spel

GTA V är ju sedan länge utannonserat till PS3 och 360 så det skulle vara konstigt.

Medlem

Soul Reaver!
Suikoden!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av niclas_mif88:

Om det nu är PS4 som ska visas och ifall de kommer att visa upp spel så är jag ganska säker på att Uncharted 4 är ett av dom. Kommer definitivt vara ett release-spel vilket är grymt! Jag älskar Uncharted serien och bara tanken på ett U4 till next-gen gör att det vattnas i munnen
Hoppas bara att hårdvaran i PS4 är bättre än vad det ryktas om. Jag tycker de borde fortsätta med CELL. Då får de ut mer kraft och samtidigt sparar på utvecklingskostnaderna. Dessutom bör spelutvecklarna ha lärt sig att programmera för CELL vid det här laget.

Sjukt spännande!!

Skojar du? Cell? Var jävligt glad att dom inte väljer det, om SONY själv medger att CELL var ett misstag, varför tycker du det är så bra? Cell såg bra ut på pappret, men thats it.

Men håller med om att det är spännande. Plus glöm inte, man ska inte jämföra hårdvara i en konsoll och en PC. Det som är mainstream hårdvara i PC, är mycket kraftfullare i en konsoll då utvecklarna kan dra ut varje lilla bit av prestanda från hårdvaran, vilket är mycket svårare på pc då hårdvaran inte ser alls likadan ut i varje dator. Så en GTX 650 i en eventuell konsoll, är som en GTX680 i en dator, nästan så kan man jämföra faktiskt. Så oroa dig inte, den hårdvaran sony väljer kommer räcka långt hur som. Säger till alla, sluta jämför prestanda mot prestanda mellan PC och konsoll, det går inte jämföra så.

Plus, konsoller kommer nog även denna nya generation hålla sig till 30fps, då det räcker oftast för en njutbar underhållning, men gör att man kan göra spelen mycket snyggare, så även där gör att PC och konsoll kommer inte skilja sig mycket första åren nu. Förutom 30fps mot 60+ på pc, kör själv jämt med vsync så mer än 60 behövs inte, vad än nån säger.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hoppas på ett Jak and Daxter spel

Medlem

Det krävs något banbrytande för att jag skall köpa en konsol i dagsläget. Jag vill ha en komplett maskin som går att spela på och att använda som htpc utan krångel. Sen får den ju gärna kunna fler grejer men den ska allra minst funka som htpc straight out of the box.

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av niclas_mif88:

Om det nu är PS4 som ska visas och ifall de kommer att visa upp spel så är jag ganska säker på att Uncharted 4 är ett av dom. Kommer definitivt vara ett release-spel vilket är grymt! Jag älskar Uncharted serien och bara tanken på ett U4 till next-gen gör att det vattnas i munnen
Hoppas bara att hårdvaran i PS4 är bättre än vad det ryktas om. Jag tycker de borde fortsätta med CELL. Då får de ut mer kraft och samtidigt sparar på utvecklingskostnaderna. Dessutom bör spelutvecklarna ha lärt sig att programmera för CELL vid det här laget.

Sjukt spännande!!

Skojar du? Cell? Var jävligt glad att dom inte väljer det, om SONY själv medger att CELL var ett misstag, varför tycker du det är så bra? Cell såg bra ut på pappret, men thats it.

Men håller med om att det är spännande. Plus glöm inte, man ska inte jämföra hårdvara i en konsoll och en PC. Det som är mainstream hårdvara i PC, är mycket kraftfullare i en konsoll då utvecklarna kan dra ut varje lilla bit av prestanda från hårdvaran, vilket är mycket svårare på pc då hårdvaran inte ser alls likadan ut i varje dator. Så en GTX 650 i en eventuell konsoll, är som en GTX680 i en dator, nästan så kan man jämföra faktiskt. Så oroa dig inte, den hårdvaran sony väljer kommer räcka långt hur som. Säger till alla, sluta jämför prestanda mot prestanda mellan PC och konsoll, det går inte jämföra så.

Plus, konsoller kommer nog även denna nya generation hålla sig till 30fps, då det räcker oftast för en njutbar underhållning, men gör att man kan göra spelen mycket snyggare, så även där gör att PC och konsoll kommer inte skilja sig mycket första åren nu. Förutom 30fps mot 60+ på pc, kör själv jämt med vsync så mer än 60 behövs inte, vad än nån säger.

Cell var/är bra på många fler sätt än bara på pappret.

+60 FPS är ganska väsentligt i extremt snabba FPS, det är skillnad i reaktionstid för en del tränade ögon mellan 60 och 120.


signatur

Nämen!

jag ser gärna ett nytt uncharted spel. annars så skulle jag vilja se helt nya spelserier.

k3m
Medlem

Som någon skrev tidigare. Det måste till någonting extra i fall det blir ett next-gen köp för min del, i dagsläget.

Medlem
Medlem

Angående CELL så tänkte jag från Sonys synpunkt, att de bör använda den processorn iom att de la ner ofantligt mycket pengar på att utveckla den. Och nu när det gått 6-7 år så borde utvecklarna ha lärt sig att utveckla spel för CELL-processorn och samtidigt borde utvecklingen av en ny Cell kommit så långt att den bör kunna prestera som en i7 eller bättre. Bara en tanke jag fick att de borde fortsätta med den för att spara pengar och få ut mer kraft!

Sant att man inte kan jämföra PC/konsoll-prestanda, det vet jag. Men jag hoppas ändå att de trycker in tillräckligt med kraft för att hålla i 6-8år. Det är nästan så att jag tycker denna generation kommer något/några år för tidigt. Kanske skulle väntat till 2015 för att det ska bli stor skillnad i spelen och en "wow-känsla", men jag förstår Sony och Microsoft nu när tablets och mobiler vinner mark...

Medlem

Killzone 4, såklart...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Stor risk för antiklimax den 20:e. Förväntningarna på vad som kommer presenteras är för höga. Troligen inte mycket detaljer alls. Lite som med iphone 5, det blir svårt att leva upp till hypen.

Medlem
Skrivet av niclas_mif88:

Angående CELL så tänkte jag från Sonys synpunkt, att de bör använda den processorn iom att de la ner ofantligt mycket pengar på att utveckla den. Och nu när det gått 6-7 år så borde utvecklarna ha lärt sig att utveckla spel för CELL-processorn och samtidigt borde utvecklingen av en ny Cell kommit så långt att den bör kunna prestera som en i7 eller bättre. Bara en tanke jag fick att de borde fortsätta med den för att spara pengar och få ut mer kraft!

Sant att man inte kan jämföra PC/konsoll-prestanda, det vet jag. Men jag hoppas ändå att de trycker in tillräckligt med kraft för att hålla i 6-8år. Det är nästan så att jag tycker denna generation kommer något/några år för tidigt. Kanske skulle väntat till 2015 för att det ska bli stor skillnad i spelen och en "wow-känsla", men jag förstår Sony och Microsoft nu när tablets och mobiler vinner mark...

Sony utvecklade inte Cell-processorn. Det gjorde IBM, och de fick hyffsat betalt för arbetet.

Jag är glad att de byter till relativt standardiserad x86 hårdvara då det förhoppningsvis innebär bättre PC-utgåvor och att det förmodligen kommer bli mycket billigare att utveckla multi-plattform.

Däremot så tror jag att denna generation (speciellt med tanke på att både Wii U inte var något prestandamonster och att Sony hävdar att PS4 inte handlar om hårdvara) kommer vara utdaterad jämfört med PC efter något år som med alla andra konsolgenerationer.

Med det sagt, börjar min PS3 kännas mycket förlegad. Jag längtar in i benmärgen efter PS4 och jag hoppas att de kommer med ett bättre gränssnitt än XMB. Full Plex-integrering med stöd för plugins och stöd för alla mediaformat rätt ur lådan ligger högt upp på önskelistan också .

Medlem

Kanske Getaway 3? För det blev väl "put on hold". Tanken var ju att det skulle komma till PS3, men det kanske blir till 4an istället

Medlem

Ser gärna:
Metal Gear Solid 5
Uncharted 4

Helst av allt:
Watchdogs
Cyberpunk 2077
Witcher 3

Kanske en option då att dra ner grafiken så man får sina 60fps om man vill...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

i said it first men nya open box metal gear spelet kommer till ps4 exklusivt, pga den har next gen grafik för konsoler gammal grafik för pc mäniskorna.

Dom sa pc exklusivt för att inte göra det uppenbart(lögn dvs)
sa redan då släpps ps4 om 1 år kommer dom ihopa problemet är dock det blir ju inte exklusivt om det kommer till pc ?

eller? tänk nu lite
det är ju oftast konsolerna som fightas och inte pc > konsoler

Om vi slopar pc/konsol master race grejjen dvs haha.

Men iaf räkna med nya metal gear open box spelet till ps4 iaf.

Sen tycker jag faktist att exklusivitet gärna får dom göra så mellan konsoler men att ej släppa på pc tycker jag bara är löjligt :/

12
Skriv svar