Gameplay från Wasteland 2

AW8
Medlem

Ser ut som ett riktigt roligt spel!

Gillar hur man kan öppna dörrar på många olika sätt, detta är ett riktigt RPG. Till skillnad från en viss spelserie som fokuserar på gamla rullar, där man numera endast kan öppna lås med lockpicks.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Kan vara nåt... (synd bara att nästan alla spel ska köra med 2004-as polygonbudget).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Underbart! Jag har kvar originalet på 5,25 tums floppydisc från Commodore 64:an

Har för mig att där var nån bugg i det som gjorde att man inte kunde klara nått uppdrag mot slutet. Väldigt irriterande...

Laddar upp för tvåan då...några decennier senare

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Jonrei:

Kollar några minuter på videon och sen när de kommer till combat delen stängde jag av... Usch för Tur baserat.

Det kan finnas ett val i Wasteland 2 att spela det i realtid. Det valet finns i Fallout 1o2. Även i Baldurs gate 2 kan man välja att spela i realtid samt turordning.

Så räkna inte bort Wasteland 2 än.

I fallout 1 och 2 ja..men detta är inte fallout.
Nej han skulle inte lägga in realtid. Det har han sagt.

Jag skrev "det kan finnas". Men tack, och nu vet jag att den möjligheten saknas. Vilket är tråkigt!

Jo jag vet att du skrev det, men det är ju därför jag skrev att han inte ska lägga in det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av AW8:

Gillar hur man kan öppna dörrar på många olika sätt, detta är ett riktigt RPG. Till skillnad från en viss spelserie som fokuserar på gamla rullar, där man numera endast kan öppna lås med lockpicks.

Finns en mod som gör att man kan använda magi eller brute force för att öppna lås i Skyrim.

Sen att du indirekt säger att Skyrim inte är ett riktigt RPG är lite konstigt. First person-rollspel som Skyrim är för min del de absolut bästa rollspelen, där man verkligen är sin karaktär inne i en fantastisk värld och upplever allt från karaktärens egna vy.

Jag tycker party-baserade rollspel som t.ex. kommande Wasteland 2 är riktigt roliga. Men de känns lite mer som att man är en "game master" som tittar på allt som händer från distans.

Medlem

Nja, såg inte särskilt bra ut.

Medlem

Helt klart ett köp från egen åsikt om spelet, inte spelat ettan men jag gillade hur bra dom fått till detta med turbaserat. Gillar också omgivningen, inte många spel jag verkligen tycker folk lyckats med när det gäller combat eller ens hur det ser ut för att föreställa postapokalyptiskt. Tycker fallout 3 misslyckades helt och hållet och var ingen atmosfär i det spelet som jag trivdes med alls.

Medlem

Som en som donerat är jag mer än nöjd, precis detta jag hoppats på. Har inte kört Wasteland men när jag kollar videon så känns det mer som Fallout och det är i mitt tycke något väldigt bra då det jag gillade mest med första och andra Fallout var striderna. Ångrar inte alls att jag donerat och jag kan inte vänta tills spelet är klart.

phi
Medlem

Känns bra att se och veta pengarna som man donerat blir använda på rätt sätt. Har inga som helst tvivel på att Wasteland 2 kommer bli ett mycket bra spel, helt i min smak.

k3m
Medlem
Skrivet av Preed:

Skall sägas om dom här Kickstarter-budgetarna, som man kan tro är drömsummor, att ett vanligt downloadable spel för 120 kr ofta har en budget på typ 5-15 miljoner dollar. Så dom här lyckade kickstarter kampanjerna ligger inte så jävla mycket i lä som man kan tro.

Det tror inte jag heller. Jag tror att bl.a. "Wasteland" har fått in för lite pengar för att kunna nå sin fulla potential.

De sa ju i trailern också att det var tur att de hade resurser till att göra typ 3d miljöer.

Jag hoppas verkligen att Wasteland blir fantastiskt.

Medlem

ser ju helt underbart ut!

Medlem

Den är ju borttagen...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Den är ju borttagen...

Ja men denna funkar däremot http://www.youtube.com/watch?v=HvNbuOenVPw =).

12
Skriv svar