PC vs konsol och tummen ner

Medlem
PC vs konsol och tummen ner

Jag undrar om man inte till forumreglerna kan lägga till ett förbud av diskussion av PC vs. konsol (eller varför inte också PC vs. MAC, Linux vs Windows etc) Dessa eviga troll-post hunt diskussioner borde ha blivit portade från FZ för länge sedan då de sällan tillför de något vettigt varken här eller övriga forum runt om i världen.
En mer specifik men enkel regel för detta vore Det inte är tillåtet att diskutera/jämföra olika spelenheter (konsol/pc) i nyhetstrådar om inte nyheten specifikt tar upp ämnet.

Om inte så var vänliga att inför YouTube liknande funktioner där inlägg döljs när de får tummen ner (ett litet minustecken i ena hörnet av varje inlägg skulle funka bra och när inlägg når ett visst antal minus skickas automatiskt ett mail till er och ni kontrollerar innehållet, därefter göra det ni anser är bäst).
Det här har diskuterats tidigare men vad jag kan minnas var det inte aktuellt förut... Men tänk gärna över saken igen, och fram tills dess håller jag mig utanför forumet och kommentarerna. Det går ju inte att läsa 3 inlägg utan att någon trollar mer eller mindre och anmälknappen verkar inte alltid göra sitt jobb snabbt nog - det dröjer innan inlägg försvinner och människor hinner svara på trolleri vilket kan ta kål på trådens syfte. Döljs det så lägger folk inte energi på det. Jag tror att denna förändring skulle bidra till en mer positiv forummiljö.

Medlem

YouTube funktionen skulle antagligen missbrukas. Däremot om namnet skulle synas då man gav en kommentar en tumme ner så kanske det inte skulle det. (ex. TobbeW gillar inte kommentaren)

Redaktör

Det är inte FZ:s sak att tala om för användarna vad de ska diskutera och hur. Dölja inlägg och andra liknande funktioner ligger på utvecklingsavdelningens bord, det är möjligt att dylikt dyker upp vad det lider.


signatur
Medlem
Skrivet av TobbeW:

YouTube funktionen skulle antagligen missbrukas. Däremot om namnet skulle synas då man gav en kommentar en tumme ner så kanske det inte skulle det. (ex. TobbeW gillar inte kommentaren)

Det är ett måste, men endast för FZ Crew. De skall se vilka som givit ett inlägg ett minus. Och endast ett minus per person skall det vara så klart (enbart registrerade kan ge minus).

Sedan skulle det också vara så att ett inlägg måste få minst 2 minus för att döljas så att en person inte döljer alla inlägg för att jäklas.

edit: lite fel blev det

Medlem

Trevligt att höra detta, men att det inte skulle vara FZ's uppgift att tala om för användare vad de får och inte får säga är väl inte helt korrekt? Ja menar det finns t.o.m. särskilda regler kring drogsnack.

Redaktör

Jag menar förstås diskussioner i stort. Olagligheter moraliska tveksamheter är det väl ganska självklart att vi inte tillåter.


signatur
Medlem

Okej, då förstår jag! Blev lite förvirrad först.
För att inte snärja in oss för mycket i det då så vill jag åter bara säga att det var mycket goda nyheter du kom med där och framtiden känns nu något mindre hopplös.

1
Skriv svar