Razer Orbweaver

Robot
Razer Orbweaver

Razer vill göra våra tangentbord passé med sin nya sfärvävare. Och visst passar den som handen i handsken.

#razer


Medlem
Razer Orbweaver

Kul att se ni tar er till även lite konstigare tillval av gaming tillbehör.

Tror dock aldrig det skulle falla mig in att lägga ytterliggare 1 tusen kronor för att komplettera ett tangentbord (Som förövrigt verkar konkurera bra utan )


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

ehm, håller mig till tangentbord och mus tror ja

Medlem

Värkar bra doch håller jag nog mig till min Logitech G13 för jag gillar joystick bättre än styrkors.

Medlem

Så trevligt med en gammal legend här på fz.se
bra recension Ove


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Quelor:

Kul att se ni tar er till även lite konstigare tillval av gaming tillbehör.

Tror dock aldrig det skulle falla mig in att lägga ytterliggare 1 tusen kronor för att komplettera ett tangentbord (Som förövrigt verkar konkurera bra utan )

Man kör med dessa för att man vill styra höger/vänster upp/ner via tummen i stället för då har du ring,lång,pek finger lediga för alla andra knappar för mer kombos.

Medlem

synd, länge väntat på att ersätta WASD mot en analog spak, då analog rörelse är skitbra, medan musen är näst intill perfekt i dagsläget som sikte.

mer synd att mina händer är väldigt små.

Medlem

Sure razer får jätte gärna ersätta min ba det är gratis


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

"fyrvägsstyrspak vid tummen" är "A programmable 8-way directional thumb-pad"
länk

http://www.razerzone.com/gaming-keyboards-keypads/razer-orbwe...

Medlem

Blir alltid ägt av handstorlek. Det är därför jag alltid älskat logitechs mx518 och liknande möss pga just storleken. Tangentbord brukar jag ha problem med att använda 5+ på nummerraden om jag har awsd-fattning

Medlem

Har en Belkin N52te som jag köpte för några år sen som påminner om denna, provade men vande mig aldrig riktigt vide så den ligger nere i min "datorsaker-jag-aldrig-använder" låda

Medlem

"Något kreativt stolpskott"

Dagens citat.


signatur
Inaktiv

Men.. det här var ju knappast en recension! De åsikter jag läste var att man behöver en stor hand, det är skönt att den kan kalibreras och att molnlagringen var negativ. Tre punkter.

Men när jag läser summeringen ser jag fem punkter. Är det kanske bättre att skippa texten och kolla summeringen direkt?

Medlem

Vet att deras gamla modell hade glappig kontakt mot bordsytan. Är det någon skillnad mot denna nya modell? Dvs hade du vikt på fingrarna så tippade den frammåt 1mm och hade du vikten på handloven så tippade den bakåt 1mm. Ska inte vara så kan jag tycka. Hur är det med denna? Får tyvärr instämma med föregående talare, tyckte inte det var någon vidare recension.

Medlem

Meninglös produkt, vem köper dessa?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Antar att man skulle kunna göra macros för att skriva med den, men fan vad jobbigt

Medlem

De som tycker att det är skönare så än med ett vanligt tangentbord. Precis som jag undrar varför folk vill ha en musmatta som är 50x30cm. Det gör den inte meningslös.

@Topic; Razer är typoat Racer på ett ställe i texten. (Länken till fz.se/razer)


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av bavver:

ehm, håller mig till tangentbord och mus tror ja

Använder fler knappar än den där har att erbjuda när jag spelar MMOs. Att tillägga att jag också har en razer naga.

Så för min del blir det nog tangentbord och mus för den där är nog mer för casual gamers.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

På tal om knappar, jag letar efter ett nytt tangentbord. Vad jag är ute efter är ett som antingen har inställbart motstånd eller ett som har väldigt lite motstånd som standard, mitt har lite för tröga knappar för min smak, gärna ett pris på under tusenlappen också men lite över spelar ingen roll. Rekommendationer någon? Har inget behov av extraknappar men det får gärna finnas play/pause och byta låt etc.

Medlem

Tycker inte om Razer även om ja sitter på en Death Adder och ett Lycosa Tbord. Musen funkar bra men mitt Lycosa är riktigt buggit och knepigt..

Razer= ser bra ut men funkar inte så himla bra i min uppfattning. Det är alltid ett MEN med deras grejer..

Medlem

För mig är moln sparning en ganska självklarhet. Det är ju precis i såna här fall man vill ha det så man slipper programmera om den om man formaterar eller nåt! Vet inte om jag skulle gilla manicken, men hade varit kul att testa den ett tag

Medlem

Är nöjd med min G13.
För de som tycker det är onödiga pengar. Jag sa ungefär samma sak innan men det är riktigt nice där man ställa in alla knappar var för sig. Det är ju givetvis upp till var och en

Inaktiv

Enda problemet med dem är att det kräver en hel del inställning och sen träning för att få riktig nytta av dem. Hade en Nostromo n52 förut och den fungerade riktigt bra till MMO när jag ställt in och tränat in mig. Röra sig och aktivera shiftläge med tummen samtidigt som man har massor av tangenter för actions med perfekt fingersättning för de andra fyra fingrarna.

Medlem

Tror nog mer på min G13, riktig minijoystick för tummen, skärm och bra mjukvara med färdiga spelprofiler att utgå från.

Medlem
Skrivet av Swink:

Tycker inte om Razer även om ja sitter på en Death Adder och ett Lycosa Tbord. Musen funkar bra men mitt Lycosa är riktigt buggit och knepigt..

Razer= ser bra ut men funkar inte så himla bra i min uppfattning. Det är alltid ett MEN med deras grejer..

Jag gillar Razers möss men har aldrig haft något annat, har däremot haft 2 copperheads och nu använder jag en Orichi som jag tycker är enormt skön.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Swink:

Tycker inte om Razer även om ja sitter på en Death Adder och ett Lycosa Tbord. Musen funkar bra men mitt Lycosa är riktigt buggit och knepigt..

Razer= ser bra ut men funkar inte så himla bra i min uppfattning. Det är alltid ett MEN med deras grejer..

Jag gillar Razers möss men har aldrig haft något annat, har däremot haft 2 copperheads och nu använder jag en Orichi som jag tycker är enormt skön.

aa musen har fungerat helt ok men tbordet lever sitt egna liv. Och vilka äckliga knappar det har, får trycka ner varje tangent 2 ggr innan det händer något typ..

k3m
Medlem

Jag tycker det är en suverän recension.

Medlem
Skrivet av purjo:

På tal om knappar, jag letar efter ett nytt tangentbord. Vad jag är ute efter är ett som antingen har inställbart motstånd eller ett som har väldigt lite motstånd som standard, mitt har lite för tröga knappar för min smak, gärna ett pris på under tusenlappen också men lite över spelar ingen roll. Rekommendationer någon? Har inget behov av extraknappar men det får gärna finnas play/pause och byta låt etc.

Det klart bästa köpet jag någonsin gjort till min tekniksetup, Ducky shine brown switches (det bästa tangentbordet jag testat) http://www.fz.se/artiklar/hardvara/20120611/test-ducky-shine-.... Det har allt och är betydligt mycket skönare än q-pads motsvarigheter.

För övrigt så måste jag tillägga till alla som anser att detta vore helt onödigt att så inte är fallet. Det näst bästa köpet jag gjort är min g13 (som förövrigt är mkt bekvämare än razers eller nostromos motsvarigheter). Att spela spel på tangentbordet är en pina jämfört med att spela på g13 både ergonomiskt och effektivitet-mässigt, mmorpger eller spel som lol/hon får man en klar fördel på om man har en vettig gamepad.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av bavver:

ehm, håller mig till tangentbord och mus tror ja

Använder fler knappar än den där har att erbjuda när jag spelar MMOs. Att tillägga att jag också har en razer naga.

Så för min del blir det nog tangentbord och mus för den där är nog mer för casual gamers.

Det du missar är att du har tre olika shiftstates som du kan aktivera med t.ex. styrkorset vid tummen. Dessa gör att du kan gånga antalet tangenter på tangentbordet med tre.

För övrigt tror jag inte att joysticken/styrkorset är tänkt att användas istället för wasd, utan snarare för shiftstates, vapenval osv.

Medlem

Hur skulle denna fungera i soffan framför tvn?

I en situation var man spelar PC spel på tvn, men inte vill ha ett tangentbord i famnen?

12
Skriv svar