Boxas med Nvidias Project Shield

Robot
Boxas med Nvidias Project Shield

Nvidia fortsätter att släppa filmer som visar upp sin nya bärbara best, den här gången är det Real Boxing vi får se.

#nvidia


Medlem
Boxas med Nvidias Project Shield

Har lite svårt att förstå behovet av den här apparaten. När man ändå streamar allt från pc:n kan man ju lika gärna sitta vid just den och spela där istället.

Medlem

Håller med ovan.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-1Yw2a...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lrZ-xn...

Tadaaa så har man samma sak som Shield för bara en 10 dollar för OTG dongeln och sedan lite extra för en kontroller.

Om nVidia säljer denna för 16-1800kr (Sverige pris dvs) så kanske denna funkar som toalett-upplyftare. Hade PC-streaming även fungerat över 3G nätet så skulle det ju finnas lite mer argument för den.
Får väl se om nVidia skjuter sig själva i foten eller vad som händer.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-1...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lr...

Tadaaa så har man samma sak som Shield för bara en 10 dollar för OTG dongeln och sedan lite extra för en kontroller.

Om nVidia säljer denna för 16-1800kr (Sverige pris dvs) så kanske denna funkar som toalett-upplyftare. Hade PC-streaming även fungerat över 3G nätet så skulle det ju finnas lite mer argument för den.
Får väl se om nVidia skjuter sig själva i foten eller vad som händer.

PS3 kontrollen går kan man para ihop med en Android utan dongel

Man kan ju inte direkt klaga över grafiken som Shield klarar av, men det går ju vissa rykten om att den kan kosta runt 4000kr, och då är det verkligen inte värt pengarna. Slår den sig däremot in i samma prisklass som PS Vita och 3DS så kan det bli en intressant produkt.

Medlem

men för helvete....vilken jävla smörja...

Han beskriver i detalj en handkontroll och låter som om den ska revolutionera spelindustrin med sina "dedicated hardware buttons" och "analogue joysticks"...

Take your gaming to the next level....

Det är samma kontroller som funnits till alla konsoller i vad? 20 år? Är folk verkligen såhär lättköpta eller tror de bara det?
Värsta jag sett sedan de försökte hajpa Elder Scrolls Online genom att entusiastiskt beskriva hur man kommer kunna kommunicera med sin vänner och tillochmed utföra uppdrag tillsammans!!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Man kan ju inte direkt klaga över grafiken som Shield klarar av, men det går ju vissa rykten om att den kan kosta runt 4000kr, och då är det verkligen inte värt pengarna. Slår den sig däremot in i samma prisklass som PS Vita och 3DS så kan det bli en intressant produkt.

Mer som en Nintendo 3DS då som ligger runt 1300kr. Nintendo och Sony har "dedikerade" spel, medans alla android spel Shield kan köra också kommer finnas till alla andra Tegra4 enheter genom TegraZone och GooglePlay.

Kostar den mer än 3000kr är det billigare att köpa en Nexus 7, Xbox/PS3 kontroll och OTG dongeln (för att täcka alla scenarion även om ps3-kont kan köras utan den, och för att den i sig inte verkar behöva mjukvara).
Och då skulle jag påstå att man får större användning av en Nexus 7 som enhet för t.ex. E-Books, läsa web, filmer etc etc. (Nexus 7 som exempel då den också har tillgång till TegraZone i sitt nuvarande utförande och är billig).

3000kr för pc streaming som är begränsat till ens eget hem? Hmm verkar som någon spenderat hela R&D kassan och pressar ut en halvfärdig produkt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Man kan ju inte direkt klaga över grafiken som Shield klarar av, men det går ju vissa rykten om att den kan kosta runt 4000kr, och då är det verkligen inte värt pengarna. Slår den sig däremot in i samma prisklass som PS Vita och 3DS så kan det bli en intressant produkt.

Vita och 3DS kan man ju stoppa i fickan vilket denna verkar vara lite för otymplig för. Det känns som att nVidia försöker fylla ett behov som inte finns.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Har lite svårt att förstå behovet av den här apparaten. När man ändå streamar allt från pc:n kan man ju lika gärna sitta vid just den och spela där istället.

var inte grejen att den kunde antingen streama dina pc spel eller spela android spel? Detta spelet verkar vara utvecklat för just tegra 4 plattor(eller sa han 3? minns inte ). Således inte endast för att spela datorspel remote. Men jag kan minnas fel?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

Man kan ju inte direkt klaga över grafiken som Shield klarar av, men det går ju vissa rykten om att den kan kosta runt 4000kr, och då är det verkligen inte värt pengarna. Slår den sig däremot in i samma prisklass som PS Vita och 3DS så kan det bli en intressant produkt.

Vita och 3DS kan man ju stoppa i fickan vilket denna verkar vara lite för otymplig för. Det känns som att nVidia försöker fylla ett behov som inte finns.

Sant sant. Men många spelar bärbart i hemmet så storleken tror jag inte kommer vara ett problem. Många köper nog en bärbar konsol för att komma åt dom exklusiva spelen. Frågan är ju dock, som Fuidama var inne lite på, om Shield kommer få några exklusiva titlar som lockar köpare. Mycket av Shields framtid hänger på att utvecklare faller för den, och där lär nog priset spela stor roll. Dyr prislapp leder till att få kommer att köpa den, vilket betyder att inga utvecklare kommer att se Shield som ett sätt att tjäna pengar på och Shield floppar stort.

Inaktiv

Ja, vacker är den ju inte iallafall

Medlem
Skrivet av Fuidama:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-1...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lr...

Tadaaa så har man samma sak som Shield för bara en 10 dollar för OTG dongeln och sedan lite extra för en kontroller.

Om nVidia säljer denna för 16-1800kr (Sverige pris dvs) så kanske denna funkar som toalett-upplyftare. Hade PC-streaming även fungerat över 3G nätet så skulle det ju finnas lite mer argument för den.
Får väl se om nVidia skjuter sig själva i foten eller vad som händer.

Jag förstår inte riktigt hur du menar att det ska vara ens nära samma sak?
Rätta mig mer än gärna om jag har fel.

Denna manick gör det möjlighet att använda sin stationära dator i hemmet som en server som tar hand om det tunga och sedan skickar vidare allt till den tunna klienten, Nvidias "Shield" Project"? Givetvis mer avancerat än vad det låter, utgår jag från.
Om det är så, då innebär det ju att det längre fram borde vara möjligt att t ex. kan eliminera spelkonsoler helt och hållet. Detta genom att ha några små Nvidia-lådor och handkontroller placerade i t ex. barnens rum.

Fungerar den inte så, då vore den ju bara... Konstig?

Orkar inte korrekturläsa, tyvärr. Whiskyn har gjort mig ack så slö.

Medlem
Skrivet av mrburner:

Jag förstår inte riktigt hur du menar att det ska vara ens nära samma sak?

Denna manick gör det möjlighet att använda sin stationära dator i hemmet som en server som tar hand om det tunga och sedan skickar vidare allt till den tunna klienten, Nvidias "Shield" Project"? Givetvis mer avancerat än vad det låter, utgår jag från.
Om det är så, då innebär det ju att det längre fram borde vara möjligt att t ex. kan eliminera spelkonsoler helt och hållet. Detta genom att ha några små Nvidia-lådor och handkontroller placerade i t ex. barnens rum.

Fungerar den inte så, då vore den ju bara... Konstig?

Alltså, det jag länkade till visar vad man kan göra med i princip vilken Android enhet som helst idag (som jag förstod, Android 4.0+).
Det enda som ingen annan handhållen enhet har idag är PC Spel streaming (så vitt jag orkat kolla i alla fall), vilket då blir det enda argumentet att skaffa en Android baserad spelmaskin som Project Shield.

Om inte nVidia lyckas övertala utvecklare att göra specifika Project Shield ONLY spel (tänk Nintendo 3DS och PS Vita) så kan egentligen vem som helst redan NU få ut samma sak som Project Shield kommer kunna göra(bortsett från PC Streaming).

Hade PC streaming fungerat över 3G, så jag kunde gått ut på stan och visat spelet på t.ex. krogen för kompisar så hade det varit ett argument som fungerat. Nu måste man vara i samma hus/lägenhet för att kunna streama spelen.
De har heller inte, vad jag kunnat se, sagt hur många Project Shield som kan vara uppkopplade mot EN och samma dator samtidigt. Men med tanke på hur den fungerar så kommer du behöva en dator för VARJE shield du vill streama till. Så om du har flera Project shield i barnrummet så kommer ju bara en person kunna streama från PC om du bara har en dator etc etc.

De enda tillfällen JAG skulle ha nytta av PC-stream tjänsten är om jag ska på muggen och vill fortsätta spela <PC SPEL> i de hela 10-15 minuterna jag sitter där inne.

För att bryta ner allt till typ punktform XD:

Project Shield kan/har:

1. Spelar Android och TegraZone spel
2. Har en Dedikerad handkontroll
3. Kan Streama PC spel

Vad Android enheter kan:

1. Spela Android och TegraZone spel (om det är en Tegra enhet)
2. Koppla en xbox360 eller ps3 kontroll med hjälp av *mjukvara/hårdvara*.
3. Kan INTE streama PC spel...

Om du tänker på vad Project Shield gör som ingen annan android enhet redan kan göra så är det just PC Streaming. Alltså är det DET du betalar för.

Vad nVidia måste göra för att sälja denna enhet är:

AAA utvecklade Project Shield only spel.
PC Streaming över 3G/4G nätet**

**Det ska tydligen vara under utveckling, men om inte den första Project Shield har 3G/4G modem inbyggt så kommer det inte komma i den första versionen av konsolen.

Essentiellt är det PC Streaming man betalar för om man redan har en någorlunda modern Android telefon redan eller en Nexus 7 t.ex.
Vad är då priset för PC streaming? Det är just det som är saken...
En Nintendo 3DS kostar ca 1300kr, PS Vita kostar ca 1900kr
Om nVidia enligt rykten sätter 3-4000kr på den här saken så finns det inget värde i den längre.

MEN självklart om man t.ex. bara kör IPhone & IPad och inte har någon som helst Android-enhet eller Nintendo/Sony hand-konsol så kanske någon kan tänka sig betala 3-4000kr för den...
Den ÄR ju kraftfull, men jag ifrågasätter funktionerna i den då man redan kan uppnå 2 av 3 saker som den kan göra. Och då har man mer flexibilitet gällande skärmstorlek och funktionalitet (telefon eller platta), och att man inte behöver vara bunden till en big ass kontroll som de nu skapat.

Nu ser det säkert ut så, men jag försöker inte övertala folk att INTE köpa den. Är den prissatt rätt så kommer jag nog köpa en också, just för att förgylla mina toalettbesök. Men för enbart det så kommer jag inte betala mer än 13-1800kr (om ens så mycket). Att spela PC spel på Shield är ju bara dumt då man ändå måste vara i samma rum/hus/lägenhet, då betalar man i princip för att få sämre kontroller och precision...

Nu skrev jag betydligt mer än jag egentligen tänkte göra, vilket säkert syns i texten då jag kunnat avsluta hela inlägget på flera ställen. Men jag orkar inte omformulera saker och korta ner det

Medlem

Ja ja, att den är som vilken Android-enhet som helst är det ju inget större snack om. Men det hela som är intressant för mig, och säkerligen för många andra, är ju just PC-streaming-biten och all utveckling som följer. Men om du bara vill ha den för dina toalettbesök så är jag inte säker på att produkten är för dig

1
Skriv svar