HJÄLP Encrypt disk dator startar inte; TrueCrypt experter se hit!

HJÄLP Encrypt disk dator startar inte; TrueCrypt experter se hit!

Som de flesta känner till finns det kända program som TrueCrypt som har olika användningsområden. Jag tänkte skydda mig mot apb men gick snett.

Jag behöver specialhjälp för min dator vägrar starta Windows efter att använt programmet -DISKCRYPTOR- (inte TC).
Om jag inte kan få hjälp av Er är datorn helt oanvändbar och jag måste betala för reparation Det har jag knappt råd/tid med, så uppskattar verkligen hjääälp!

Jag är säker på att jag inte gjorde något misstag när jag använde Diskcryptor (gjorde samma sak på en annan dator och den funkar som det ska).

Funktionen jag använde var att kryptera hårddisken med systemet, för att vid start att det skulle komma upp lösenordstext vid boot (som man gör med TrueC). Nu när man lägger i en windows-skiva eller usb (startmenyn i bios korrekt inställd) startar ingenting av dem utan det står "Insert bootable media and press key" (fast hur mycket man än kör).

jag har formaterat disken, försökt på de flesta sätt men ingenting bootar som det ska.

Specifikationer på min dator:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=752070
WINDOWS 8

(Det var w8 som ställde till det på nåt sätt, gjorde samma sak på w7 på en annan dator och där funkar allt fint).

Medlem

Verkar konstigt att du inte kan boota något annat, och du har rätt bootorder inställt i bios/uefi för att starta från t.ex. DVD/USB?
Kan ju ev. testa att stänga av disken och se om det hjälper för att kunna starta något annat, eller testa ultimate boot cd eller något:
http://www.ultimatebootcd.com/

Medlem

Hittar detta:

"Limitations in the current version

The main encrypted system partition cannot be converted into a dynamic one. After the conversion, the system will not boot."

Har du kanske gjort något sådant?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Du borde iallafall kunna lågformatera disken i bios.

Se till att skriva upp inställningarna först bara och läs på om vad detta innebär.

Alternativt, så kan du förmodligen formatera i windows på en annan dator där denna inte är systemdisk.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Slit ut disken, in med den i en annan o boota hirens bootcd

Testpilot

Inte för att jag kollat men stödjer verkligen det där DISKCRYPTOR windows8 boot ?

1
Skriv svar