Nya Battlefield visas i maj – troligen nextgen

Robot
Nya Battlefield visas i maj – troligen nextgen

"Om ungefär 90 dagar är vi redo", säger EA om nästa Battlefield.

#ea, #battlefield-4, #sony, #microsoft


Medlem
Nya Battlefield visas i maj – troligen nextgen

Ska bli kul att se vad DICE har kokat ihop!

Medlem

Hoppas inte de kör samma hype taktik som sist. Tog evigheter innan man fick se riktigt gameplay.

Håller tummarna på att det är 2143 som dom jobbar på!

Medlem

Allt annat än nutid, annars får det vara.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Hoppas inte de kör samma hype taktik som sist. Tog evigheter innan man fick se riktigt gameplay.

Håller tummarna på att det är 2143 som dom jobbar på!

Din kommentar sade allt jag ville säga, you go brother!

Medlem

Jag hade också gärna sett 2143 som nästa BF-spel men jag har för mig att jag har läst (rentav på FZ?) att DICE själva sagt att nästa BF-spel kommer att vara i nutid. Om det sedan är BF4 eller BF:BC3 återstår att se. Jag gissar på det sistnämnda...

Medlem

Ja något annat än nutid vore skoj, är trött på låtsas realism i modern miljö.

Medlem
Skrivet av Nomz:

Ska bli kul att se vad DICE har kokat ihop!

Battlefield(?)

Skrivet av KnäckeHäxan:

Hoppas inte de kör samma hype taktik som sist. Tog evigheter innan man fick se riktigt gameplay.

Håller tummarna på att det är 2143 som dom jobbar på!

Det kommer säkert vara samma taktik och det kommer inte vara ett 2143...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas att dom går tillbaks till rötterna med 4an då 3an måste varit så långt ifrån BF2/2142 man kan komma.

Alldeles för mycket CoD stuk över det hela.

Vet inte om jag är minoritet i detta men JAG skulle säga att BF3 är det sämsta spelet i serien.

Edit: och att folk spelar det istället för dom äldre beror ju mycket pga att det är 5år nyare, knappast bättre.

Medlem

2143 FTW ! ! !

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Hoppas att dom går tillbaks till rötterna med 4an då 3an måste varit så långt ifrån BF2/2142 man kan komma.

Alldeles för mycket CoD stuk över det hela.

Vet inte om jag är minoritet i detta men JAG skulle säga att BF3 är det sämsta spelet i serien.

Edit: och att folk spelar det istället för dom äldre beror ju mycket pga att det är 5år nyare, knappast bättre.

Tobblish måste säga att det är så otroligt många spelsätt i BF3 så visst kan det finnas något som faller in i CoD kategorin. Men ändå tycker jag de är långt ifrån...

BF3 skulle jag vilja säga är bland de mest kompletta BF som släppts. I min och många andra av mina vänners anseende så är det bland de bästa BF hittills!

Det enda negativa är ju att EA har blandat i sig allt för mycket i BF titlarna

Medlem

Det kommer i en senare patch! Dice lovar att jobba nära klanscenen för att skapa bra matchspel...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Då känner jag mig genast lugnare!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Snälla DiCE! Vi vill ha utvecklarkit till BF(4?)!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Avstängd

Så länge de inte fixar de fundamentala problemen som BF3 slet med så är detta tyvärr ointressant, dvs lagg kompensation, träffboxar, klientbaserad träffregistrering, möjligheten till dedikerade servrar utan restriktioner etc.

Säga vad man vill om kartdesignen i BF3 och de generella spel upplägget, allt det tycker jag är sekundärt när det kommer till att designa ett solitt FPS spel. Har svårt att se att DICE/EA kommer att prioritera dessa aspekter av spelet så det är väldigt tydligt att BF3 tog serien i en helt ny riktning än tidigare delar av serien.

Jag tror helt enkelt att det är mer ekonomiskt lönsamt för dem att fortsätt som de gjorde med BF3 än att gå tillbaka till det gamla upplägget, eftersom konsolerna nu är huvudfokus och i vis mån även sätter ramarna för hur spelet kommer att designas. Tror helt enkelt inte att de är intresserade av att bygga ett tävlingsinriktat FPS spel längre, vilket kan ses i valen de gjorde med de olika tilläggen, Premium tjänsten som bl a införde kö prioritet för premium användarna.

Sist så är det hur de underhöll spelet med uppdateringar; hur många månader tog det att rätta till M26 slug buggen och MAV hissen som gjorde att folk kunde ta sig till delar av kartorna som man egenligen inte skulle kunna röra sig på?

För min del har DICE/EA ganska lång väg att gå för att få tillbaka mig som kund. Tyvärr, då jag generellt sätt haft väldigt roligt med de tidigare delarena av serien.

Men man kan hoppas att de får till det, hade varit grymt med en ny solid pangare!

Medlem

Det får du aldrig något MadMartigaN eftersom Dice då tappar sales från DLC. Risken finns ju att någon gör en riktigt bra TC eller mod.

Det är hela sanningen och ibland kommer Dice (eller annat företag) med lite ljug om att det är för komplicerat till deras motor eller öppnar för fuskare, etc.

Money talks... DLC säljer.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Snäääälla DICE. Ge oss nazister eller varför inte karoliner, eller lite vietnameser? Något annat än NUTID.

Medlem

bf2142 var det senaste BF-spelet jag lirade aktivt på pc, grymt kul med titans och mecs.
släng hit en värdig uppföljare


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag vill se ett 2143 med fullt förstörbara miljöer. (AT rifle och magnetminor, FTMFWIN )

Och utan färgfiltret dom envisades med i BF3 förstås.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Har alla glömt att man fick tillgång till Battlefield 4 betan när man köpte MOH : Warfighter ?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Snälla inget nytt spel i nutid.

Det räcker nu för en stund.

Medlem

Nu får dom fan ge sig, så läge har inte bf3 funnits och ska även detta ha tusen olika dlcer som inte ger något speciellt? EA är emot activision med sina dlcer men EA är fan i mig värre själva, snacka om att vara hycklare om att säga ett spel mjölkas och även att göra narr av cod med att ha olika dlc packet när dom själva gör likadana saker. Och skulle inte förvåna mig på att det kommer vara lika stelt och trisst som bf3.

Jag har inget emot att spela bf3 som jag redan gör men vill ha något nytt i bf ,inte bara ta över flaggor eller se en massa tdm det finns det redan gott om. Kan man ine ha lite som i red orchestra 1? Man tog över byar eller dylikt. Ge oss större banor och ge oss andra gameplay

Tillbaka till WW2 men INTE framtid med laserkanoner och svävare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Zlither:

Nu får dom fan ge sig, så läge har inte bf3 funnits och ska även detta ha tusen olika dlcer som inte ger något speciellt? EA är emot activision med sina dlcer men EA är fan i mig värre själva, snacka om att vara hycklare om att säga ett spel mjölkas och även att göra narr av cod med att ha olika dlc packet när dom själva gör likadana saker. Och skulle inte förvåna mig på att det kommer vara lika stelt och trisst som bf3.

Jag har inget emot att spela bf3 som jag redan gör men vill ha något nytt i bf ,inte bara ta över flaggor eller se en massa tdm det finns det redan gott om. Kan man ine ha lite som i red orchestra 1? Man tog över byar eller dylikt. Ge oss större banor och ge oss andra gameplay

EA emot DLC? Konstigt då deras tidigare spel har DLC eg. The Sims, Dragon Age, Mass Effect, Sim City.

Medlem

Jag vill ju över allt annat ha ett nytt Bad Company fast efter BF3 så har jag blivit en tvivlare :/

Medlem

Skulle inte förvåna mig om det blir free 2 play

Medlem
Skrivet av Davajn:
Skrivet av Tobblish:

Hoppas att dom går tillbaks till rötterna med 4an då 3an måste varit så långt ifrån BF2/2142 man kan komma.

Alldeles för mycket CoD stuk över det hela.

Vet inte om jag är minoritet i detta men JAG skulle säga att BF3 är det sämsta spelet i serien.

Edit: och att folk spelar det istället för dom äldre beror ju mycket pga att det är 5år nyare, knappast bättre.

Tobblish måste säga att det är så otroligt många spelsätt i BF3 så visst kan det finnas något som faller in i CoD kategorin. Men ändå tycker jag de är långt ifrån...

BF3 skulle jag vilja säga är bland de mest kompletta BF som släppts. I min och många andra av mina vänners anseende så är det bland de bästa BF hittills!

Det enda negativa är ju att EA har blandat i sig allt för mycket i BF titlarna

Kan nt hålla med mer än det du sa där bro!


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Jag är inte nöjd innan de gjort en uppföljare på 2142!

Medlem

DICE är ju ett skämt, dom har låtit Battlefield bli totalt söndermjölkat av EA, dom måste vara stolta över sig själva där uppe på Stockholms kontoret. Forsätt spruta ut dlcs och uppföljare bara!

Medlem
Skrivet av Davajn:

BF3 skulle jag vilja säga är bland de mest kompletta BF som släppts. I min och många andra av mina vänners anseende så är det bland de bästa BF hittills! (

Vet inte hur någon kan skriva att BF3 är "bland de mest kompletta BF som släppts", när den saknar flera teamplay-element som existerat sen BF2, bl.a Commander Mode och riktiga squad-funktioner. Hela konceptet med en "Chain of Command" är lixom bortblåst i BF3.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

123
Skriv svar