Ingen åtgärd av anmälan

Medlem
Ingen åtgärd av anmälan

Halloj,

I den här tråden kritiserade jag "anmäl-funktionen" eftersom det, i vissa fall, inte görs någonting åt inlägg som jag har anmält.

Tidigare i dag (ca. 10 timmar sedan) anmälde jag inlägget nedan som postades i min blogg här som inte har åtgärdats.

Skrivet av rolle90:

Michael Jackson ska inte kameras, eftersom hans kropp består utav mer än 85% plast ska han smältas ner å återvinnas som Lego så att barnen kan fortsätta leka med honom

Tycker ni verkligen att inlägget ska få finnas kvar?

Ibland önskar jag att man kunde radera inlägg i sin egen blogg.

/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av rolle90:

Michael Jackson ska inte kameras, eftersom hans kropp består utav mer än 85% plast ska han smältas ner å återvinnas som Lego så att barnen kan fortsätta leka med honom

[/quote]Hilarious. Varför vill du ta bort det?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Håll dig utanför, snälla. Du bör ligga lågt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Antagligen så borde jag det. Men jag kan inte se hur det där var ett påhopp. Snarare är det du som hoppar på rolle90 här. Du skriver att anmälan inte ger någon effekt och tar upp rolle90's inlägg som prakt exempel på dåligt inlägg. Som Arieth skulle sagt "Du klarar dig utan varning den här gången"


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Antagligen så borde jag det. Men jag kan inte se hur det där var ett påhopp. Snarare är det du som hoppar på rolle90 här. Du skriver att anmälan inte ger någon effekt och tar upp rolle90's inlägg som prakt exempel på dåligt inlägg. Som Arieth skulle sagt "Du klarar dig utan varning den här gången"

Anmälningar har inte bara med "påhopp" att göra. Det där inlägget är, enligt mig, helt oacceptabelt. Om FZ Crew har accepterat detta så vill jag ha en bra förklaring.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Redaktör

Alla anmälningar granskas. Däremot leder inte alla till åtgärder, helt enkelt eftersom moderatorerna kan ha en annan åsikt om det olämpliga i det som anmälts.

"Skämtet" rörande Michael Jackson har publicerats åtskilliga gånger innan. Jag vet inte varför våra moderatorer inte gjort något åt det, om det beror på att de lapat sol i helgen eller om de bedömer det som mindre allvarligt.

TheHarmlessWarrior: håll såna diskussioner utanför den här tråden.


signatur
Medlem

WaltX:
Vi arbetar gratis och gör också annat på dygnets begränsade timmar. Därför kan det ibland ta lite tid innan en anmälan hanteras, och den eventuella påföljd/radering görs. (Personligen siktar jag inom 24h, ibland failar det med). Vi meddelar inte om hur enskilda anmälningar har hanteras.

I övrigt har jag redan förklarat hur vi hanterar och bedömer anmälningar, i just den tråden du länkar till, samt Tompa med här ovanför.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Såg att ni har raderat inlägget. Det tackar jag för.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Annars kanske ni kan lägga in en knapp som heter skräppost så att inlägget blir dolt, då kan den som har bloggen få lite kontroll.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Bra förslag!.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Annars kanske ni kan lägga in en knapp som heter skräppost så att inlägget blir dolt, då kan den som har bloggen få lite kontroll.

Japp det låter ju faktiskt som ett bra förslag, lite a la youtube där den som lagt ut filmen kan ta bort kommentarer (tror jag iaf, är inte så insatt)


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Jo, dölja eller radera. Det vore kanon.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Super ide:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Redaktör

Det är möjligt att det dyker upp vad det lider. Inte nu dock, annat har högre prioritet och det är semestertider.


signatur
Medlem

Om man skapar en diskussionstråd känns det ju befängt att man som trådskapare skulle få ta bort inlägg man personligen inte tycker om, bryr sig om, inte kan svara på (vilket med min erfarenhet skulle bli den vanligaste orsaken), med mera.

I en blogg tycker det är mer "okey" att bloggaren själv bestämmer vilka inlägg som ska få vara kvar eller inte. Men då tycker jag inte man ska lägga den här på FZ, utan snarare på www.minbloggommittlivochbaramittlivochminaåsiker.se eller liknande domän. (Ja, jag vet att en sådan domän inte finns men jag hoppas att mina poäng gick fram?)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

jag håller med bjosarn där..
det är ju lika som att man gör en blogg och får en kommentar
"ps3 äger". För att sedan tas bort för att bloggägaren inte tycker så.

:=D

Medlem

Och om man skämtar om Michael Jackson nuförtiden så måste det ju vara oerhört svårt för han att känna sig kränkt, eller?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Om man skapar en diskussionstråd känns det ju befängt att man som trådskapare skulle få ta bort inlägg man personligen inte tycker om, bryr sig om, inte kan svara på (vilket med min erfarenhet skulle bli den vanligaste orsaken), med mera.

I en blogg tycker det är mer "okey" att bloggaren själv bestämmer vilka inlägg som ska få vara kvar eller inte. Men då tycker jag inte man ska lägga den här på FZ, utan snarare på www.minbloggommittlivochbaramittlivochminaåsiker.se eller liknande domän. (Ja, jag vet att en sådan domän inte finns men jag hoppas att mina poäng gick fram?)

Du har en poäng där. Men det finns tyvärr både för- och nackdelar med precis allting.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Du har en poäng där. Men det finns tyvärr både för- och nackdelar med precis allting.

Självklart. Och i ditt specifika förslag tycker jag att nackdelarna är påtagligt större än fördelarna. Om man vill "censurera" i sin egen diskussion får man hålla sig till sin privata blogg där man kan ha vilka administrativa regler man själv vill. Men ett publikt forum under FZ-banderollen tycker jag absolut att FZ-moderatorer ska ha den exekutiva makten vad gäller andras inlägg, svar, eller liknande.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Men kan man inte göra så att man bara får radera/dölja inlägg som bryter mot reglerna på FZ?


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Redaktör

Att radera och dölja olämpliga inlägg är moderatorernas jobb. Finner ni något olämpligt använder ni anmäl-knappen till höger så tar moderatorerna beslut om eventuella åtgärder.

Trådskaparen har fått svar på sin fråga. Tråd låst.


signatur
1
Skriv svar