Öl-möjligheter i Lund?

Öl-möjligheter i Lund?

Tjena

Har nu studerat LTH ett tag och trivs mycket bra med nästan allt. Jag är dock på jakt efter öl. Så frågan lyder helt enkelt om någon har koll på något bra ställe att dricka en god öl i Lund? (nu pratar vi lite seriösare saker, inte staropramen eller new castle brown). Kommer ifrån Helsingborg där det iaf finns Mogwai med ett 300tal öl, vilket utan tvekan gör de till min favoritplats i hgb. Är ganska ny (studerat här 1+ terminer) så hoppas att jag missat något, men ser nästan sämre ut på den fronten.

Vänligen Samuel

Medlem

Hallands Nation har en hygglig ölpub, men några 300 olika sorter har de nog inte.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

phi
Medlem

Det första jag kom att tänka på var The Bishops Arms på S:t Petri Kyrkogata 7, mitt emot stadsbiblioteket. Inte så stort vad jag kan minnas men helt okej utbud. Typisk Bishopspub alltså.

Jo, hallands är nog nationen med mest öl, tyvärr inga speciellt roliga alls.

Bishop är också där ja går o dricker, dom har ändå en hel del okej lite kraftigare saker. Men ändå inte sådär ölinriktad som jag skulle vilja ha det.

Tack för svaren!

Medlem

Om du jagar riktigt bra grejjer så är mitt tips att ta tåget till Köpenhamn och besöka Mikkeller (stenkast från centralstationen i köpenhamn) http://mikkeller.dk/the-bar/

Bor själv i Helsingborg, men tröttnat på utbudet

Lite dyrt att göra sådär en gång i veckan, men absolut ett mycket trevligt förslag

Medlem

Alternativt kan du ju dra ihop ett gäng vänner och länsa Systemet? Visst, du får inte den äkta pub-känslan men öl får du ju...


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Skrivet av Oddman:

Alternativt kan du ju dra ihop ett gäng vänner och länsa Systemet? Visst, du får inte den äkta pub-känslan men öl får du ju...

Been there, done that, har för tillfället systembolagets "nya, var månad" beställningssortiment som startsida Så de är i min jakt på annan öl jag vill hitta pubar som har enklare att specialbeställa roligheter

1
Skriv svar