CD Projekt: "Vill vara bättre än Skyrim och Dragon Age"

Robot
CD Projekt: "Vill vara bättre än Skyrim och Dragon Age"

Utvecklarna bakom Witcher 3: Wild Hunt vill nå (ännu) bättre kvalitet och (ännu) större siffror.

#cd-projekt, #the-witcher-3-wild-hunt, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #the-witcher-2-assassins-of-kings


Medlem
CD Projekt: "Vill vara bättre än Skyrim och Dragon Age"

Låg ribba...

Medlem

Helt klart förtjänar de det, inte mer än testat första Witcher men deras inställning till DRM och allt gratis material gör att jag tycker så.

Medlem

Så länge det inte är lika trasigt som skyrim var på release så tror jag definitivt att de kan göra ett bättre spel än skyrim. Tror nu att eftersom witcher 3 är open world att det kommer även locka elder scrolls fansen. Hoppas i alla fall att Witcher 3 säljer bättre än skyrim då jag tycker skyrim inte var så bra som jag hoppats

Medlem

Nej de var inte så långt efter kvalitémässigt.
Trots, eller snarare tack vare, att Elder Scrolls är min favoritrollspelsserie så var inte Skyrim nära på lika bra som Morrowind eller ens Oblivion i min mening.
The Witcher 2 var fantastiskt om än att jag hade velat ha fler element kvar från ettan.
The Witcher 3 har lätt potentialen att slå undan Skyrim. Se till bara att man har stark påverkan på världen ala Fallouts 3s atombomb

Hoppas Bethesdas nästa Elder Scrolls spel blir mer som Morrowind igen. Må vara nostalgisk som fan men det var roligare när saker var lite mer komplext. Men efter Skyrims försäljningssuccé tvivlar jag starkt på det

Medlem

Dragon Age: Origins är nog det bästa RPG, men The Witcher 2 var nära att vara bättre.
Skyrim var helt värdelöst i jämförelse med både TW och DAO, Open world spel som var kul i 20 timmar är en flopp imo.

The Witcher 3, enda spelet jag har extrem hype över.

Medlem

jävligt svår poll, nåväl för mig ialla fall.

morrowind är ett av mina absoluta favorit spel nånsin och andrzej sapkowski är en av mina top 3 favorit författare.

dragon age är bara meh för min del. da1 hade bra storry men lämnade mycket att önska i övriga aspekter. da2 talar vi inte högt om.

Medlem

Fortfarande inte spelat mer än ett fåtal timmar av Wticher 1 men har svårt för konceptet. Kanske skulle försöka ge mig på det igen men jag har svårt för Geralt som person, tycker han är tråkig och har inget intresse av att spela som honom.

Medlem
Skrivet av koleny:

Så länge det inte är lika trasigt som skyrim var på release så tror jag definitivt att de kan göra ett bättre spel än skyrim. Tror nu att eftersom witcher 3 är open world att det kommer även locka elder scrolls fansen. Hoppas i alla fall att Witcher 3 säljer bättre än skyrim då jag tycker skyrim inte var så bra som jag hoppats

Själv kan jag nu över ett år efter release inte spela Skyrim överhuvudtaget. Oavsett om jag laddar min sparning (90tim) eller startar nytt spel så tar det ca 45sek innan hela spelet kraschar.

Då har jag prövat med och utan moddar, skaffat en SSD-hårddisk och ominstallerat operativ+spel samt mailkonversation med bethesda fram och tillbaka i över en vecka. Ingenting fungerar än så länge.

Troligtvis det sista Bethesdaspelet jag köper

Medlem

Skyrim har världen, Dragon Age Origins har storyn,

The witcher 3 kommer ha 50-50 av vardera och göra ett superspel.

Om the Witcher 3 tillåter Moddar i samma utsträck som The Elder Scrolls spelen så kommer folk att köpa det flera gånger om.

det är moddar och valmöjligheten som lockar TES spelare, inte den kassa RPG elementen

Medlem

Jag uppskattar alla 3 serier, har ingen direkt favorit

Medlem

Skyrim som spel imponerade inte alls på mig. Så att göra ett bättre spel än det blir inte svårt. Dock så led Witcher med samma problem som Skyrim för mig, jag kunde inte motivera mig till att bry mig om någonting - och således tröttnade ganska fort efter flertalet "VARFÖÖÖÖÖÖÖR gör jag det här?".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Älskar The Witcher och Dragon Age, men tyvärr har jag inte lyckats klocka in 250+ timmar i dessa spel. The Eldar Scrolls spelen lyckas alltid förstöra mitt sociala liv vid varje release, så mitt val är klart.
Men självklart håller jag tummarna för ännu en superhäftig upplevelse från CD Projekts sida.

Medlem

Tycker att rubriken får Michal att låte lita arrogant, vilket inte alls är det intryck jag fick av att titta på interviun med honom på game informer.

Vad Michal säger angående att vilja vara ett självständigt studio är väldigt viktigt tycker jag. Tycker lite synd att dice inte valde att gå den vägen.

Medlem

Elder Scrolls alla gånger!

Medlem

Bättre än dragon age? vilket svårt mål...

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Om the Witcher 3 tillåter Moddar i samma utsträck som The Elder Scrolls spelen så kommer folk att köpa det flera gånger om.

det är moddar och valmöjligheten som lockar TES spelare, inte den kassa RPG elementen

REDkit släpps ju snart så man kanske till och med skulle kunna tipsa på att det kommer ännu fler moddar till TW2 och 3 än t. ex. Skyrim.

Vi får se!

k3m
Medlem

Witcher serien är min favorit. Morrowind mitt favorit spel.

Inaktiv

Kan någon lyckas så är det ju dom, sen har ju Skyrim o själva Elder Scrolls ett större arv, fanbase o säkerligen en jella massa mer miljoner att lägga på marknadsföring.

Men satsa mer på att bli modvänliga, det gör en sådan stor skillnad o då vet man att spelet troligen är riktigt vänligt mot communityt. Skyrim tex, suveränt hur mycket bra folk det finns som gör detta spel så mycket bättre.

k3m
Medlem

Alla tre är favoriter, men av de tre vinner Witcher.

Medlem

Säger Dragon Age men då menar jag origins.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag tror helhjärtat på CD Projekt, dem har kärlek till sina fans, DA, Skyrim och Witcher är dock väldigt olika spel.

Medlem

Jag tror de har goda chanser att lyckas, Skyrim slår en först med sin stora öppna värld fulla av möjligheter, men snabbt inser du hur tom den är, hur otroligt repetitivt gameplay är, att spelets huvudstory är en bisak och att man blir less på frysningar, fattiga handelsmän, brist på djup i såväl skills som story, laddningssekvenser direkt du öppnar en dörr samt dygnscykel som gör att du inte får handla när du vill m.m.
Skyrim är svincoolt i början, men tappar snabbt och blir repetitivt, tråkigt och öde. Witcher har hitintills inte kunnat leverera en lika stor värld, men har istället gett grym story, bra sidequests, vettig dygnsrytm och ruskigt fint gameplay. Lägg till en (fungerande) öppen värld så slår det skyrim på alla fronter, och Dragon Age är det redan vida överlägset imo.

Dock så är det inte säkert att det når upp i de giganternas försäljning, med massiv reklam kan vilka spel som helst säljas, tyvärr, kvalitativa spel i witcher stil tar det längre för innan de når samma försäljning då pengarna fokus på spelutveckling och inte reklam.
Men å andra sidan får utvecklarna ett gott rykte och tycks ha vett nog att måna om sina kunder på alla plattformar, samt ha vett att inte spamma ut poänglös p2w DLC. Saker som är väl värt att uppmuntra i dessa "pay 2 Win" EA tider, eller för den delen "sönderbuggat spel på release, och 6 månader frammåt" i bästa Bethseda stil

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av koleny:

Så länge det inte är lika trasigt som skyrim var på release så tror jag definitivt att de kan göra ett bättre spel än skyrim. Tror nu att eftersom witcher 3 är open world att det kommer även locka elder scrolls fansen. Hoppas i alla fall att Witcher 3 säljer bättre än skyrim då jag tycker skyrim inte var så bra som jag hoppats

Själv kan jag nu över ett år efter release inte spela Skyrim överhuvudtaget. Oavsett om jag laddar min sparning (90tim) eller startar nytt spel så tar det ca 45sek innan hela spelet kraschar.

Då har jag prövat med och utan moddar, skaffat en SSD-hårddisk och ominstallerat operativ+spel samt mailkonversation med bethesda fram och tillbaka i över en vecka. Ingenting fungerar än så länge.

Troligtvis det sista Bethesdaspelet jag köper

Är väl något liknande problem som ps3 versionen utav spelet har. Har en kompis som crashar när han går nära solitude men det fungerade för honom när han startade ett nytt game vilket tyder på att felet på något sätt "lagras" i sparfilen.
Witcher serien har dock inte varit utan problem den heller men det är i alla fall fixat nu

Medlem

Jag vet inte - personligen föredrar jag när man skapar sina characters / väljer klass osv... Witcher kändes inte något för mig och Dragon Age kom jag aldrig in i.
Jag antar att jag är för oldschool helt enkelt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Skyrim som spel imponerade inte alls på mig. Så att göra ett bättre spel än det blir inte svårt. Dock så led Witcher med samma problem som Skyrim för mig, jag kunde inte motivera mig till att bry mig om någonting - och således tröttnade ganska fort efter flertalet "VARFÖÖÖÖÖÖÖR gör jag det här?".

Spel kanske inte är för dig. Köp en bok istället.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Jag tror de har goda chanser att lyckas, Skyrim slår en först med sin stora öppna värld fulla av möjligheter, men snabbt inser du hur tom den är, hur otroligt repetitivt gameplay är, att spelets huvudstory är en bisak och att man blir less på frysningar, fattiga handelsmän, brist på djup i såväl skills som story, laddningssekvenser direkt du öppnar en dörr samt dygnscykel som gör att du inte får handla när du vill m.m.
Skyrim är svincoolt i början, men tappar snabbt och blir repetitivt, tråkigt och öde. Witcher har hitintills inte kunnat leverera en lika stor värld, men har istället gett grym story, bra sidequests, vettig dygnsrytm och ruskigt fint gameplay. Lägg till en (fungerande) öppen värld så slår det skyrim på alla fronter, och Dragon Age är det redan vida överlägset imo.

Dock så är det inte säkert att det når upp i de giganternas försäljning, med massiv reklam kan vilka spel som helst säljas, tyvärr, kvalitativa spel i witcher stil tar det längre för innan de når samma försäljning då pengarna fokus på spelutveckling och inte reklam.
Men å andra sidan får utvecklarna ett gott rykte och tycks ha vett nog att måna om sina kunder på alla plattformar, samt ha vett att inte spamma ut poänglös p2w DLC. Saker som är väl värt att uppmuntra i dessa "pay 2 Win" EA tider, eller för den delen "sönderbuggat spel på release, och 6 månader frammåt" i bästa Bethseda stil

Även fast jag är ett Elder Scrolls fan så måste jag hålla med angående det du skrev. Skyrim var fruktansvärt kul i början, men nu skulle jag aldrig kunna spela det igen (även med mods). Jag vet inte hur man ska beskriva Skyrim men det är ju väldigt ''dynamiskt'' men ändå inte. Känns så öde, tomt och deprimerande att ens spela det nu för tiden :/ . De skulle satsat på en 2-4 spelare co-op så hade jag nog spelat det än idag.

Medlem

Världen och storyn i witcher är så grymm!

Medlem

Sålänge det inte är klumpig styrning och en förövrigt konsolportad kontroll med inventory och dess like så tror jag nog det kommer gå rätt bra.

Skyrim blev inte spelbart försen man lagt in modifieringar såsom SkyUI bland andra.

Medlem

Jag håller skyrim som favoriten, då den öppna spelvärlden är precis vad jag älskar, men det som drar ner spelet är just bristen på intressanta karaktärer att bli involverad med, och i slutändan är det väldigt få karaktärer som man faktiskt minns i efterhand. Jag gillar att det fanns en dynamisk story där man kunde följa sin egen väg, men den blir egentligen rätt platt till slut den med.

När någon lyckas kombinera intressant story och minnesvärda karaktärer, som de från Dragon Age, med den öppna vackra världen från Skyrim, då är mitt drömspel klart, oavsett vilka som lyckas.

Har ännu inte spelat igenom witcher-spelen, men det ligger på min "att-spela" lista, speciellt som kommande witcher låter väldigt ambitiöst, intressant och helt i stil med spel jag gillar.

Det är spännande när man ser att olika företag lyckas med olika saker, och hur de sedan försöker plocka de bästa från olika spel i de nya. Det gör en lite lycklig att man förhoppningsvis har många fantastiska spel att se fram emot i framtiden.

12
Skriv svar