Levine frustrerad över Bioshock Infinite-rykten

Robot
Levine frustrerad över Bioshock Infinite-rykten

Bioshock Infinite har inget multiplayer-läge, något som gett upphov till rykten och som inneburit frustration för Ken Levine.

#bioshock-infinite, #irrational-games


Medlem
Levine frustrerad över Bioshock Infinite-rykten

Bra skit! Om fokus inte ligger på multiplayer så ska inte tid och energi läggas ned på det. Bättre att storyn blir riktigt bra än att båda blir mjäk

Medlem

Gött, fattar inte varför man skall hålla på att utveckla MP till spel som focuserar på SP....

Tar ett bra SP före ett bra MP alla dagar i veckan

Det behövs ingen MP, bra SP slår det alla gånger.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Håller helt med övriga, Bioshock är en serie man köper för singleplayer, inte någon random p2p lol MP som självdr efter några månader...
Om något visade väl Bioshock 2 vad som händer när MP ska in på bekostnad av SP, eller Dead Space serien för den delen, usch.

Medlem

Det är lite knasigt att spel tycks få högre betyg om dom tar bort multiplayer-läget istället för att har med det om det är undermåligt. Mycket liv om detta kring bland annat The Darkness och Spec Ops tror jag. Att betygen hade blivit högre om dom helt enkelt tog bort multiplayer.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det brukar vara tvärtom när det vankas spelrecensioner.

Finns inget MP i spelet? : MINUSPOÄNG
Finns MP i spelet? : MINUSPOÄNG (de borde fokuserat på SP enlingt skribenten.

Tycker det är bra att de skippar MP, jag vill bara har SP i detta spelet, förbokat sedan länge!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

:< Skulle varit trevlig med coop som i SS2. riktigt skoj fast den var en eftertanke och kom i en patch.

Inaktiv
Skrivet av Lepr:

Gött, fattar inte varför man skall hålla på att utveckla MP till spel som focuserar på SP....

Tar ett bra SP före ett bra MP alla dagar i veckan

M... Men star citizen då...?

Medlem

Varför skulle det finnas multiplayer i Bioshock över huvud taget? Antingen satsar man på singleplayer eller multiplayer. Och i Bioshock har alltid storyn varit det primära. Spelade dock aldrig ut 2'an då mouse latency och accel var helt pippad.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Släpp spelet till WiiU också för bövelen

Medlem

det är ju alltid kul att kunna lira kampnajen coop. men gör det sig inte så gör det sig inte.. får man väl göra det i ett annat spel i så fall.

Medlem

Håller med övriga i tråden. Sikta på sp-delen, det är ju trots allt där ni glänser.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

På tiden KVALITET > Kvantitet Det finns en anledning till att folk käkar olw över eldorado

Medlem

Tror inte Bioshock skulle vara kul i coop och Bioshock 2s mutiplayer var inte direkt något att hänga i granen så jag är bara glad att de inte satsar på MP. Bioshock 1 & 2 var båda bra SP-titlar, särskilt det första så ingen poäng i att göra multiplayer i mitt tycke.

Inaktiv
Skrivet av purjo:

Tror inte Bioshock skulle vara kul i coop och Bioshock 2s mutiplayer var inte direkt något att hänga i granen så jag är bara glad att de inte satsar på MP. Bioshock 1 & 2 var båda bra SP-titlar, särskilt det första så ingen poäng i att göra multiplayer i mitt tycke.

Nu när du nämner det, Bioshock Infinite hade nog varit skitkul i coop. Att hoppa omkring och slå ner människor med magiska krafter etc med en kompis.. Hade faktiskt varit något.

Man hade kunnat spawna fler fiender per spelare, vilket hade uppmuntrat taktiskt spelande och därmed samarbetande.

Däremot känns storyn alltid lite spoilad när man ser kompis hoppa omrking och gjort 360 spins i luften när man försöker vara seriös och lyssna på dialoger etc. Men jag tror inte att Bioshock Infinites story kommer att vara så stark eller intressant. Bara genom att läsa en förklaring av spelet listade jag ut hur storyn kommer och kan vara (de olika sluten och hur det ser ut innan). Vad jag menar är att den är lite cheesy och förutsägbar.

Medlem
Skrivet av Prexun:
Skrivet av purjo:

Tror inte Bioshock skulle vara kul i coop och Bioshock 2s mutiplayer var inte direkt något att hänga i granen så jag är bara glad att de inte satsar på MP. Bioshock 1 &amp; 2 var båda bra SP-titlar, särskilt det första så ingen poäng i att göra multiplayer i mitt tycke.

Nu när du nämner det, Bioshock Infinite hade nog varit skitkul i coop. Att hoppa omkring och slå ner människor med magiska krafter etc med en kompis.. Hade faktiskt varit något.

Man hade kunnat spawna fler fiender per spelare, vilket hade uppmuntrat taktiskt spelande och därmed samarbetande.

Däremot känns storyn alltid lite spoilad när man ser kompis hoppa omrking och gjort 360 spins i luften när man försöker vara seriös och lyssna på dialoger etc. Men jag tror inte att Bioshock Infinites story kommer att vara så stark eller intressant. Bara genom att läsa en förklaring av spelet listade jag ut hur storyn kommer och kan vara (de olika sluten och hur det ser ut innan). Vad jag menar är att den är lite cheesy och förutsägbar.

Kanske skulle varit en separat kampanj utanför main då. funkar liksom inte att den ena spelar elizabeth.

Medlem

Trevligt... är inte så många renodlade singleplayer-spel längre.

Medlem
Skrivet av Prexun:
Skrivet av purjo:

Tror inte Bioshock skulle vara kul i coop och Bioshock 2s mutiplayer var inte direkt något att hänga i granen så jag är bara glad att de inte satsar på MP. Bioshock 1 &amp; 2 var båda bra SP-titlar, särskilt det första så ingen poäng i att göra multiplayer i mitt tycke.

Nu när du nämner det, Bioshock Infinite hade nog varit skitkul i coop. Att hoppa omkring och slå ner människor med magiska krafter etc med en kompis.. Hade faktiskt varit något.

Man hade kunnat spawna fler fiender per spelare, vilket hade uppmuntrat taktiskt spelande och därmed samarbetande.

Däremot känns storyn alltid lite spoilad när man ser kompis hoppa omrking och gjort 360 spins i luften när man försöker vara seriös och lyssna på dialoger etc. Men jag tror inte att Bioshock Infinites story kommer att vara så stark eller intressant. Bara genom att läsa en förklaring av spelet listade jag ut hur storyn kommer och kan vara (de olika sluten och hur det ser ut innan). Vad jag menar är att den är lite cheesy och förutsägbar.

För mig har alltid det viktigaste med Bioshock varit stämningen, det är anledningen till att jag spelat igenom det första typ 7 gånger. Man kan aldrig få samma stämning om man spelar med en polare, det fungerar bara inte, därför är jag glad att det inte blir coop.

1
Skriv svar