(Svidande) Kritik till FZ mods och forumstomtar.

Inaktiv
(Svidande) Kritik till FZ mods och forumstomtar.

Hej! Jag besöker ofta fz.se/nyheter för att uppdatera mig om vad som händer i spel världen. Likt många andra nyhets sidor jag besöker tycker jag om att
till och från skumma igenom kommentarer från användare angående aktuell notis. Ett problem jag länge sett hos FZ är den, många gånger, unga och
oerfarna publiken samt den, mer ofta än sällan, slappa moddningen. Det jag pratar om är att majoriteten som skriver svar på en tråd rörande nyheter gör
det men kommentarer såsom "Coolt", "(ensam smiley)", "Skitspel/sunkgrafik" eller det, i mina ögon (som första svar i en post): "FIRST!". Flertalet poster
innehåller även bara en quote av tidigare inlägg ibland med enda undantagen att nån barnrumpa lagt till en egen kommentar i stil med "Awsome!!!1111!!!".

Jag har tröttnat på forumstomtar som inte kan vanlig enkel vett och etikett på nätet samt slappa moderatorer som inte ser till att dessa regler efterföljs.
Två basregler som borde ge en varning om de bryts och eventuell ban om överträdelsen upprepas är:

1. Quota inte ovanstående inlägg. Ett forum är uppbygg i en logisk följd där ett svar anses vara antingen ses som svar på ovanstående post och/eller svar på
postens huvud fråga.
2. Om du inte har något att tillföra till tråden: POSTA INTE! Även fast Du pelle 12 år längtar sjukt mycket till Battlefield 6791 Ultra Edition så behöver du inte
påpeka det för alla andra genom att skriva "JaaaAAaaa lätt köööp!!!11 wink wink (2x fjortis smiley) "

Exempel är följande: http://www.fz.se/forum/thread.php?id=78676 där ace84 bidrar otrolig mycket med vidare läsning för de intresserade medans best_jeppe,
Exeron,Ellenhbg, ThePunishe_313 osv.. kan stopa upp sin bredbandskabel där solen aldrig lyser.

Jag personligen tycker inte om att sitta och kommentera nyheter, det finns det andra som gör mycket bättre. Men jag tycker om att läsa vad andra tycker
och tänker! När jag slösurfar och läser nyheter kan en läsarkommentar vara värd sin vikt i guld då den kan kasta nytt ljus på ett ämne eller kanske bidra
med en länk för vidare läsning.

Ni har en fin stor knapp med texten "Anmäl" men änvänder någon den? Om användare blir anmälda vad är straffet? Som det ser ut nu händer inget.

Så plz:
Mods bli hårdare, forumstomtar väx upp!

*KRraAAmiiZZzzaRR*

Samuel

Medlem

Hehe... jag säger då det.


signatur
Redaktör

Moderatorerna har till uppgift att se till att debatten följer reglerna, i övrigt lägger de sig inte i hur användarna väljer att diskutera. Man kan ha åsikter om en del av det som sägs och hur det förmedlas, men vi varken kan eller ska detaljstyra debatten. Gör vi det kommer vi snabbt att betraktas som diktatorer (vilket en del tycker att vi är för att vi hävdar att reglerna ska följas, men det är en annan fråga), vilket verkligen inte är nåt vi eftersträvar.

Den debattstil du eftersträvar finns på sina håll, t.ex. i mindre grupper som kretsar kring ett bestämt ämne. Att få det att funka på en sajt av FZ:s storlek är nog bara önsketänkande.


signatur
Medlem
Skrivet av DaddyGotABrandNewBag:

Om användare blir anmälda vad är straffet? Som det ser ut nu händer inget.

Det här är den enda vettiga delen av ditt inlägg som jag också skulle vilja få svar på. Jag har anmält vissa inlägg utan att det görs någonting åt dem. Hur hemska och fruktansvärda dom än är.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Redaktör

Då håller inte moderatorerna med er om inläggens hemskhet. Om någon stängs av är det främst en fråga för denna person och FZ, inte allmänheten.


signatur
Medlem

Det Thomas säger stämmer mycket bra Anmäl away dock, då vi hellre får in för många än för få, oberoende av hur många som blir "Korrekterade".

En sak jag själv efterlyser lite mer omtanke runt, och detta speciellt med alla politiktrådar, är att folk skriver varför dem anmält och vad som exempelvis gör det ett personangrepp. Ofta är sådana saker väldigt subtila och ibland är man helt enkelt inte tillräckligt insatt i ämnet för att tolka det rätt. Så skriv gärna mer i anmälan, om det inte är väldigt uppenbart som det ibland också är


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Tompa:

Då håller inte moderatorerna med er om inläggens hemskhet. Om någon stängs av är det främst en fråga för denna person och FZ, inte allmänheten.

Om jag anmäler ett inlägg som jag tycker är stötande och en moderator ska avgöra om inlägget är stötande eller ej så är det helt meningslöst med den funktionen. Inlägg som stöter på en viss person behöver inte stöta på en moderator. Det blir ju helt fel.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Redaktör

Det är omöjligt att ta hänsyn till allas åsikter. Självmoderering fungerar inte, därför har vi moderatorer. De har till uppgift att när så behövs styra upp debatten så att den följer reglerna. Ibland passar det inte alla, men det är ofrånkomligt.


signatur
Medlem

DaddyGotABrandNewBag, samuel.. är ett snyggt namn! :D.
Låt de som skriver som de skriver så länge de använder reglerna rätt.
Sen den du länkade till tycker jag inte var något fel på de andra första kommentarerna heller.
(dock är inlägg med bara "+1" och liknade bara uuhh :/ )

Medlem

Hej! Såna inlägg som du nämner (+1, FIRST! LOL och smiley-spam) brukar vi försöka se till att folk inte postar.. Sen när det gäller nyhetstrådar så är det ju inte alltid att nyheten ger något utrymme för några djupare diskussioner..

Vad gäller processen vid anmälda inlägg så granskar vi varje anmälan för att sedan avgöra om det krävs något åtgärd i fallet; vilket kan variera allt från en "enkel" tillsägelse/uppmaning till en varning eller avstängning.

Medlem

Visst är det jobbigt att folk utrycker sig på annat sätt än vad du tycker är okej.
Det vore mycket bättre om vi hade en internet polis som fängslade alla som inte följer dina regler exakt till punkt och pricka.
Ush det är hemskt med folk som har egna stilar, och kan tänka själv.

(Jag är inget större fan av småbarn som spyr ut saker, men internet är och ska vara fritt, folk får skriva det dom väll, även om jag och du inte gillar det)


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Det här precis det jag alltid har sagt. Det behövs städare i forumet som nyhets kommenteringen är en del av. Jag tror att jag har någon slags halv bra lösning på problemet dock. Den kan förstås skalas ner i praktiken men jag tar med alla funktioner nu. FZ crew tänkt på att kommenteringen är det viktigaste efter själva nyheten för vissa. Alltså text behandlingen är inte lika viktig som kommentarerna

Då till min lösning.
Det som måste göras är att flytta kommenteringen från nyheten och in i forumet. På detta vis tar det längre tid att göra ett inlägg och på så vis slipper vi en del onödiga sådana och man får se vad som redan postats innan istället för att bara se en bråk del av det. På sett försvinner ytterligare några posts. Men vi vill ju också se kommentarerna direkt eller hur? Därför föreslår jag att ni gör en slags poäng system där läsare röstar fram kommentarer de håller med om. "| X" = antal röster

Exempel.
Rubrik: Xbox säljer bra
kommentar 1: Sony suger Xbox äger | 5
kommentar 2: Sony är dåligt | 0
kommentar 3: De har sålt mycket till affärer men alla är inte sålda till använder än och [fin länk] | 10

Som vi ser här så är k1 ett fanboy meddelande och fått lite beröm av andra fanboys k2 är dock en upprepning av k1 och de inser alla och de röstar bara på den. k3 däremot är ett smart och bra inlägg som bidrar till diskussionen och därför får den många röster och hamnar under själva nyhet utanför forumet. Antingen har man ett bestämt röster som måste uppnås för att komma ditt eller så säger man att det finns plats för 5 inlägg under nyheten och då tar de med flest röster

Det finns fortfarande en vis risk för onödiga inlägg så jag föreslår även att man kan rösta ner kommentarer. Eftersom moderaterna inte verkar funka i nyheter. Om någon alltså, eller ace84 som det oftast är, postar ett värdelöst kommentar röstas det ner och när det nått en viss gräns försvinner den från forumet och irriterar inte alla. Självklart klarar inte alla ett så stort ansvar(ace84 tex) utan vi måste göra begränsningar. JAg föreslår att man måste ha minst 1700 posts och ett namn som är 18 eller längre bokstäver långt.

Risken finns ju dock att det blir en massa spammande för att uppnå 1700 också men men.

Vad tycker ni så här långt? Jag kan fortsätta senare och spinna vidare på det hela men det är ingen vits med det om ni inte gillar det så här långt.

Edit spell check


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag vet inte vad som är värst Harmless. Ditt självälskande eller dina upprepade påhopp på ace84. Nyhetskommenteringen är bra som den är. Anmäl istället kommentarerna om dom sticker dig i ögonen.

Du klarade dig från anmälning denna gången.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det här precis det jag alltid har sagt. Det behövs städare i forumet som nyhets kommenteringen är en del av. Jag tror att jag har någon slags halv bra lösning på problemet dock. Den kan förstås skalas ner i praktiken men jag tar med alla funktioner nu. FZ crew tänkt på att kommenteringen är det vikigaste efter själva nyheten för vissa. Alltså text behandlingen är inte lika viktig som kommenterna

Då till min lösning.
Det som måste göras är att flytta kommenteringen från nyheten och in i forumet. På detta vis tar det längre tid att göra ett inlägg och på så vis slipper vi en del onödiga sådana och man får se vad som redan postats innan istället för att bara se en bråk del av det. På sett försvinner ytterligare några posts. Men vi vill ju också se kommenterarna direkt eller hur? Därför föreslår jag att ni gör en slags poäng system där läsare röstar fram kommentarer de håller med om. "| X" = antal röster

Exempel.
Rubrik: Xbox säljer bra
kommentar 1: Sony suger Xbox äger | 5
kommentar 2: Sony är dåligt | 0
kommentar 3: De har sålt mycket till affärer men alla är inte sålda till användre än och [fin länk] | 10

Som vi ser här så är k1 ett fanboy meddalnde och fått lite beröm av andra fanboys k2 är dock en upprepning av k1 och de inser alla och de röstar bara på den. k3 däremot är ett smart och bra inlägg som bidrar till diskusionen och därför får den många röster och hamnar under själva nyhten untan för forumet. Antingen har man ett bestämt röster som måste uppnås för att komma ditt eller så säger man att det finns plats för 5 inlägg under nyheten och då tar de med flest röster

Det finns fortfarande en vis risk för onödiga inlägg så jag föreslår även att man kan rösta ner kommentarer. Eftersom moderaterna inte verkar funka i nyheter. Om någon alltså, eller ace84 som det oftast är, postar ett värdelöst kommentar röstas det ner och när det nått en viss gräns försvinner den från forumet och irriterar inte alla. Självklart klarar inte alla ett så stort ansvar(ace84 tex) utan vi måste göra begränsingar. JAg föreslår att man måste ha minst 1700 posts och ett namn som är 18 eller längre bokstäver långt.

Risken finns ju dock att det blir en massa spammande för att uppnå 1700 också men men.

Vad tycker ni så här långt?

och du skriver att jag är ett troll...
bara för att du lyckats uppnått 1700 inlägg så ska vi självklart gå i den gränsen?
då kan vi lika gärna låta det bli en 13.000 gräns så att iceman blir ensam ägare till alla inlägg...

Eller så kan vi ju lika gärna göra värsta vipgränsen vid 1707 inlägg eller vad du har under tillfället så att alla över dem får tillgång till alla nyheter! omg..

Jag hoppas att john eller vem det nu än är som gör sådant inte ens funderar på att göra detta.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Tompa:

Då håller inte moderatorerna med er om inläggens hemskhet. Om någon stängs av är det främst en fråga för denna person och FZ, inte allmänheten.

Om jag anmäler ett inlägg som jag tycker är stötande och en moderator ska avgöra om inlägget är stötande eller ej så är det helt meningslöst med den funktionen. Inlägg som stöter på en viss person behöver inte stöta på en moderator. Det blir ju helt fel.

Ehrm. Moderatorer tänker inte bara på om det stöter modertorn i sig. Moderatorer försöker hela tiden vara objektiva och uppskatta om ett inlägg är stötande för andra läsare. Då det, som sagts innan i denna tråd, inte går att tillgodose varje enstaka person försöker vi med vanligt vett avgöra om det är stötande för många personer.

En form av trollning, helt enkelt.

Därför är det verkligen inte meningslöst att anmäla inlägg. Jag vill verkligen uppmana alla att anmäla inlägg som ni anser vara stötande eller direkt strider mot reglerna, även om bara ni råkar tycka det. Samma sak om ni är tveksamma. Det är mycket bättre att anmäla en gång för mycket än för lite. (Däremot ska ni inte anmäla bara för att ni ogillar en personen, som sagt ska ni diskutera åsikter, inte personerna bakom dem, och kom därför ihåg att det inläggen ni anmäler.)


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det här precis det jag alltid har sagt. Det behövs städare i forumet som nyhets kommenteringen är en del av. Jag tror att jag har någon slags halv bra lösning på problemet dock. Den kan förstås skalas ner i praktiken men jag tar med alla funktioner nu. FZ crew tänkt på att kommenteringen är det vikigaste efter själva nyheten för vissa. Alltså text behandlingen är inte lika viktig som kommenterna

Då till min lösning.
Det som måste göras är att flytta kommenteringen från nyheten och in i forumet. På detta vis tar det längre tid att göra ett inlägg och på så vis slipper vi en del onödiga sådana och man får se vad som redan postats innan istället för att bara se en bråk del av det. På sett försvinner ytterligare några posts. Men vi vill ju också se kommenterarna direkt eller hur? Därför föreslår jag att ni gör en slags poäng system där läsare röstar fram kommentarer de håller med om. "| X" = antal röster

Exempel.
Rubrik: Xbox säljer bra
kommentar 1: Sony suger Xbox äger | 5
kommentar 2: Sony är dåligt | 0
kommentar 3: De har sålt mycket till affärer men alla är inte sålda till användre än och [fin länk] | 10

Som vi ser här så är k1 ett fanboy meddalnde och fått lite beröm av andra fanboys k2 är dock en upprepning av k1 och de inser alla och de röstar bara på den. k3 däremot är ett smart och bra inlägg som bidrar till diskusionen och därför får den många röster och hamnar under själva nyhten untan för forumet. Antingen har man ett bestämt röster som måste uppnås för att komma ditt eller så säger man att det finns plats för 5 inlägg under nyheten och då tar de med flest röster

Det finns fortfarande en vis risk för onödiga inlägg så jag föreslår även att man kan rösta ner kommentarer. Eftersom moderaterna inte verkar funka i nyheter. Om någon alltså, eller ace84 som det oftast är, postar ett värdelöst kommentar röstas det ner och när det nått en viss gräns försvinner den från forumet och irriterar inte alla. Självklart klarar inte alla ett så stort ansvar(ace84 tex) utan vi måste göra begränsingar. JAg föreslår att man måste ha minst 1700 posts och ett namn som är 18 eller längre bokstäver långt.

Risken finns ju dock att det blir en massa spammande för att uppnå 1700 också men men.

Vad tycker ni så här långt?

Du skojar väl (hoppas jag). Annars är det ju ganska så Egoistiskt; man ska ha skrivit 1700 posts, hur många har du skrivit jo 1707, man ska ha 18 bokstäver i sitt namn, hur många har du jo 18. Så du säger att nån kan heta t.ex. Imgeygeygeysooogey och då ska vara med och rösta (som jag annars inte skulle ha något emot men som förmodligen inte kommer hända)?

Visst vissa barn kan vara riktigt jobbiga med sina meningslösa posts men egoistersom bara vill ge privlegier (hur det än stavas) till sig själva är värre.

Edits:Tillägg


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Tycker forumet på FZ fungerar bra och är bara glad att det inte ser ut som fragbite...

Enligt mig, duger det inte så kan du dra.

Korta kommentarer som: Ska testas, ser lovande ut osv tycker i alla fall jag får upp stämningen.


signatur
Medlem

Ja det är ju bra att det är så pass hög genomsnittsålder som det är (där jag nog ligger i underkant) så att det oftast är vettiga posts, så för mig är det också bra som det är


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv
Skrivet av Massy:

Enligt mig, duger det inte så kan du dra.

Hur tänker du nu? Om vissa personer börjar flame:a och det inte passar mig borde jag och moderatorerna sticka då?

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Sjukt bra ide

Skrivet av Aiek:

bara för att du lyckats uppnått 1700 inlägg så ska vi självklart gå i den gränsen?

Eller så kan vi ju lika gärna göra värsta vipgränsen vid 1707 inlägg eller vad du har under tillfället så att alla över dem får tillgång till alla nyheter! omg..

Skrivet av Ellehbg:

Du skojar väl (hoppas jag). Annars är det ju ganska så Egoistiskt; man ska ha skrivit 1700 posts, hur många har du skrivit jo 1707, man ska ha 18 bokstäver i sitt namn, hur många har du jo 18. Så du säger att nån kan heta t.ex. Imgeygeygeysooogey och då ska vara med och rösta (som jag annars inte skulle ha något emot men som förmodligen inte kommer hända)?

Jo det var ett skämt. Jag tänkte skriva 1707 men sen slog det mig att om jag skriver ett nytt inlägg i allmänt prat så måste jag höja och det blir en massa besvär. Så jag tog 1700 istället. Man kan nämligen inte sätta en gräns bara så där utan man måste pröva sig fram. Däremot vill jag inte att de som kom hit för dagen med kanske 3 posts borde få påverka för dem är inte här så ofta och störs sig därför inte lika mycket plus att 3 inlägg kan vem som helst få. 1000 tar lite längre tid. och därför minskar risken att det missköts

Skrivet av Aiek:

Jag hoppas att john eller vem det nu än är som gör sådant inte ens funderar på att göra detta.

Det gör inte jag. Kan någon av crewet(förutom pessimist @mullins) kommentera iden. Själva grund iden. Är för mycket jobb eller suger iden totalt?

Skrivet av Ariath:

Jag vet inte vad som är värst Harmless. Ditt självälskande eller dina upprepade påhopp på ace84.

Det finns väl inga regler som säger att man inte får hata @ace84? I sådana fall så bryter en stor % av alla användare den regeln

Skrivet av Ariath:

Nyhetskommenteringen är bra som den är. Anmäl istället kommentarerna om dom sticker dig i ögonen.

Nyhetskommenteringen(fixed) är för tillfället så fel så att jag har slutat titta på den. Det är så många inlägg som säger samma sak så att det tar år att bläddra igenom och föra en diskussion.

Skrivet av Ariath:

Du klarade dig från anmälning denna gången.

Jag har en öppen diskussion med moderatorerna. Du tror inte att de skulle ta bort det om de inte gilla det.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Harmless--->

Du vet att personangrepp kan tolkas på många sätt va? Att hänga ut en person gång efter annan klassar jag som mobbing och det min vän är inte OK.

Om du nu hatar ace84 så mycket så gör det via PM så vi andra slipper se det.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Ellehbg:

Du skojar väl (hoppas jag). Annars är det ju ganska så Egoistiskt; man ska ha skrivit 1700 posts, hur många har du skrivit jo 1707, man ska ha 18 bokstäver i sitt namn, hur många har du jo 18. Så du säger att nån kan heta t.ex. Imgeygeygeysooogey och då ska vara med och rösta (som jag annars inte skulle ha något emot men som förmodligen inte kommer hända)?

Jo det var ett skämt. Jag tänkte skriva 1707 men sen slog det mig att om jag skriver ett nytt inlägg i allmänt prat så måste jag höja och det blir en massa besvär. Så jag tog 1700 istället. Man kan nämligen inte sätta en gräns bara så där utan man måste pröva sig fram. Däremot vill jag inte att de som kom hit för dagen med kanske 3 posts borde få påverka för dem är inte här så ofta och störs sig därför inte lika mycket plus att 3 inlägg kan vem som helst få. 1000 tar lite längre tid. och därför minskar risken att det missköts

Okej, men då e det lite lugnare på de sju haven (bara så det jag skrev inte misstolkades när du nu skojade, såvida du inte skojade om det också).

Men jag tror nog att modsen kommert tycka att det skulle bli lite jobbigt att införa


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det här precis det jag alltid har sagt[....]

Medan vi tackar och bugar för förbättringsförslag är det som jag förstår är själva iden att kunna rate:a varandras inlägg. Detta diskuterades när nya forumet skulle kodas men avfärdades då det dels inte tillför speciellt mycket mot den tid som måste läggas ner och kodas, och dels kan det ske kompis-röstande (ni vet, Schlagerfestivalen...). Alltså, förutom att det inte är värt det, är det en kass lösning.

(Att sen krångla till saker genom att flytta kommenteringen till forumet tycker jag personligen är en rätt kass idé då det strider mot allt vad användarvänlighetstänkande är, även om syftet är ädelt i sig.)

Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Ariath:

Jag vet inte vad som är värst Harmless. Ditt självälskande eller dina upprepade påhopp på ace84.

Det finns väl inga regler som säger att man inte får hata @ace84? I sådana fall så bryter en stor % av alla användare den regeln

Du får hata vem du vill, vi kunde inte bry oss mindre om dina relationer till andra personer. Hitler, stockholmare John, mullins, din hamster eller min mamma. Däremot får du inte:
* Göra personliga påhopp på någon, oavsett du hatar personen eller inte.
* Gå off topic. Med detta menas bland annat att skriva ett inlägg om du inte har något att tillföra i den existerande diskussionen (tråden), såsom t.ex. påpeka stavning.

Detta står mycket klart och tydligt i reglerna, se §1.3 och §3.1.

Det är helt enkelt inte okej att hänga ut folk, precis som du t.ex. gjort i här ovan med ace84. Efter att ha kollat lite av dina gamla inlägg rekommenderar jag starkt att du lugnar ner dig. Även om det Massy sa är lite barskt så har han rätt. Stör du dig så mycket på forumet eller personer i det så har har du två val, ignorera det eller, dra.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv
Skrivet av MaxH:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det här precis det jag alltid har sagt[....]

Medan vi tackar och bugar för förbättringsförslag är det som jag förstår är själva iden att kunna rate:a varandras inlägg. Detta diskuterades när nya forumet skulle kodas men avfärdades då det dels inte tillför speciellt mycket mot den tid som måste läggas ner och kodas, och dels kan det ske kompis-röstande (ni vet, Schlagerfestivalen...). Alltså, förutom att det inte är värt det, är det en kass lösning.

(Att sen krångla till saker genom att flytta kommenteringen till forumet tycker jag personligen är en rätt kass idé då det strider mot allt vad användarvänlighetstänkande är, även om syftet är ädelt i sig.)

ok

Skrivet av MaxH:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Ariath:

Jag vet inte vad som är värst Harmless. Ditt självälskande eller dina upprepade påhopp på ace84.

Det finns väl inga regler som säger att man inte får hata @ace84? I sådana fall så bryter en stor % av alla användare den regeln

Du får hata vem du vill, vi kunde inte bry oss mindre om dina relationer till andra personer. Hitler, stockholmare John, mullins, din hamster eller min mamma. Däremot får du inte:
* Göra personliga påhopp på någon, oavsett du hatar personen eller inte.
* Gå off topic. Med detta menas bland annat att skriva ett inlägg om du inte har något att tillföra i den existerande diskussionen (tråden), såsom t.ex. påpeka stavning.

Det är helt enkelt inte okej att hänga ut folk, precis som du t.ex. gjort i här ovan med ace84. Efter att ha kollat lite av dina gamla inlägg rekommenderar jag starkt att du lugnar ner dig.

Du tycks inte förstå. Jag gillar verkligen inte ace84. Alltså verkligen, verkligen inte. Ni kanske brukar leka pest eller kolera. Den leken heter hos mig pest eller ace84.

Skrivet av MaxH:

Även om det Massy sa är lite barskt så har han rätt. Stör du dig så mycket på forumet eller personer i det så har har du två val, ignorera det eller, dra.

Eller så gör jag så att han stör sig på mig så mycket så att han lämnar så blir alla glada. Epic Win!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Du tycks inte förstå. Jag gillar verkligen inte ace84. Alltså verkligen, verkligen inte. Ni kanske brukar leka pest eller kolera. Den leken heter hos mig pest eller ace84.

Du tycks inte förstå själv. Personpåhopp leder till ban, inga undantag. Se detta som en publik tillsägelse, den sista, för det du precis sa om ace84.

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Eller så gör jag så att han stör sig på mig så mycket så att han lämnar så blir alla glada. Epic Win!

Jisses alltså.... Eller så slänger vi ut dig redan nu för allt trollande?

Tråden har förlorat sitt existensberättigande, låses.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

1
Skriv svar