4G och HDMI – ny PS Vita-modell på gång?

Robot
4G och HDMI – ny PS Vita-modell på gång?

Ett patent för en förmodad nyversion av PS Vita skvallrar om stöd för HDMI och 4G.

#sony


Medlem
4G och HDMI – ny PS Vita-modell på gång?

Jag känner på mig att hela eventet den 20e kommer handla om Vita. Sonys VD har sagt att dom inte kommer vara först ut, och det sa han så sent som förra månaden. Spelvärlden hypar upp sig för mycket.

Medlem

Man f#$@ new versions!! Gör spel till fanskapet ni har ute. Ägde en ps vita i 23timmar och insåg att spelbibloteket kunde räknas på en hand och lämna tillbaka den.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag känner på mig att hela eventet den 20e kommer handla om Vita. Sonys VD har sagt att dom inte kommer vara först ut, och det sa han så sent som förra månaden. Spelvärlden hypar upp sig för mycket.

Det känns som att Sony skulle tydliggöra att det absolut inte handlar om PS4 om så vore fallet, men jag kan ha fel.

Skrivet av Pholiage:

Man f#$@ new versions!! Gör spel till fanskapet ni har ute. Ägde en ps vita i 23timmar och insåg att spelbibloteket kunde räknas på en hand och lämna tillbaka den.

Varför kollade du inte utbudet innan du lade ut +2000kr? Impulsköp?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag känner på mig att hela eventet den 20e kommer handla om Vita. Sonys VD har sagt att dom inte kommer vara först ut, och det sa han så sent som förra månaden. Spelvärlden hypar upp sig för mycket.

Håller med dig faktiskt. Hoppas lite PS4, men det vore verkligen skönt om dagen kretsar runt Vita. En ny version av konsollen och ett par stora nya titlar!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag känner på mig att hela eventet den 20e kommer handla om Vita. Sonys VD har sagt att dom inte kommer vara först ut, och det sa han så sent som förra månaden. Spelvärlden hypar upp sig för mycket.

Då hoppas jag dom presenterar spel i klass med Uncharted till vita och en jävla massa av den typen. Nu har konsolen varit ute ett år och har knappt 5 bra spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag kanske är blind men hur fan ser man på ritningen att den har stöd för 4G?

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag kanske är blind men hur fan ser man på ritningen att den har stöd för 4G?

För oftast när man ansöker om patent så brukar man skriva lite text och inte bara skicka in ritningar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av robbis:

Jag kanske är blind men hur fan ser man på ritningen att den har stöd för 4G?

För oftast när man ansöker om patent så brukar man skriva lite text och inte bara skicka in ritningar.

Citerar FZ text
-Som du ser på ritningen finns det stöd för både 4G och HDMI i den här modellen. Kanske är detta en ersättare av 3G-modellen?

Hur fan ser man det på bilden? var så jag menade

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Man f#$@ new versions!! Gör spel till fanskapet ni har ute. Ägde en ps vita i 23timmar och insåg att spelbibloteket kunde räknas på en hand och lämna tillbaka den.

För mig är det tvärtom - jag har mängder av spel men ingen Vita.

Genom cross-buy och PS+ så har jag Uncharted, Sound Shapes, Zen Pinball 2, Gravity Rush, Jet Set Radio, Pinball Arcade, Mortal Kombat med flera + ca 20 PS1-spel som de skickade ut förr med PS+.

Eftersom den förra varianten sålde så bra (ironi), gör man en ny produkt som säkerligen kommer vara dyrare (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

k3m
Medlem

Jag är sugen på en vita.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Eftersom den förra varianten sålde så bra (ironi), gör man en ny produkt som säkerligen kommer vara dyrare (?)

Självklart lär denna ta över nuvarande 299$ kr priset, och restrerande modeller lär säljas billigare istället, troligtvis får Wifi varianten ett 199$ pris medans 3G ett 249$ pris.

Det sagt bara vad som ryktas där ute men vi får se.

Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av walter_iego:

Eftersom den förra varianten sålde så bra (ironi), gör man en ny produkt som säkerligen kommer vara dyrare (?)

Självklart lär denna ta över nuvarande 299$ kr priset, och restrerande modeller lär säljas billigare istället, troligtvis får Wifi varianten ett 199$ pris medans 3G ett 249$ pris.

Det sagt bara vad som ryktas där ute men vi får se.

De får gärna sänka priset, men vi får se vad som händer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag känner på mig att hela eventet den 20e kommer handla om Vita. Sonys VD har sagt att dom inte kommer vara först ut, och det sa han så sent som förra månaden. Spelvärlden hypar upp sig för mycket.

Haha, jag talade om ett antiklimax om eventet skulle handla om Move 2.0, men ett Vita-event är ju nästan värre.

Inaktiv

Missade ni groupon-dealen? 1600 för en PS Vita 3G-version med Wipeout, 8 GB minneskort och 1 vecka fri surf från Tele 2. Jag nappade!

Medlem

4G-modellen tar över efter 3G vilken utgår.

4G-modellen hamnar på samma pris som nuvarande 3G.

Inga förändringar alls angående Wifi-modellen, stannar på samma pris.

Minneskorten går ned i pris för att få igång PS+ och downloads mer.

Medlem

Om hdmi gör så att man kan koppla och spela på en tv så hade det ju varit guld värt!

Medlem

Ett tips till er med en 3g vita betala inte för det. För ni får nästan allt gratis som near och funktioner i spel och appar som tex tag det man betalar för är internet. Och att kunna skicka medelanden till andra vita ps3or tror jag.

Medlem

Just det music unlimited och youtube funkar inte utan betald 3g men med music unlimited kan man ju göra så att man kan lysna på låtar man laddat ner offline så det borde inte spela så stor roll.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Just det music unlimited och youtube funkar inte utan betald 3g men med music unlimited kan man ju göra så att man kan lysna på låtar man laddat ner offline så det borde inte spela så stor roll.

Youtube funkar prima över Wifi så krävs inte 3G för det, men vist beror ju lite på vart man är. Personligen använder jag hotspot funtkionen på min mobil, orka ha flera abonnemang för samma sak.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Alienshade:

Just det music unlimited och youtube funkar inte utan betald 3g men med music unlimited kan man ju göra så att man kan lysna på låtar man laddat ner offline så det borde inte spela så stor roll.

Youtube funkar prima över Wifi så krävs inte 3G för det, men vist beror ju lite på vart man är. Personligen använder jag hotspot funtkionen på min mobil, orka ha flera abonnemang för samma sak.

Ah så du tror att vitan som har g3 inte har wifi ochså? Iaf så var det 3gn jag menade och inte när man har tillgång till wifi som hemma eller på mc donalds tex.

1
Skriv svar