Diablo 3 når version 1.07

Robot
Diablo 3 når version 1.07

"Dueller", fler kontobundna prylar och en drös balanseringar. Är det fortfarande för sent?

#diablo-iii


Medlem
Diablo 3 når version 1.07

Spelar folk fortfarande Diablo 3?

Medlem

Personligen så tycker jag det viktigaste att de tillåter monster power i public games.
Det och nya items, då har man nått att grinda för

Medlem

Allting är försent för Diablo 3, simple as that.

Medlem
Medlem

Spelade D3 i 10-12 timmar, men lyckades inte hålla intresset uppe. Kändes att det var för lite att göra vid spelets release..


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

Medlem

Ja, går ju mot rätt håll men.
Spelet borde vart bättre än vad det är efter denna patchen vid release.

Skrivet av Skelögd:

Spelar folk fortfarande Diablo 3?

Den kommentaren har man inte sett förut..

Tror 80 % redan sagt det 10 K ggr. Spelet är inte bra.

Medlem

Trött på allt gnäll nu seriöst.

Spelet är betydligt bättre än det var när det släpptes.

Alla verka ha glömt hur D2 var när det släpptes och att det tog till efter expansionen innan det nådde sin storhet.

Och allt gnäll om AH är bara löjligt. Ingen som tvingar dig att använda det.

Och vad är skillnaden mellan att använda det och sitta i Trade channels 24/7 som man gjorde i 2an? för att få 80% av sin gear.

Och där var ju hårdvalutan gems och soj ringar mer eller mindre som man kan säga var pengar att byta till sig gear mot.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Trött på allt gnäll nu seriöst.

Spelet är betydligt bättre än det var när det släpptes.

Alla verka ha glömt hur D2 var när det släpptes och att det tog till efter expansionen innan det nådde sin storhet.

Och allt gnäll om AH är bara löjligt. Ingen som tvingar dig att använda det.

Och vad är skillnaden mellan att använda det och sitta i Trade channels 24/7 som man gjorde i 2an? för att få 80% av sin gear.

Och där var ju hårdvalutan gems och soj ringar mer eller mindre som man kan säga var pengar att byta till sig gear mot.

Kanske det men jag kan inte förstå hur folk kan nöta ett så pass repetitivt spel månad efter månad år efter år, som folk gjorde i D2 och som folk gör i D3.

Jag kan förstå att man spelar intensivt ett tag, tar en break, sen kanske spelar igen några månader senare och så vidare, men att nöta ett spel som är så pass repetitivt och inriktat på att farma föremål sammanhängande månad efter månad år efter år kan ju inte vara kul varför gör man det?

Finns ju så många roliga spel går ju alltid komma tillbaka.

Medlem
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av Dinskugga:

Trött på allt gnäll nu seriöst.

Spelet är betydligt bättre än det var när det släpptes.

Alla verka ha glömt hur D2 var när det släpptes och att det tog till efter expansionen innan det nådde sin storhet.

Och allt gnäll om AH är bara löjligt. Ingen som tvingar dig att använda det.

Och vad är skillnaden mellan att använda det och sitta i Trade channels 24/7 som man gjorde i 2an? för att få 80% av sin gear.

Och där var ju hårdvalutan gems och soj ringar mer eller mindre som man kan säga var pengar att byta till sig gear mot.

Kanske det men jag kan inte förstå hur folk kan nöta ett så pass repetitivt spel månad efter månad år efter år, som folk gjorde i D2 och som folk gör i D3.

Jag kan förstå att man spelar intensivt ett tag, tar en break, sen kanske spelar igen några månader senare och så vidare, men att nöta ett spel som är så pass repetitivt och inriktat på att farma föremål sammanhängande månad efter månad år efter år kan ju inte vara kul varför gör man det?

Finns ju så många roliga spel går ju alltid komma tillbaka.

Vad du tycker kanske inte andra tycker.

Medlem
Skrivet av Stubben:

Vad du tycker kanske inte andra tycker.

Nähäää? Tack för att du klargjorde det.

Medlem

En sak som slog mig nu. Vart ska man kunna duella i D3? Enda öppna ytan nära en stad jag kan tänka mig är i A2.
Eller hamnar man i någon "duell mapp"?

Medlem
Skrivet av Swink:

En sak som slog mig nu. Vart ska man kunna duella i D3? Enda öppna ytan nära en stad jag kan tänka mig är i A2.
Eller hamnar man i någon "duell mapp"?

Brawls can be initiated by speaking with Nek the Brawler, a new NPC located in each Act hub
Speaking with Nek will transport you and your party to the Scorched Chapel, a new zone featuring four different areas: the church, the graveyard, the river, and the lake.

[https://us.battle.net/d3/en/blog/8608455/patch-107-now-live-2...]
.

Medlem

Det enda som egentligen får mig att inte älska D3 lika mycket som D2 i detta läget är troligtvis att det inte är öppet för modifieringar.

D2 var förhållandevis skoj några hundratal timmar, men det jag verkligen lagt ner tid på är alla custom mods som släppts till det som utökat spelet på ett så mycket större sätt än Blizzard aldrig skulle fått för sig att göra.

Jag älskade D3, dess cinematics, story och hur det slutade. Men precis som blizzard själv säger, så känns gear man skaffar sig genom AH som något man "hyr" istället för att det är något man känner är "mitt".

Jag hoppas de jobbar vidare på accountbound items och fulländar de till att vara något bättre än de som man kan få tag på i AH. Men samtidigt gör det svårt/kostsamt att få dessa.

Medlem

Sluta bitcha, det finns miljarder folk över hela världen och alla gillar olika. Vissa gillar D3, vissa inte, live with it!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Det jag tycker gör D3 tråkigt är hur skills funkar, hur simplifierade stats och items är och hur RMAH tar bort det speciella med items.
Visst, det har kommit lite roligare procs på items kanske..
Man får alla abilities utan att göra egna val (förutom vilken som ska vara aktiv), och sedan handlar det bara om hur stora siffrorna ska bli och hur snabbt dom ska dyka upp (skada etc).
Sedan levlar man och hittar lite items som verkar bra, bara för att se att det finns dubbelt så bra items på AH för 100 guld.
Det tar bort mycket med meningen att levla, hitta nya saker och liknande.. får se hur det blir efter expansion.

Medlem

Jag tycker det känns lite konstigt att folk i allmänhet inte förstår att anledningen till att Diablo 2 spelades av så himla många dag ut och dag in, ja det var faktiskt för att vid den tiden var där inte ett lika utbrett online utbud som idag. Diablo kanske inte fungerar 2013 så som det gjorde runt 2000. Konkurrensen blandat med att folk har väldigt mycket högre krav spelar garanterat in. Det är vad jag tror

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Trött på allt gnäll nu seriöst.

Spelet är betydligt bättre än det var när det släpptes.

Alla verka ha glömt hur D2 var när det släpptes och att det tog till efter expansionen innan det nådde sin storhet.

Och allt gnäll om AH är bara löjligt. Ingen som tvingar dig att använda det.

Och vad är skillnaden mellan att använda det och sitta i Trade channels 24/7 som man gjorde i 2an? för att få 80% av sin gear.

Och där var ju hårdvalutan gems och soj ringar mer eller mindre som man kan säga var pengar att byta till sig gear mot.

Precis det jag ville säga, trodde jag var ensam tills jag såg din kommentar! Fällde en tår *high five*

Jag tycker om att lägga D3 på paus då och då och återvända till det för att ha skoj med det nya materialet som släpps och det blir som sagt bättre och bättre.

+1 for you good ser!

Medlem

Jag har lagt spelet på hyllan. Jag kommer dock att spela när expansionen kommer

Medlem

Förstår inte hatet mot AH..
Det är inget PVP inriktat mmo. Man måste inte använda AH om man inte vill.. Vad fan spelar det för roll vad andra har för gear, det påverkar inte ditt spelande för fem öre....

Medlem

Ett bra spel blev nu ännu bättre, och det lär fortsätta att bli bättre!

Medlem
Skrivet av Greatsaviola:

Jag tycker det känns lite konstigt att folk i allmänhet inte förstår att anledningen till att Diablo 2 spelades av så himla många dag ut och dag in, ja det var faktiskt för att vid den tiden var där inte ett lika utbrett online utbud som idag. Diablo kanske inte fungerar 2013 så som det gjorde runt 2000. Konkurrensen blandat med att folk har väldigt mycket högre krav spelar garanterat in. Det är vad jag tror

Ja självklart är det lite som du säger, jag lirade en hel del UO förr och tyckte det var kung, idag finns det ärligt talat mycket bättre alternativ på alla fronter.
"Nostalgia is a bitch" kommer väl till pass här, det lustiga är dock att jag kan lova att 80% av dom som gnäller över att det var bättre i D2 aldrig har spelat D2 (snackar BNet nu inte SP).
Först och främst så är folk generellt unga på spelforum och sedan så var inte konstantuppkoppling speciellt utbrett utanför dom större städerna före runt 2005.

Angående skilltree är det inget jag saknar, ärligt talat så får det känna en mer speciell än var man är, 99% använder ändå samma builds för sina respektive klasser och det samma gäller stat points.
Med nuvarande system kan framför allt dueller bli 100 gånger mer intressanta om dom balanserar vissa skills.

Angående AH så tycker jag det var ett felsteg och nuvarande system leder till stor inflation, det hade varit mycket bättre med ett "Bind on Equip" system samt reducerat antalet auktioner till 1-2 åt gången i tillägg till högre chans till bra drops.
Så att man har chans att fixa bra gear själv men kan sälja nån pryl man hittar som är bra för andra klasser tex.

Medlem
Skrivet av ilduce:

Förstår inte hatet mot AH..
Det är inget PVP inriktat mmo. Man måste inte använda AH om man inte vill.. Vad fan spelar det för roll vad andra har för gear, det påverkar inte ditt spelande för fem öre....

Korrekt men att kunna spela på högre monster power kanske?

Hade varit extremt roligt och veta om folk som grindar hittar uber items för sin egna klass. Kan ju lugnt säga att jag farmar inte för att hitta saker till min egna klass, jag farmar uppenbarligen för andra spelare som kör med andra klassar än min egna.

Inte kul att hitta ett par set byxor som först är en liten uppgradering för dig, men dom efterföljande 4 stycken är så värdelösa eller för andra klasser att man blir lite bitter.

Och blizzard håller ju själva med att AH är lite väl för stort. Att det är mer lönsamt att flippa items än att faktiskt kötta monster.


signatur

"Traders learn more about themselves in a year of trading than many learn in their entire adult lives."

Medlem

Ut med diablo3 In med PATH OF EXILE!

Medlem

Ja det är för sent. Det bästa dom kan göra är att låta folk modda spelet, så är det bara en tidsfråga innan någon gör en mod som gör spelet till diablo 2 fast med nyare grafik och helt plötsligt blir Diablo 3 poppis igen. Lite som hur CS gjorde att folk köpte Half Life, eller hur DayZ gjorde att folk köpte Arma II.

Är dom lata så kan dom göra en D3-variant där man inte har AH och looten man får är friend-bound, så bara dom i din vänskapslista kan använda prylarna du hittat (så du kan ge nån awesome pryl till din kompis). Spelet kommer bli sjukt svårt då, men jääävligt kul!

Edit: Btw, är det någon som kollat Diablo 3-facebooksidan? VARJE grej som postas får kommentarer om hur Diablo 3 är en besvikelse, det spammas även länkar till Path of Exile. T.om i kommentarerna för profil-bilden.

Medlem

Börjar bli lite sugen på att testa det igen snart. Har inte spelat sen i juni.

Medlem

Brukar vara moddar som får spel att bli bra, d3 har inget modd stöd. Sen är själva spelet hemskt tråkigt.

Medlem
Skrivet av Sleazarn:
Skrivet av Swink:

En sak som slog mig nu. Vart ska man kunna duella i D3? Enda öppna ytan nära en stad jag kan tänka mig är i A2.
Eller hamnar man i någon "duell mapp"?

Brawls can be initiated by speaking with Nek the Brawler, a new NPC located in each Act hub
Speaking with Nek will transport you and your party to the Scorched Chapel, a new zone featuring four different areas: the church, the graveyard, the river, and the lake.

[https://us.battle.net/d3/en/blog/8608455/patch-107-now-live-2...]
.

Okej tackar så mycket

Medlem

Min första craft av Razorspikes gav mig bracers som skulle vart värda 2 miljarder gold på AH om dom hade gått sälja ^^

230 dex
94 vit
57 arc res
45 all res
195 armor
5.0% crit

Medlem
Skrivet av SetSail4Fail:

Ut med diablo3 In med PATH OF EXILE!

Path Of Exile är bra men det som får mig att tappa lusten är att banorna nollställs om man t ex har varit inne byggnad/grotta med flera våningar, när man sedan kommer ut så är kartan nollställd vilket fick mig att tappa lusten att fortsätta spela spelet


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

12
Skriv svar