Blizzard medger problem med Diablo 3-auktionshuset

Robot
Blizzard medger problem med Diablo 3-auktionshuset

I en utvecklarfrågestund berättar Blizzard att de numer är starkt medvetna att det är ett problem att nästan allt folk använder är köpt på auktionshuset. Att det förtar känslan när saker känns hyrda istället för ägda.

#diablo-iii


Medlem
Blizzard medger problem med Diablo 3-auktionshuset

Finns det någon sorts livslängd på utrustning i Diablo 3? Annars bör var enda kotte förstå att spelet kommer att fyllas med föremål när nya hela tiden skapas utan att gamla försvinner.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Nope items finns hur länge som helst och de har sagt att de aldrig heller kommer göra resets.

Liknande ladder resets som de gör i diablo 2 var 6e månad.

Medlem
Skrivet av Swink:

Nope items finns hur länge som helst och de har sagt att de aldrig heller kommer göra resets.

Liknande ladder resets som de gör i diablo 2 var 6e månad.

Och nu kommer dem på att detta kan skapa problem


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Haha! "För bara några kullerbyttor sedan"

Hampus Erlandsson. Låt mig trycka din hand!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Haha! "För bara några kullerbyttor sedan"

Hampus Erlandsson. Låt mig trycka din hand!

High Five Apan! High Five!

Down Low! Ah, too slow! *Snap!*


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Ta bort AH och fixa dropraten så att den blir som i Diablo 2 + ladder resets så är allt fixat!

Medlem

För sent, skeppet har seglat och de flesta jag känner (diablo fans fo sho) skiter fullständigt i d3 till den grad att de försöker glömma att det existerar.

Medlem
Skrivet av Chnum:

Ta bort AH och fixa dropraten så att den blir som i Diablo 2 + ladder resets så är allt fixat!

Nja, spelet är väldigt olikt D2 på väldigt många fler fronter.

Största saknaden för mig är att det inte finns någon gamelist som i D2.
Man träffade konstant folk, "visa upp sitt gear" och framför allt kunde lätt hitta många andra att spela med.
Det som händer i D3 är att du blir matchad upp till 3 randoms som du nästan aldrig snackar med.
Känslan för mig är likt att köra D2 Sp.

Sedan att kunna tpa genom akter gör nästan hela spelet.
Sen har du ju runewords samt ett väldigt mycket mer intressant skillsystem i D2.
Ja det finns mycket som är bättre i diablo 2 enligt mig förstås

Men vi får väl se, Diablo 2 var inte det grymma spelet det är idag vid release heller!

Inaktiv

Gillade verkligen inte statsen som fanns i Diablo 3, visst det fans flera saker som var värdelöst för vissa klasser men det fanns föremål som var intressanta ochså.

Hörde alldeldes för ofta uttrycket "That would've been perfect if it had X instead of Y" eller "Yeah but it doesn't have any stamina".

Som många andra blev jag besviken på Diablo 3, kan fortfarande inte förlåta för Cain. Inte ens en cinematic fick han, en ful ingame cutscene.

Medlem

Jay Wilson slutar och Blizzard medger det största problemet med D3? Känns som det kan gå mot bättre tider.

Medlem

Dom kan ta bort AH, gör som det är i d2 så blir jag glad. Visst diablo 3 är skit roligt i alla fall men AH hör inte hemma där och ge oss pvp arenorna!

Medlem

Ni som inte tycker om D3, gör det bättre själva då.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

älskar diablo 3, men det finns så mycket dom kan göra bättre, speciellt med ingame communityn

Inaktiv

TLDR: "Tråkigt" *fniss* att folk känner att dom hyr istället för att äga, men sanningen att säga är att vi drar in en shitload av cash.

Men det låter väl fint, ni som lirar hur är det med AH? Köper folk mest saker för riktiga pengar, eller är det ingamegold som gäller?

Medlem
Skrivet av Aresz:

TLDR: "Tråkigt" *fniss* att folk känner att dom hyr istället för att äga, men sanningen att säga är att vi drar in en shitload av cash.

Men det låter väl fint, ni som lirar hur är det med AH? Köper folk mest saker för riktiga pengar, eller är det ingamegold som gäller?

Tror dom flesta köper för riktiga tyvärr

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Ni som inte tycker om D3, gör det bättre själva då.

Eller så diskuterar/gnäller man om vad man inte gillar i ett spel som man har betalat 400kr för. Hade D3 vart gratis, så hade det vart mindre gnäll, men nu har Blizzard redan håvat in massor med pengar från sina spelare, och vi har fortfarande inte fått en del saker vi blev lovade, så som PvP eller ett kul och välgjort spel. Därför gnälls det, för man känner sig lurad på sina pengar.

Medlem

AH är nog det största problemet med d3, visst man kan säga att alla endå tradade saker i d2 och det bara tog mer tid osv.

Men det är inte där problemet ligger, utan det ligger i att som spelet är uppbyggt nu så blir man tvingad att använda AH och de allra flesta har inte en enda grej på sig som de har lootat.

Detta i sin tur skapar på något sätt en distans till sin gubbe där man inte känner att det blir "min" char, kombinerat med den obefintliga customization som finns i d3 gör det att spelet bara känns tråkigt i längden.

Något spel som gör det här 10gånger bättre är POE, hoppas bara blizzard sneglar lite på dom innan de släpper nästa expansion.

Medlem

Ekonomi modellen i GW2, köp spelet, mikrotransaktioner för gems (som även kan köpas av ingame gold) känns som en riktigt bra modell i jämförelse.
Planetside2 har liknande upplägg men spelet i sig är gratis. Huruvida spelen överlever såpass länge som de förväntas är en annan fråga.

Sen att spelen är väsentligt olika i spelstil är en annan diskussion.

Medlem

Japp, artikeln tar upp det största problemet med D3. Jag började glatt döda monster och hoppas på bra drops och crafta i början, men efter ett tag insåg jag att man aldrig får något bra ändå. Efter ett par vändor med guldköpt gear kändes det helt meningslöst att spela alls. Att döda monster var bara ett sätt att tjäna pengar.

Inaktiv

Angående AH:t så håller jag med, man farmar inte items för att kunna ha något att använda, du gör det för att kunna sälja skit och köpa det du vill ha. Vilket är bullshit!

Angående sista kommentaren, D3 kommer aldrig vara vad man vill ha eftersom att skillsystemet är tråkigt, ingen personlighet och nerdummat något förbannat.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Angående AH:t så håller jag med, man farmar inte items för att kunna ha något att använda, du gör det för att kunna sälja skit och köpa det du vill ha. Vilket är bullshit!

Precis, spelar man munk så vill man ha fist weapons inte massa andra skit för WD, barbaren osv. Man hittar ringar amuletter som är väldigt bra, finns din mainstat där? Nej.

Vet inte hur många Echoing Furys jag har hittat, fanns min mainstat? NEJ!

Så när man gick ifrån tankesättet att: Man kan hitta saker för sin egna klass och bygga upp den på det sättet till: Hitta saker för andra klasser, sälj, och köp dig din gear.
Så började man se vad det var för spel YAY

Först då inser man varför spelet är lite mediokert.


signatur

"Traders learn more about themselves in a year of trading than many learn in their entire adult lives."

Medlem

Blizzard kan ju börja med att ta bort auktionshuset, så har vi halva inne redan där. Tag sedan bort onlinekravet och inför LAN.
Se på Torchlight. Stöd för modning, LAN och inget onlinekrav. Fick ut mycket mer glädje från de spelen och då betalade jag 150kr för båda och 450kr för diablo 3. Något är fel....
Sen:
1) Balansera ut spelet genom att anpassa svårighetsgraden.
2) Öka chanserna för bättre drops (Både legendary och epic)
3) Öka statsen för legendary.

+
1) Gör spelet lite mörkare.
2) Öka antalet spelare i ett lag till max 12.

Som många redan har kommenterat i tråden, ska man inte blanda ihop pengar och spelglädje. Diablo II klarade sig länge utan den egenskapen, varför då inte fortsätta med det?
Nej, för när man börjar tänka pengar istället för spelglädje går man på mycket hal is.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Låt AH vara kvar eller fixa dropraten och ta bort allt vad RNG heter. Spelar jag barbar så vill jag ha gear för min barbar inte för någon jävla munk halva tiden.

Fortfarande ser jag dock inget problem med AH.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Jag tycker att Blizzard ska ta bort Auktionshuset och allt guld från Diablo3 och använda ett liknande ekonomiskt system som Path of Exile använder..

Blizzard skulle även kunna fixa så man kan ändra statsen på items med orbs precis som i POE, Visst vore det tragiskt att kopiera POE men Diablo3 skulle bli 80% roligare när inte spelet är uppbyggt på en så obetydlig ekonomi som är helt värdelöst ingame.. vem behöver 58347598346 miljoner guld eller något sånt? Det enda man kan göra med en sjukt massa miljoner guld är att spendera det på AH..

Medlem

Auktionshuset är en bra idé enligt mig men måste genomgå en del ändringar om det ska fungera med D3. Att begränsa vilka items som kan köpas och säljas där låter ju som en god idé om man vill öka meningen med att faktiskt spela spelet i stället för att bara hänga i AH.

Medlem

Det enda Auktionshuset gör i ett spel som Diablo3 är att det förkortar livslängden på spelet..
Diablo är ett spel där man från grunden vill springa runt och döda saker för att få loot till sig själv.
Men i Diablo3 är det nästan omöjligt för man hittar oftast bara skit och när man väl hittar någonting superbra så är det till fel karaktär.. Så då säljer man det och får guld och auktionshuset är det enda stället där man vet att man kan få bra saker till sin karaktär om man kollar runt lite..

När det enda man behöver i Diablo3 är en sjukt massa miljoner GULD och äckligt mycket tid till att bara farma skit som man säljer för mer guld så bleknar spelet ut efter en kortare stund..

I Diablo2 skaffade man Magicfind och farmade bossar.. Där VISSTE man att man kunde hitta bra saker till sina karaktärer och man farmade skiten ur bossarna och ibland stannade hjärtat när man såg vissa unika items droppa..

När Diablo2:LoD var relativt nytt så körde jag ofta några hundra Mephistoruns i sträck och på min födelsedag så hittade jag en unik ''Balrog skin'' och jag vart sjukt glad för att jag aldrig sett en sådan och hela min födelsedag vart förgylld ^^

Hade det då funnits ett auktionshus i Diablo2 så skulle jag knappt blivit glad för att jag hade jämfört statsen på den stora bunt utav Balrog skins som antagligen hade funnits på ah och jag hade antagligen blivit missnöjd direkt för att det var inte en perfekt armor..

Auktionshuset förstör Diablo3 för mindre lyckligt lottade spelare när det kommer till Rares,unika och set items. AH i Diablo3 är som en tidning som visar upp dom bästa modellerna på toppen om man filtrerar lite och alla andra items kan gå och skita på sig om dom inte säljs skitbilligt.. Utan AH så skulle spelet ha mer mystik då man inte skulle kunna få en massa Äcklig bra items genom att bara sitta och scrolla på en filtrerad lista om man är rik ingame,

Medlem

Det fattade jag för längesedan. Kanske ska söka ett chefsjobb på blizzard.

Inaktiv

Nu har jag inte spelat D3 på ett tag men det stora problemet i början var ju inte AH i sig utan att man var TVUNGEN att handla på AH för att avancera på inferno.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Det fattade jag för längesedan. Kanske ska söka ett chefsjobb på blizzard.

Gör det! Lev drömmen!

12
Skriv svar