Train Fever - För dig som saknat Transport Tycoon

Robot
Train Fever - För dig som saknat Transport Tycoon

Basil Weber försöker få folk att investera i sitt spel Train Fever, som verkar vara vad Transport Tycoon-nördarna längtat efter.

#nyhetstips, #transport-tycoon, #train-fever


Skribent
Train Fever - För dig som saknat Transport Tycoon

*glädjeskutt*


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Eldsjälarna har ju skapat fullständiga open source versioner av spelet.

Medlem

låter ju för bra för att vara sant


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Har ändå kommit en hel del försök till uppföljare så som Cities in motion, Locomotion och Railroad Tycoon och dessa har varit långt från lika underhållande som orginalet. Hoppas självklart på en värdig uppföljare men är fortsatt skeptisk.

Medlem

Hmm borde spela lite mer OpenTTD

KoP
Medlem

Ge mig ett nytt Pizza Tycoon! :,(

Medlem

ALLTSÅ VÄNNER:

OPEN TRANSPORT TYCOON DELUXE:
http://www.openttd.org/en/

Superbt på alla sätt, inklusive multiplayer och modding.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ge mig ett nytt Pizza Tycoon! :,(

Kanske kommer när doftsimulering utvecklats lite.

Skribent
Skrivet av Flatline:

ALLTSÅ VÄNNER:

OPEN TRANSPORT TYCOON DELUXE:
http://www.openttd.org/en/

Superbt på alla sätt, inklusive multiplayer och modding.

Tidsvampyren slår till när man minst anar det.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Flatline:

ALLTSÅ VÄNNER:

OPEN TRANSPORT TYCOON DELUXE:
http://www.openttd.org/en/

Superbt på alla sätt, inklusive multiplayer och modding.

Tidsvampyren slår till när man minst anar det.

SHAZZAAM !!!

Skrivet av Johan Olander:

*glädjeskutt*

Ska vi bilda akrobat-trupp


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Yeah! Älskar denna typen av spel.

Medlem

OpenTTD funkar fortfarande hur bra som helst, men det hade ju varit sjuk roligt med en värdig uppföljare!

Medlem

Hmmmm, totalt älskade Sid Meier's Railroads så det här kanske är värt att investera en slant i.

Medlem

OPENTTD har bestulit men samtidigt förgyllt många timmar utav ens liv.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Locomotion måste väl ändå betraktas som en "riktig" uppföljare till TT(D)? Det är ju Chris Sawyer som ligger bakom bägge.

Alltså:

Transport tycoon är inte bara tåg, så byt namn tack. Transport tycoon såväl som sim city passat bäst i 2D.

+ till alla som nämner openttd också


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

TTD!!! fi fan vad bra det var. Körde OTTD ett tag oxå... vi körde tom TTD via lan mot varandra... GANSKA långa matcher..
Men behöver man inte cdkey till OTTD? det gjorde man förut har jag för mig.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Wocizon:

Locomotion måste väl ändå betraktas som en "riktig" uppföljare till TT(D)? Det är ju Chris Sawyer som ligger bakom bägge.

Men vad det itne var lika bra!!!! hehe


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av KoP:

Ge mig ett nytt Pizza Tycoon! :,(

Fifan har inte fat så roligt som jag haft med det spelet och mina vänner.


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Alltså:

Transport tycoon är inte bara tåg, så byt namn tack. Transport tycoon såväl som sim city passat bäst i 2D.

+ till alla som nämner openttd också

2D annars får det va.

Medlem
Skrivet av joary639:

TTD!!! fi fan vad bra det var. Körde OTTD ett tag oxå... vi körde tom TTD via lan mot varandra... GANSKA långa matcher..
Men behöver man inte cdkey till OTTD? det gjorde man förut har jag för mig.

OpenTTD är i allra högsta grad gratis och kräver ingen cdkey. Bara ladda hem och avnjuta lite klassiska toner som ex. "Little Red Diesel". *nostalgi-överdos*


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Jonkan:
Skrivet av joary639:

TTD!!! fi fan vad bra det var. Körde OTTD ett tag oxå... vi körde tom TTD via lan mot varandra... GANSKA långa matcher..
Men behöver man inte cdkey till OTTD? det gjorde man förut har jag för mig.

OpenTTD är i allra högsta grad gratis och kräver ingen cdkey. Bara ladda hem och avnjuta lite klassiska toner som ex. "Little Red Diesel". *nostalgi-överdos*

Njaaaa... För att få originalgrafiken, originalmusiken, originalljuden o.s.v. "kräver" det att du "äger" TTD. Saken är den att TT och TTD ligger i Abandonware-kategorin och således så är det i en gråzon att bara dra hem det och spela.

För övrigt är CD-key lite missvisande då det inte fanns riktigt den typen av kopieringsskydd på spel som levererades på 3.5" FDD... (Man fick leta text och bilder i manualen i stället. ^^)

Har originalkartong till TT (ej Deluxe, tragiskt nog) liggandes - vackra gamla spelboxar.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Jonkan:
Skrivet av joary639:

TTD!!! fi fan vad bra det var. Körde OTTD ett tag oxå... vi körde tom TTD via lan mot varandra... GANSKA långa matcher..
Men behöver man inte cdkey till OTTD? det gjorde man förut har jag för mig.

OpenTTD är i allra högsta grad gratis och kräver ingen cdkey. Bara ladda hem och avnjuta lite klassiska toner som ex. "Little Red Diesel". *nostalgi-överdos*

Njaaaa... För att få originalgrafiken, originalmusiken, originalljuden o.s.v. "kräver" det att du "äger" TTD. Saken är den att TT och TTD ligger i Abandonware-kategorin och således så är det i en gråzon att bara dra hem det och spela.

För övrigt är CD-key lite missvisande då det inte fanns riktigt den typen av kopieringsskydd på spel som levererades på 3.5" FDD... (Man fick leta text och bilder i manualen i stället. ^^)

Har originalkartong till TT (ej Deluxe, tragiskt nog) liggandes - vackra gamla spelboxar.

Ja det stämmer att det nog inte var en CD-key.. men som du säger har jag för mig vi prova med någon florerande TTD cd-r Jag har faktiskt aldrig sett en box till TTD. Märkligt med tanke på att jag både hade Railroad tycoon 1 och 2 på original.. men de spelen spelade jag inte alls lika mycket som detta, om ens något i jämförelse. Hade nog gladligen köpt det om jag sett det någon gång.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Kollade in lite gameplay videos på detta spel och det verkar endast bara vara passagerar transport.. vet någon om detta är det ända som kommer att gälla eller kommer det mer olika typer av goods som i TT? De pratar tyska i alla videos så jag förstår endast en bråkdel

1
Skriv svar