Nya bilder från scifi-rollspelet Mars

Robot
Nya bilder från scifi-rollspelet Mars

Under våren släpps Mars: War Logs, ett actionrollspel som utspelas på den röda planeten.

#mars-war-logs, #spiders, #of-orcs-and-men


FM-guru
F.d. Sisyr
Nya bilder från scifi-rollspelet Mars

Studion har tidigare gjort spel som The Testament of Sherlock Holmes (briljant) och Of Orcs and Men (mediokert), så det känns som om detta kan bli lite hur som helst. Cyberpunk är alltid välkommet, i alla fall!

k3m
Medlem

Mars:wl blir till att följa. Jag älskar genren och det här låter intressant.

Medlem

fan vad brunt spelet är, hatar när utvecklare väljer att göra så, lite mer än en färg skadar inte!

Medlem
Skrivet av rubbiten:

fan vad brunt spelet är, hatar när utvecklare väljer att göra så, lite mer än en färg skadar inte!

iofs är mars känt för dess färg.

Själv tänker jag hela tiden på "Mars Saga" när jag ser nyheter om detta. Förövrigt ett riktigt roligt rpg på c64


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av rubbiten:

fan vad brunt spelet är, hatar när utvecklare väljer att göra så, lite mer än en färg skadar inte!

iofs är mars känt för dess färg.

Själv tänker jag hela tiden på "Mars Saga" när jag ser nyheter om detta. Förövrigt ett riktigt roligt rpg på c64

mjo mars är känd för att vara röd, inte brun. jupiter och saturnus är bruna men de är båda gas-jättar så det blir juh lite svårt att landa på dom

Medlem
Skrivet av rubbiten:

fan vad brunt spelet är, hatar när utvecklare väljer att göra så, lite mer än en färg skadar inte!

Jo juste, ett grönt och vackert mars hade ju fungerat...

k3m
Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av rubbiten:

fan vad brunt spelet är, hatar när utvecklare väljer att göra så, lite mer än en färg skadar inte!

Jo juste, ett grönt och vackert mars hade ju fungerat...

Sen när är spel logiska? Vilket stinker, fler logiska spel tack!

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av rubbiten:

fan vad brunt spelet är, hatar när utvecklare väljer att göra så, lite mer än en färg skadar inte!

Jo juste, ett grönt och vackert mars hade ju fungerat...

missförstå mig rätt, jag menade inte att dom skulle förvandla mars till en blågrön planet, men med tanke på att det ÄR en röd ökenplanet så kanske dom hade kunnat sätta lite färg på artificiella ting, om man tittar på bilderna så ser det nästan ut som om dom har bruna lampor i grottan, det enda som är någolunda färgglatt är en nyonskylt som inte ser ut att leda till något positivt ställe.

Medlem

Har inte hört om detta alls underligt nog.. Detta plus det faktum att de inte ens har en riktig hemsida än gör att det kanske inte känns helt troligt att vi får se detta i vår.. Eller missar jag något?

Kanske satsar på en ohypad, O-PR:ad (tm) släppning..


signatur

K9
:.:

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av absimilard:

Har inte hört om detta alls underligt nog.. Detta plus det faktum att de inte ens har en riktig hemsida än gör att det kanske inte känns helt troligt att vi får se detta i vår.. Eller missar jag något?

Kanske satsar på en ohypad, O-PR:ad (tm) släppning..

http://www.mars-thegame.com/

Där har du hemsidan.

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av rubbiten:

fan vad brunt spelet är, hatar när utvecklare väljer att göra så, lite mer än en färg skadar inte!

iofs är mars känt för dess färg.

Själv tänker jag hela tiden på "Mars Saga" när jag ser nyheter om detta. Förövrigt ett riktigt roligt rpg på c64

mjo mars är känd för att vara röd, inte brun. jupiter och saturnus är bruna men de är båda gas-jättar så det blir juh lite svårt att landa på dom

Fast Mars är ju inte speciellt röd egentligen.
http://images.nationalgeographic.com/wpf/media-live/photos/00...

Det är mest som den ser ut på skyarna.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av absimilard:

Har inte hört om detta alls underligt nog.. Detta plus det faktum att de inte ens har en riktig hemsida än gör att det kanske inte känns helt troligt att vi får se detta i vår.. Eller missar jag något?

Kanske satsar på en ohypad, O-PR:ad (tm) släppning..

http://www.mars-thegame.com/

Där har du hemsidan.

Ja den länken såg jag, men den har texten "Full webpage coming soon" och det var mest det jag syftade på.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av rubbiten:

fan vad brunt spelet är, hatar när utvecklare väljer att göra så, lite mer än en färg skadar inte!

iofs är mars känt för dess färg.

Själv tänker jag hela tiden på "Mars Saga" när jag ser nyheter om detta. Förövrigt ett riktigt roligt rpg på c64

mjo mars är känd för att vara röd, inte brun. jupiter och saturnus är bruna men de är båda gas-jättar så det blir juh lite svårt att landa på dom

Du missförstod mig - jag menar mars är känd för att bara ha en färg. Röd kallas planeten men den är inte direkt superröd


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Är lite trött på Mars faktiskt. Dålig service och tåg som aldrig går i tid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Är lite trött på Mars faktiskt. Dålig service och tåg som aldrig går i tid.

Badabom Tshhhh!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av rubbiten:

fan vad brunt spelet är, hatar när utvecklare väljer att göra så, lite mer än en färg skadar inte!

iofs är mars känt för dess färg.

Själv tänker jag hela tiden på "Mars Saga" när jag ser nyheter om detta. Förövrigt ett riktigt roligt rpg på c64

mjo mars är känd för att vara röd, inte brun. jupiter och saturnus är bruna men de är båda gas-jättar så det blir juh lite svårt att landa på dom

Dock kollar man på bilder tagna från roboten som kör runt där just nu för att kolla efter bevis på att liv finns eller fanns så är planeten ljusbrun och inte röd.

själva ytan är faktiskt ljusgrå om man tar bort dammlagret som Mars one testade,

Medlem

Verkar kunna bli lite intressant, det får gärna bli lite grann som The fall last day of gaia. Synd bara att det aldrig kom ut med en Engelsk översättning & mindre buggar. Men finns en Mod visserligen som översätter The Fall till viss del i alla fall så man kunde spela det en bit.

1
Skriv svar