Michael Pachter: "Liten skillnad mellan PS3 och PS4"

Medlem

Den här snubben verkar vara helt ute och cykla. Har han suttit och spelat på en 486'a fram tills idag?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Suck, Pachter.
Jag känner mig dock hyfsat säker på att ps4:an inte blir något "monster" på samma sätt som ps3:an var. Sony har inte råd att gå för mycket i förlust på varje maskin.

Medlem

Och jag tror att 17 tums CRT (50 hz 1024*768 ofc) skärmar kommer att komma tillbaka in i marknaden för att häst.

Medlem
Skrivet av Flumbulle:

Varför är diskussionen så fokuserad på grafikprestanda?
Det är sannolikt inte det som kommer förändras mest med nästa generations konsoler...

precis. Sen får man inte heller glömma att de tidiga spelen som släpptes till 360/ps3 ser helt annorlunda ut jämfört med de som släpps nu. (forza 2 vs. forza 4)

det tar ett antal år för utveklarna att lära sig hårddaran.

Sen är det precis som du säger andra saker som kommer ändras mer. Man glömmer ofta bort att xbox/ps2 inte hade något dashboard eller vettig online-tjänst.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Flumbulle:

Varför är diskussionen så fokuserad på grafikprestanda?
Det är sannolikt inte det som kommer förändras mest med nästa generations konsoler...

precis. Sen får man inte heller glömma att de tidiga spelen som släpptes till 360/ps3 ser helt annorlunda ut jämfört med de som släpps nu. (forza 2 vs. forza 4)

det tar ett antal år för utveklarna att lära sig hårddaran.

Sen är det precis som du säger andra saker som kommer ändras mer. Man glömmer ofta bort att xbox/ps2 inte hade något dashboard eller vettig online-tjänst.

Äntligen någon som har förstått!

Sedan den senaste konsolgenerationen har vårt samhälle förändrats i grunden i och med populariseringen av sociala medier. Inkludera därtill ett ändrat konsumtionsmönster där folk har börjat förlita sig på molnlagring, on-demand tjänster och multimediacenter gör att fokuset med nästkommande generation av konsoler kommer vara radikalt annorlunda.

Microsoft har redan gjort ett hästjobb med Xbox 360 vad gällande multimedia delen. Det kommer med stor sannolikhet ta ytterligare steg i den utvecklingen. Renodlade spelmaskiner är redan utrotade.

En utveckling av den grafiska kapaciteten lär vi inte se förrän möjligen ytterligare en generation frammåt i och med adationen av UHDTV (4K-tv)...

Ni som klagar på Pachter så fort han uttalar sig är både ignoranta och okunniga. Han har väldigt ofta poänger med sina uttalanden, men blir missförstådd på grund av okunnigheten hos de som publicerar och läser lösryckta citat...


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

12
Skriv svar