Aliens: Colonial Marines – se lanseringsfilmen

Robot
Aliens: Colonial Marines – se lanseringsfilmen

Skrämmer lanseringsfilmen lika mycket som betygen?

#aliens-colonial-marines, #gearbox-software


Medlem
Aliens: Colonial Marines – se lanseringsfilmen

total fail här också hehe.

Medlem

Varför inte använda senaste 2013 cryengine?
Istället för 2001 spelmotor.

Har inte själv spelat det, hade bokat det men nu vette fan om jag har lust att köpa det. Tror de behöver patcha upp det ordentligt och byta spelmotor. Eller vad tror ni andra?

Inaktiv
Skrivet av Styrman:

Varför inte använda senaste 2013 cryengine?
Istället för 2001 spelmotor.

Har inte själv spelat det, hade bokat det men nu vette fan om jag har lust att köpa det. Tror de behöver patcha upp det ordentligt och byta spelmotor. Eller vad tror ni andra?

Håller helt med om det förstnämnda. Men spelet är relativt kul och skrämmande. Du borde testa!

Inaktiv
Skrivet av Styrman:

Eller vad tror ni andra?

Tycker det likt The War Z borde tas bort från Steam. Det är ett riktigt skitspel med kass känsla och dålig grafik. I vissa stunder har de lyckats med ljus och skuggor, annars inte. De kassa regneffekterna på LV-426 är dåligt gjorda. Det är töntiga xenomorphs (exploderande t.ex) och röstskådespeleriet är rent ut sagt skitnödigt. Det är et mjölka mjölka-spel för personer med kass smak. Personer som tycker om spel som gjorts halvhjärtat, intelligensbefriat och billigt. Jag tycker det är den största skamfläcken i Alien-franchisens gropiga historia, tätt följd av skitfilmen Prometheus.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Jag har spelat igenom ca 3-4 kapitel nu och måste säga att AI:n håller Bordelands klass... dvs. inte bra alls.

Ibland så står fiendesoldaterna där och bara skjuter, alternativt så springer de rakt emot dig, förbi dig och låter dig skjuta dem i ryggen flera gånger eftersom de söker efter ett skydd som finns på andra sidan banan....

AI:n för följesoldaterna är minst lika kass och de fastnar om vart annat i banan och ibland så förstör det hela spelet då de är de som måste komma till en viss plats för att trigga nästa sekvens i spelet.

Tycker att miljöerna och skuggorna ser helt OK ut, ansiktsanimationen är också OK. Men vapnen lider av "stort vapen som täcker 1/3 av skärmen" syndromet...

Lite besviken att jag ens köpte spelet nu... tur att jag bara betalade 240kr på g2play.net.

Medlem

Spelat igenom 5 -6 kapitel i coop och tycker det är helt underbart roligt, men singleplayer är nog rätt trist

Inaktiv

Skippa detta spel och inhandla Natural Selection 2 istället ifall ni ej redan gjort det "aliens vs marines" fans ^^

P.S multiplayer only

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Tycker att miljöerna och skuggorna ser helt OK ut, ansiktsanimationen är också OK.

Vad jämför du med? Exempel på något som inte ser ok ut?


signatur

Retro.

Medlem

När jag första gången läste om det här spelet var jag taggad. Idag är jag inte speciellt intresserad och då är jag ändå ett ganska stort fan av Aliens filmerna. Nej i mitt tycke har inget spel lyckats bättre än AvP. När jag ser den här trailern undrar jag över om de som gjort spelet överhuvudtaget sett filmen, de verkar helt ha missat varför Aliens var en bra film.

Medlem

Kommer de patcha upp spelet eller vad?
Vad kan vi vänta oss?

Vad jag läst så var det inte ens Gear Box Som utvecklade det, utan Gear Box stod endast för multiplayer delen.

Motiontrackern verkar ju inte funka eller?
I multiplayer om man står helt still som Alien syns man då på motiontrackern eller?

Ingen friendly fire heller?
Och vad jag minns av det gamla aliens spelet så tog man skada av all syra om man nu sköt en alien allt för nära så det stänkte syra, tar man inte skada av syran?

Alltså har någon av utvecklarna av det här spelet ens sett ens EN ut av alla Alien filmerna? Jag är ett STORT fan av Alien filmerna och vet fortfarande inte om jag skall köpa detta bugspel?
Vad säger ni ärade gamers och Alien-fans?

Medlem
Skrivet av Styrman:

Kommer de patcha upp spelet eller vad?
Vad kan vi vänta oss?

Vad jag läst så var det inte ens Gear Box Som utvecklade det, utan Gear Box stod endast för multiplayer delen.

Motiontrackern verkar ju inte funka eller?
I multiplayer om man står helt still som Alien syns man då på motiontrackern eller?

Ingen friendly fire heller?
Och vad jag minns av det gamla aliens spelet så tog man skada av all syra om man nu sköt en alien allt för nära så det stänkte syra, tar man inte skada av syran?

Alltså har någon av utvecklarna av det här spelet ens sett ens EN ut av alla Alien filmerna? Jag är ett STORT fan av Alien filmerna och vet fortfarande inte om jag skall köpa detta bugspel?
Vad säger ni ärade gamers och Alien-fans?

Jag är ett stort fan till Alien universumet och trots att spelet är väldigt mediokert så tycker jag spelet är kul ändå. Multiplayern är väl inte direkt något man nöter, det passar mer för att spela ett par matcher då och då.
Kampanjen kommer man nog inte spela igenom mer än 1-2 gånger.

Jag kan tyvärr inte rekommendera spelet till fullpris, men hittar du det för 300kr så kör på!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av PcGamer:

När jag första gången läste om det här spelet var jag taggad. Idag är jag inte speciellt intresserad och då är jag ändå ett ganska stort fan av Aliens filmerna. Nej i mitt tycke har inget spel lyckats bättre än AvP. När jag ser den här trailern undrar jag över om de som gjort spelet överhuvudtaget sett filmen, de verkar helt ha missat varför Aliens var en bra film.

Ja det är väl det som är utmaningen som spelutvecklare att lyckas med ett spel som skrämmer skiten ur spelaren, eller i närheten.
Att lyckas få den där kännslan som är i filmerna smyga runt och vara " jagad" en paranoid stresskänsla.
Att göra en Call of duty in space är ju helt galet.

Det jag undrar mest har det föröverhuvudtaget haft betatestare? Och om de nu haft det så verkar det inte ha varit fans av Alien filmerna.

Medlem

Hade för höga förväntingar på detta spelet lira de co-op med en kompis var kul att basha ner på spelet medans man spela de åt minstånde.

Medlem

Se det från den ljusa sidan. 2013 kan bara bli bättre! Tror jag ska se igenom min Quadrilogy Box igen istället för detta. Och smaska på några SEGA-råttor.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av MaXMC:

Tycker att miljöerna och skuggorna ser helt OK ut, ansiktsanimationen är också OK.

Vad jämför du med? Exempel på något som inte ser ok ut?

Vad jämför du med?
Det ser OK ut, det ser inte helt fantastiskt underbart ut.

Medlem

Jag har svårt att förstå hur man kan göra spel med ett så bra koncept dåligt, om man nu verkligen lägger ner tid på att göra det. Ta till exempel Return to Castle Wolfenstein, ett relativt gammalt spel och ändå en så fantastiskt stämning och roligt.
Herregud.

Medlem

Löjligt glad att jag inte köpte spelet. Det finns inget i detta spel som känns 2013, föredrar gameplay framför grafik men detta spel bjuder inte till fest nånstans! Det finns så många bra verktyg, engines och alternativ till att utveckla sitt spel med, hur fan kan man som chef för utvecklingen sitta på kontoret och tycka detta spel blev bra. Finns ingen känsla eller passion bakom spelet alls!

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av MaXMC:

Tycker att miljöerna och skuggorna ser helt OK ut, ansiktsanimationen är också OK.

Vad jämför du med? Exempel på något som inte ser ok ut?

Vad jämför du med?
Det ser OK ut, det ser inte helt fantastiskt underbart ut.

Jag jämför med vad man kan förvänta sig av Unreal Engine 3 som detta spelet bygger på, samt spel som ser bra ut i dags dato.
Så nej, jag tycker inte detta spel ser ens "OK" ut!
Så, vad jämför du med?


signatur

Retro.

Medlem
Medlem

Kan man som marine döda en alien med endast slag? Har för mig att jag läste det någonstans och jag skrattade gott eftersom jag tog för givet att det var ett skämt.. Nu är jag inte längre så säker på det. I senaste AVP kunde man väl som marine ge sig in i en fistfight med både Xeno och Pretadors väl? Det gick ju bra för Dutch.. Och att ge sig på en xeno med bara nävarna är väl som att naken försöka rövknulla en jordfräs.. Inte visste jag att Idiocracy var en profetia..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Under 6/7 års tid har det här spelet varit under utveckling. Vilken jävla kalkon, blblwobbwub..

Man kunde låta Duke Nukem glida, nån behövde väl släppa skiten bara. Men nu är det nog dags att dela ut en rejäl lavett till Gearbox. Även DLC som innefattar vad man får anse viktiga saker för upplevelsen, ist för att det är med i spelet. OCH gameplay demos som man skulle kunna anse straight up ljuger. Inte ok.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av mackemong:

Ai´n är ju på topp! http://hugelol.org/lol/71606

Det där en slags Alien som sprängs. MEN! Den kan bara gå efter ljud (Den är blind) dvs om du ger ifrån dig minsta ljud, så får handskas med dem... Lovar att de gör skapligt ont också

Medlem

Detta sa Randy Pitchford för nån vecka sen:

“It’s a big, ambitious game,” Pitchford explained. “Some of the other studios involved, we decided that these guys are awesome. They did a lot of really valuable work. We’re not contractually obligated to put anybody’s credits there, but we value talent and respect talent. We wanted to make sure that those logos were there and that work was represented. In big efforts, that’s not an uncommon thing. You don’t usually see it up front.”

Vilken jävla fitta, dom visste att det var skit, så helt plötsligt börjar det tisslas ifrån Gearbox om hur mycket jobb TimeGate (eller vad dom heter) gjort på spelet och "är snälla" och lägger in deras logga. Hade spelet varit skitbra hade man aldrig hört talas om outsourcingen över huvud taget. Genomruttet.

http://www.ign.com/articles/2013/02/11/the-future-according-t...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Oj vad rädd man blev, vad har detta kostat?

Om man tar Survival och slår ihop det med Horror, så får man ett spel som syftar på överlevnad och skräck.

Tar man sen bort båda delarna så har ni Aliens CM!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Utomjordingarnas kolonial mesar!


signatur

Denon / Pioneer

Skrivet av Styrman:

Kommer de patcha upp spelet eller vad?
Vad kan vi vänta oss?

Vad jag läst så var det inte ens Gear Box Som utvecklade det, utan Gear Box stod endast för multiplayer delen.

Motiontrackern verkar ju inte funka eller?
I multiplayer om man står helt still som Alien syns man då på motiontrackern eller?

Ingen friendly fire heller?
Och vad jag minns av det gamla aliens spelet så tog man skada av all syra om man nu sköt en alien allt för nära så det stänkte syra, tar man inte skada av syran?

Alltså har någon av utvecklarna av det här spelet ens sett ens EN ut av alla Alien filmerna? Jag är ett STORT fan av Alien filmerna och vet fortfarande inte om jag skall köpa detta bugspel?
Vad säger ni ärade gamers och Alien-fans?

Det stämmer bra det, "Section 8"-skaparna (ännu en kalkon), gjorde mesta av SP-kampanjen.

Klart Gearbox hakade på och kände lukten av pengar, det handlar ju när allt kommer omkring om Aliens.

Jag tycker de har tappat mycket av sin trovärdighet nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av MaXMC:

Tycker att miljöerna och skuggorna ser helt OK ut, ansiktsanimationen är också OK.

Vad jämför du med? Exempel på något som inte ser ok ut?

Vad jämför du med?
Det ser OK ut, det ser inte helt fantastiskt underbart ut.

Jag jämför med vad man kan förvänta sig av Unreal Engine 3 som detta spelet bygger på, samt spel som ser bra ut i dags dato.
Så nej, jag tycker inte detta spel ser ens "OK" ut!
Så, vad jämför du med?

Jag jämför inte med något alls, tycker det ser helt OK ut, men jämfört med Demo-filmerna som jag såg igår så ser det rent ut sagt dåligt ut.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av MaXMC:

Tycker att miljöerna och skuggorna ser helt OK ut, ansiktsanimationen är också OK.

Vad jämför du med? Exempel på något som inte ser ok ut?

Vad jämför du med?
Det ser OK ut, det ser inte helt fantastiskt underbart ut.

Jag jämför med vad man kan förvänta sig av Unreal Engine 3 som detta spelet bygger på, samt spel som ser bra ut i dags dato.
Så nej, jag tycker inte detta spel ser ens "OK" ut!
Så, vad jämför du med?

Jag jämför inte med något alls, tycker det ser helt OK ut, men jämfört med Demo-filmerna som jag såg igår så ser det rent ut sagt dåligt ut.

Alla har vi väl olika krav i guess


signatur

Retro.

1
Skriv svar