Och de nominerade till en BAFTA är

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

British Academy Games Awards, eller kort och gott BAFTA

Vart kommer F:et ifrån?

British Academy of Film and Television Arts

Medlem

BAFTA, not even once!

Nej men seriöst, vilket rent skit, märks att det är gamla gubbar eller folk som inte vet va de håller på med som nominerar, plus att jag har för mig att du måste vara medlem i en nominerings-bransch för pengar för att kunna bli nominerad?

Medlem

Tycker han som spelar Vaas i Far Cry 3 ska vara med på "Performance".

Medlem

Dom får ju gärna förklara vissa av nomineringarna den saken är ju klar.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Zlampan:

Strategy
Dark Souls: Prepare To Die
va?

Genrer är till för att tolkas fritt.

Jag trodde genres fanns för att man skulle slippa det.

Medlem

De enda bra spelen jag såg var Dishonored, Borderlands, Dark Souls, Journey samt Mass Effect 3.

Edit: WD givetvis också.

Medlem

Hur FTL: Faster Than Light inte kan finnas med i någon kategori är bortom mig. Det hade det bästa sound tracket och var för mig det bästa spelet 2012, att det inte ens får en nominering är galet.

Medlem
Skrivet av Zlampan:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Zlampan:

Strategy
Dark Souls: Prepare To Die
va?

Genrer är till för att tolkas fritt.

Uppenbarligen.. Dock skulle jag vilja påstå att ange Dark Souls och Diablo 3 som "strategi" är en ren lögn. Att dessutom baka in dessa spel tillsammans med Football Manager borde gränsa till tjänstefel.

Tja, Dark Souls har klara strategiska element då ren button bashing inte duger, om något så är det tveklöst ett av de mest strategiska spel på marknaden, utanför RTS genren, så jag kan iaf i teorin förstå hur de tänkt.
Diablo 3 däremot, pay 2 win är ju inte strategi och farmande är det inte heller. Å andra sidan påstår de ju att CoD Blops2 skulle vara innovativt, tveklöst att de är köpta där, ytterligare en anledning att skratta åt denna "gala", synd att spelvärlden saknar seriösa galor för spel som förtjänar det...

Medlem
Skrivet av purjo:

Hur FTL: Faster Than Light inte kan finnas med i någon kategori är bortom mig. Det hade det bästa sound tracket och var för mig det bästa spelet 2012, att det inte ens får en nominering är galet.

Oja, har spelat många timmar FTL. Spelet måste ha den svåraste slutbossen jag mött på tio år!
Det gäller bar att ha rätt utrustning och en bra taktik, har ännu inte lyckats ta ner bossen..han tar mig på andra rundan hela tiden när det flyger tusentals drones på skärmen samtidigt samt mit skepp bordas av droider som dessutom sätter hål i skrovet


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag lycka

Skrivet av Javas:
Skrivet av purjo:

Hur FTL: Faster Than Light inte kan finnas med i någon kategori är bortom mig. Det hade det bästa sound tracket och var för mig det bästa spelet 2012, att det inte ens får en nominering är galet.

Oja, har spelat många timmar FTL. Spelet måste ha den svåraste slutbossen jag mött på tio år!
Det gäller bar att ha rätt utrustning och en bra taktik, har ännu inte lyckats ta ner bossen..han tar mig på andra rundan hela tiden när det flyger tusentals drones på skärmen samtidigt samt mit skepp bordas av droider som dessutom sätter hål i skrovet

FTL är grymt. Jag lyckades till slut spöa honom. Med fullt crew, bomber som tog ut sköld, cloaking och en beam laser som tog många rum samtidigt. Gör ont! Hade två st som bara sprang och dödade droids tror jag.

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Game Innovation
Black Ops 2

Eeeh what?

Jag tror de var ironiska när de nominerade dem... right? Guys? Det är ett skämt va?

....

FM-guru
F.d. Sisyr

Tyckte nomineringarna var helt okej och försvarbara även om jag inte själv höll med om de flesta, sen kommer Black Ops 2 på "Game Innovation", trots att det alltså inte är nominerat för bästa spel vilket då betyder att det framför allt är spelets innovation som står ut.

Så... HAHHAHAHAHAHAHHHAHHAHAHA

Medlem

Best Game
Dishonoured
Far Cry 3
FIFA 13
Mass Effect 3

Pinsamt att dessa spel finns här

Skribent
Skrivet av CliQue-SinneD:

British Academy Games Awards, eller kort och gott BAFTA

Vart kommer F:et ifrån?

Hahahhaa, CoD = Innovation?! tomtar

British Academy of Film and Television Arts är vad det heter.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av motionfield:

Kan någon förklara storheten med Dear Esther? Jag sprang runt planlöst i 10 minuter och fick några tråkiga textpopups och fastnade i terrängen när kollisionshanteringen inte funkade. Såg ingen poäng öht? Ska man bara springa runt och supa in atmosfären? Samma med Journey? (som jag inte provat alls). Kändes bara väldigt meningslöst men jag uppskattar om nån fan kan förklara vad jag missat nu när jag ändå köpt det.

Alla får tolka spelet på sitt eget sätt men för mig var spelet en underbar film! Det är inget vanligt spel som du kan förvänta dig gameplay där man hoppar omkring och gör annan action. Det är mer utav ett ett atmosfärisk spel med enastående handling och passande, vackra miljöer. Ett spel som jag än idag tänker på som jag inte kommer glömma på länge.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Personligen gillar jag The Room som fan.
Synd bara att den endast finns till iPad

Medlem

Allt som borderlands är nominerad i, kommer dom ta hem

Medlem

Borderlands o XCOM hejar jag på.

Om CoD. Blops vinner "Innovation" så e det FAN helt vansinnigt!

Medlem

Måste ha varit ett extremt dåligt år när det knappt finns ett bra spel på listorna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Black Ops 2 har faktiskt dragit CoD serien framåt men knappast nån jättestor innovation..

Medlem

bra lista, uppskattade de flesta av spelen. För mig blir bästa spelet Mass effect 3, ja trots slutet...

12
Skriv svar