Super robot wars taisen 3

Inaktiv
Super robot wars taisen 3

Jag har gillat Fire Emblem spelen ett tag och sökte efter något liknande och hittade Super robot wars taisen 3 till Super nintendo. Redan vid menyn för spelet så föll jag för den underbara musiken. Synd dock att många spel som detta endast är fan översatta. Dock många guldkorn är inte det.

Inaktiv

Vänta inte på att någon skall översätta, utan lär dig japanska istället!
Det finns miljarder olika sätt, kvällskurs, distanskurs, ljudböcker, plugga i japan osv.
För tänk på vad många spel du kan spela tack vare att du lärde dig engelska i skolan.

När japanska grunderna sitter så kan du spela spel minst 6 månader före alla andra i Europa/US. Vissa spel släpps inte alls i US/EU, och andra spel blir förstörda/stympade av översättarna!

Jag läser själv japanska och spelar importerade spel på min ps3, psp och mitt japanska wii.
Det är definitivt värt mödan! Sen kan du konversera med miljontals härliga japaner och se förbi det plastiga och tomma turist-japan. Se och njuta av vad de finner populärt just nu förstunden, och inte vad som var inne för flera år sedan. (dvs. det översatta och lätthittade)


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Moderator | Testpilot

Finns ju ett spel till GBA som är väldigt roligt

Sedan bör ni inte bara basha på översättning bara för det är just "översättningar". Finns ju ett secrect of mana spel till SNES som inte kom utanför Japan men översättningen är väldigt bra Bra text, gubbar håller måttet (t ex tuffingar är tuffingar, roliga typer är roliga osv) och jag har hört av folk som kan japanska att den är mycket bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gillar du Fire Emblem och SRWT borde du spana in Der Langrisser till SFC! Ett av mina favoritspel i den typen av genre och det finns en bra översättning på det. Sen måste jag också rekommendera Growlanser Generations till PS2, som också är ett riktigt guldkorn.

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

Vänta inte på att någon skall översätta, utan lär dig japanska istället!
Det finns miljarder olika sätt, kvällskurs, distanskurs, ljudböcker, plugga i japan osv.
För tänk på vad många spel du kan spela tack vare att du lärde dig engelska i skolan.

När japanska grunderna sitter så kan du spela spel minst 6 månader före alla andra i Europa/US. Vissa spel släpps inte alls i US/EU, och andra spel blir förstörda/stympade av översättarna!

Jag läser själv japanska och spelar importerade spel på min ps3, psp och mitt japanska wii.
Det är definitivt värt mödan! Sen kan du konversera med miljontals härliga japaner och se förbi det plastiga och tomma turist-japan. Se och njuta av vad de finner populärt just nu förstunden, och inte vad som var inne för flera år sedan. (dvs. det översatta och lätthittade)

Lära sig Japanska har jag funderat på ett tag. Kan lite redan efter all anime man kollat på.

Inaktiv
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Sipmo:

Vänta inte på att någon skall översätta, utan lär dig japanska istället!
Det finns miljarder olika sätt, kvällskurs, distanskurs, ljudböcker, plugga i japan osv.
För tänk på vad många spel du kan spela tack vare att du lärde dig engelska i skolan.

När japanska grunderna sitter så kan du spela spel minst 6 månader före alla andra i Europa/US. Vissa spel släpps inte alls i US/EU, och andra spel blir förstörda/stympade av översättarna!

Jag läser själv japanska och spelar importerade spel på min ps3, psp och mitt japanska wii.
Det är definitivt värt mödan! Sen kan du konversera med miljontals härliga japaner och se förbi det plastiga och tomma turist-japan. Se och njuta av vad de finner populärt just nu förstunden, och inte vad som var inne för flera år sedan. (dvs. det översatta och lätthittade)

Lära sig Japanska har jag funderat på ett tag. Kan lite redan efter all anime man kollat på.

Det är bara att sätta igång, jag kan rekommendera www.japanesepod101.com
Regga där och sen kan du ladda hem 10-15 minuter långa lektioner gratis...
det finns flera tusen lektioner, allt ifrån absolut nybörjare till övre avancerad nivå


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Finns ju ett spel till GBA som är väldigt roligt

Sedan bör ni inte bara basha på översättning bara för det är just "översättningar". Finns ju ett secrect of mana spel till SNES som inte kom utanför Japan men översättningen är väldigt bra Bra text, gubbar håller måttet (t ex tuffingar är tuffingar, roliga typer är roliga osv) och jag har hört av folk som kan japanska att den är mycket bra.

Jag körde Super robot wars till GBA men tyckte jag kände igen handlingen lite för väl. Så efter ett tag så kom jag på att jag sett animen som är baserad på spelet till GBA. Så nu kan jag inte lira första eller andra spelen. :S

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Gillar du Fire Emblem och SRWT borde du spana in Der Langrisser till SFC! Ett av mina favoritspel i den typen av genre och det finns en bra översättning på det. Sen måste jag också rekommendera Growlanser Generations till PS2, som också är ett riktigt guldkorn.

Der Langrisser är verkligen ett guldkorn. Har dock inte gett det så mycket tid än pga allt annat man kör. Sedan Growlancer Generations måste jag testa när jag väl skaffat ett fungerande Ps2 igen.

1
Skriv svar