System Shock 2 till GOG imorgon

Robot
System Shock 2 till GOG imorgon

Superklassikern släpps på Good Old Games om mindre än ett dygn.

#system-shock-2


Avstängd
System Shock 2 till GOG imorgon

HURRA!

Medlem
k3m
Medlem

Jag bara måste ha Systemshock 2. Jag har velat spela det länge nu. Och med co-op möjlighetenn ännu

Medlem

Fan fanns det coop i sysyem Shock 2? Det kommer jag inte ihåg.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Redaktör
Ponny

Aldrig spelat, men alltid velat. Det här känns väldigt bra!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Aldrig spelat, men alltid velat. Det här känns väldigt bra!

Ett av dom bästa spelen genom tiderna imo så kör på!

Medlem

Det där spelet kommer jag ihåg ,sjukt bra spel.ska liras med feta headset lurar precis som dead space och andra spel med atmosfär så pass tät att man kan skara den med kniv

k3m
Medlem
Skrivet av Hymer:

Fan fanns det coop i sysyem Shock 2? Det kommer jag inte ihåg.

Du minns rätt. Det fanns ingen co-op i ss2. Men tack vare en schysst moddare så finns det nu.

Medlem

och när får vi se ss3 btw??

Medlem

Fram med spriten!

Nej, men fan vilken goda nyheter! ÄNTLIGEN!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av luuk:

och när får vi se ss3 btw??

Troligen inte innan EA har tröttnat på Dead Space, så några år efter Dead Space 7 kanske? Tydligen sitter EA på varumärket System Shock och det lär de inte släppa när de har en liknande spelserie igång.

Om nu inte någon köper loss varumärket eller om rättigheterna förfaller.
PS. Det här var nog ett smart drag av EA, eftersom det betyder att om SS2 finns på marknaden i. Därmed kan varumärket hållas aktivt i 10-15 år till och blockera andra från att hota Dead Space genom att släppa System Shock 3.

Inaktiv

Har kvar CD'n, snuskigt bra spel tycker jag :).

Geeks Gaming
Skrivet av dMike:
Skrivet av luuk:

och när får vi se ss3 btw??

Troligen inte innan EA har tröttnat på Dead Space, så några år efter Dead Space 7 kanske? Tydligen sitter EA på varumärket System Shock och det lär de inte släppa när de har en liknande spelserie igång.

Om nu inte någon köper loss varumärket eller om rättigheterna förfaller.
PS. Det här var nog ett smart drag av EA, eftersom det betyder att om SS2 finns på marknaden i. Därmed kan varumärket hållas aktivt i 10-15 år till och blockera andra från att hota Dead Space genom att släppa System Shock 3.

Sorry men det kan bli svårt.

EA äger namnet System Shock.... storyn ägs av 2k

Medlem

i oktober förra... last october?

Medlem

Laddade ner en piratkopia för ett tag sen eftersom det inte fanns att få tag i någonstans. Men kontrollinställningarna var helt åt helvete så jag spelade inte mer än en timme. Kommer lätt att köpa det här nu. Har velat spela det i flera år.

nj
Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av dMike:
Skrivet av luuk:

och när får vi se ss3 btw??

Troligen inte innan EA har tröttnat på Dead Space, så några år efter Dead Space 7 kanske? Tydligen sitter EA på varumärket System Shock och det lär de inte släppa när de har en liknande spelserie igång.

Om nu inte någon köper loss varumärket eller om rättigheterna förfaller.
PS. Det här var nog ett smart drag av EA, eftersom det betyder att om SS2 finns på marknaden i. Därmed kan varumärket hållas aktivt i 10-15 år till och blockera andra från att hota Dead Space genom att släppa System Shock 3.

Sorry men det kan bli svårt.

EA äger namnet System Shock.... storyn ägs av 2k

Njae, 2K har inget med System Shocks rättigheter att göra.

Looking Glass Studios och EA "delade" på rättigheterna till System Shock. EA äger som du skrev namnet, men Looking Glass behöll copyright till spelet. När Looking Glass sedan gick under så togs deras rättigheter över av ett försäkringsföretag.
Problemet med de delade rättigheterna ska även vara anledningen till att System Shock-spelen inte dykt upp till försäljning digitalt tidigare också.

Den här artikeln har rätt gott om info om problemet med System Shocks rättigheter.
Warren Spector berättade även lite om det i den här intervjun från 2010.

eld
Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Hymer:

Fan fanns det coop i sysyem Shock 2? Det kommer jag inte ihåg.

Du minns rätt. Det fanns ingen co-op i ss2. Men tack vare en schysst moddare så finns det nu.

Jodå, co-op släpptes via en officiell patch, fanns dock inte vid release.

ELF
Medlem

Har aldrig spelat det, men får leta upp lite gameplay videos och se om det är något att ha.

EDIT:
Ser intressant ut. Blir nog ett köp, men i så fall kommer jag köra med någon highres mod så som SHTUP och en high poly count mod jag hittade.

EDIT2: :b
Sweet, Vurt gör/har gjort texturer till SS2. Han/hon/den/det har gjort grafikmoddar/texturpacket till Elder Scrolls också.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Är det bara jag som är virrig? Hittar ingenstans i RPS intervjun att det skulle vara exklusivt till GOG.

Medlem

Night Dive är hjältar som lyckades med det här. System Shock-IPt har varit helt låst låååång tid nu.

Can't wait!!!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Synd man är fattig och prioriterar Dragonborn först


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Trevligt! har kvar org. kartongen.

k3m
Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Hymer:

Fan fanns det coop i sysyem Shock 2? Det kommer jag inte ihåg.

Du minns rätt. Det fanns ingen co-op i ss2. Men tack vare en schysst moddare så finns det nu.

Jodå, co-op släpptes via en officiell patch, fanns dock inte vid release.

Tack för infon!

Medlem

Jag måste bara poängtera en sak. Det är på tok för lite kommentarer i den här tråden och den förra när det här började viskas om.

Har ni aldrig spelat System Shock 2 och gillar bra spel så det nästan en skyldighet att ge det en chans! Det är ingen slump att många stammisar på FZ håller SS2 nära hjärtat, och spelet håller än idag.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hört en hel del om det här spelet men aldrig spelat mer än demot. Av många tydligen ansett som ett av de mest skrämmande spelen som gjorts, än så länge innehar AvP den titeln på min personliga lista. Första spelet har jag dock och det blir nog till att spela det först innan jag kör uppföljaren.

Medlem

"Bara å köp" om man missat detta spel.

Glöm inte nya fan-patchen moddar, installationshjälp, fanpatch osv: http://www.systemshock.org/


signatur
Medlem

Jag tror redan GoG har bakat in det i sin version, Vurt. Dom brukar aldrig snåla med innehåll i sina försäljningar
Jag är jävligt nyfiken vad vi kommer få med på köpet. Hoppas på ett komplett soundtrack att tanka ner, musiken i SS2 är awesome!


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av Spökbröd:

Jag är jävligt nyfiken vad vi kommer få med på köpet. Hoppas på ett komplett soundtrack att tanka ner, musiken i SS2 är awesome!

Skrivet av Interview:

RPS: Will there be any extras included with the GOG download? Soundtracks and the like?

Rambourg: Yes, indeed. With the help of Stephen, we’ve pulled out all of the stops to make this a virtual collector’s edition. In addition to the soundtrack, the GOG.com version of the game will have concept art, maps of the Von Braun, a interview with Ken Levine, the first pitch document, and much more.

Kick: It’s going to be a fantastic archive of System Shock 2 assets.

Blev personligen paff när jag såg priset det kommer att få. Tänkte att det säkert kommer landa på runt ~250kr eller så. Nix, $9.99 kommer det landa på!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Åh GoG <3


signatur

Den som sover levlar inte.

12
Skriv svar