Första HD-bilden från nya Command & Conquer

Robot
Första HD-bilden från nya Command & Conquer

Ny skärmdump från den kommande free-to-play-upplevelsen att beskåda. Det är AK47:s for everyone!

#nyhetstips, #command-conquer-2013, #command-conquer-generals


Medlem
Första HD-bilden från nya Command & Conquer

"Can I have some shoes?"
Hoppas de fortfarande har kvar Generalerna från Zero Hour, eller iaf uppdaterade diton. De gjorde ju att det kändes som om det fanns 9 olika arméer istället för bara 3!

Moderator | Testpilot

Visst använder det frostbite motorn? Ser så ut

EDIT: Läs nyheten innan du skriver, Uberpwnage.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser verkligen ut som Frostbite. Inte mycket färg där.

Gubbarna är nästan lika stora som tanken?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bara jag som ej klarar av C&C sedan första? visst grafik måste förbättras, men den glada grafiken dom använder idag avskyr jag.

Samma gäller Red alert gamla grafiken vart bra nya spelen ser ut som ett barn spel.

Jag klarar inte av den grafiken vill mer ha robust dyster grafik i spelen och i mina ögon är det inte ens red alert eller C&C plus där är för mycket skit att bygga ingen struktur.

Det vart en anledning varför starcraft snodde av C&C och det sålde så bra också även sc2.

Det har inte för mycket skit och också rätt dyster grafik, hade vi haft sim city grafik i sc2 kan jag garantera försäljningen hade inte gått så bra

Ni som fortfarande spelar spelen stör ni inte er på dessa elementen?

Medlem

Jag är sjukt skeptisk mot RTS som kör F2P-modellen (Jag kollar på dig, Age of Empires).

Jag är även väldigt skeptisk mot denna nya trenden hos EA att döpa sina uppföljare* efter originalet, utan extra undertitel eller siffra. Det kommer skapa förvirring bland potentiella nya spelare, samt en splittring mellan fansen av de äldre spelen och det nya.

*Exempel:
SimCity
Need For Speed Most Wanted
Command and Conquer


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

*Exempel:
SimCity
Need For Speed Most Wanted
Command and Conquer

Är också väldigt skeptisk till det. Man befläckar, som jag ser det, de gamla spelen. Om 250 år, då kan man göra det. Inte nu, det var faktiskt inte många år sedan spelen kom ut.

Det är respektlöst.

Edit: Tonade ner lite...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag tycker så klart också att F2P i RTS är sämst och det är högst tveksamt att de bara kommer sälja hattar till tanksen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Battlefield 4?

Medlem

Lyckan var fullständig när man hörde om ett nytt Generals II.
Men så visade det sig att det inte blir ett riktigt spel...

Det blir ett F2P spel så där kände man sig rejält blåst.
Så det blir väl till att fortsätta att hämta kartor till C&C spelen från CNC labs för jag är ytterst tveksam till att detta blir något bra.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Battlefield 4?

Hur fick du ihop C&C spel med ett BF spel ?
De går ju inte att jämföra överhuvudtaget...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jäklar vad snyggt det va!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Jag är skeptisk till spelet men måste ändå säga att bilden ser lite mysig ut, finns några enheter man känner igen.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Ser verkligen ut som Frostbite. Inte mycket färg där.

Huh? Så bara för det är för lite färg så ser man direkt att det är Frostbite? Jäklar vad många spel då kör med de motorn då, för finns en hel del med för "lite" färg i sig.
quake 4 är ett av dom.

Inaktiv
Skrivet av chopper:

Lyckan var fullständig när man hörde om ett nytt Generals II.
Men så visade det sig att det inte blir ett riktigt spel...

Det blir ett F2P spel så där kände man sig rejält blåst.
Så det blir väl till att fortsätta att hämta kartor till C&C spelen från CNC labs för jag är ytterst tveksam till att detta blir något bra.

Lägg sen till Electronic Arts som det är idag, så kan du garantera dig ett skitspel som slår dina värsta föraningar.

Medlem

Orange är ju väldigt bra kamouflage..

Medlem

Likt andra är jag väldigt skeptisk till F2P-modellen för detta spel. Betalar mycket hellre en engångssumma.

Medlem

Jag tycker det skall bli intressant, även om "serien" idag är uppdelad mellan klassiska "C&C", alternativa WWIIs "Red Alert" och mer arkad-aktiga "Generals". Alla har sin charm, men själv tyckte jag inte om RA2+3 och senaste 2 C&C hade inte riktigt samma känsla av någon anledning. Fortfarand bra spel dock. Generals var skoj, även om det inte var ett C&C.

Kanske detta spelet blir bättre om man bortser att det står Command & Conquer på kartongen?

Skrivet av Friberg:

Ser verkligen ut som Frostbite. Inte mycket färg där.

Skrivet av FuzioN:

Bara jag som ej klarar av C&C sedan första? visst grafik måste förbättras, men den glada grafiken dom använder idag avskyr jag.

Säger inte ni emot varandra där?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Bara jag som ej klarar av C&C sedan första? visst grafik måste förbättras, men den glada grafiken dom använder idag avskyr jag.

Samma gäller Red alert gamla grafiken vart bra nya spelen ser ut som ett barn spel.

Jag klarar inte av den grafiken vill mer ha robust dyster grafik i spelen och i mina ögon är det inte ens red alert eller C&C plus där är för mycket skit att bygga ingen struktur.

Det vart en anledning varför starcraft snodde av C&C och det sålde så bra också även sc2.

Det har inte för mycket skit och också rätt dyster grafik, hade vi haft sim city grafik i sc2 kan jag garantera försäljningen hade inte gått så bra

Ni som fortfarande spelar spelen stör ni inte er på dessa elementen?

AVSKYR hur RA3 ser ut, jag klarar verkligen inte av den färgglada grafiken, som du säger ser det verkligen ut som ett barnspel. tvi


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Raklödder:

Battlefield 4?

Hur fick du ihop C&C spel med ett BF spel ?
De går ju inte att jämföra överhuvudtaget...

Jo men du vet - bara för det är bf3's motor så måste man jämföra de två helt olika spelen hela tiden


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Boomer:

*Exempel:
SimCity
Need For Speed Most Wanted
Command and Conquer

Är också väldigt skeptisk till det. Man befläckar, som jag ser det, de gamla spelen. Om 250 år, då kan man göra det. Inte nu, det var faktiskt inte många år sedan spelen kom ut.

Det är respektlöst.

Edit: Tonade ner lite...

Jupps, f2p/p2w låtsasvariant av generals 2 utan singelplayer?
Men använder sig av samma namn, känns ju verkligen helt fel. Att nöta igenom kampanjen för att sen kötta skirmish kan man ju glömma, nu lär det bli "betala 20SEK för mammoth tank XL, eller 10SEK för mammoth L". Vinn matchen nu, sätt in 100SEK via sms.

Medlem

Riktigt störigt att de valde f2p - jag hade verkligen sett fram emot detta spelet och såg definitivt fram emot ett rts med frostbyte!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

En ska väl inte döma innan man testat, men gillar inte heller behandlingen den fått. Det känns så ologiskt att kalla det för endast "Command & Conquer" också. Hatar när företag gör så, som om dom försöker sudda ut det första spelet. Som i senaste Sim City... förlåt Simcity. Även Need for Speed: Most Wanted. Snälla, EA, sluta förvirra.

Kommer förresten ihåg i Generals 1 när man körde Kina mot Kina, så använde jag alltid mina Dragon Tanks Firewall-ability mot motståndarens hackers, bara för att.

Medlem

Men jag ville ju ha ett Generals 2!

Vad faaaaan!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Varför lansera nånting som f2p när det egentligen är p2w?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Bara jag som saknar Westwood studios som gjorde de gamla C&C spelen får väl ta fram mitt C&C The First Decade o lira dem gamla C&C spelen igen.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Gubbarna är nästan lika stora som tanken?

Där sa du nåt; va skumt! Realism, not


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Inaktiv
Skrivet av Hurin:
Skrivet av walter_iego:

Gubbarna är nästan lika stora som tanken?

Där sa du nåt; va skumt! Realism, not

Nja, man kan ju nästan anta att de har ett mer avancerat vapensystem i deras tanks och då bara behöver en förare.

p0k
Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Friberg:

Ser verkligen ut som Frostbite. Inte mycket färg där.

Huh? Så bara för det är för lite färg så ser man direkt att det är Frostbite? Jäklar vad många spel då kör med de motorn då, för finns en hel del med för "lite" färg i sig.
quake 4 är ett av dom.

Faktum är lilla vän, att BF3 är ett utav de mest "färg-lösa" spelen någonsin. Bara en massa grey-to-grey tones och flares...

Vilket grafiskt-sett är redigt fult.

12
Skriv svar