Robot
Wildstar

Med expertis från World of Warcraft, Everquest och Warhammer Online hoppas Wildstar bli en klart lysande stjärna på mmo-himlen. Men FZ provspelar ett onlinerollspel som kanske vill mer än vad det faktiskt lyckas med.

#wildstar, #carbine-studios, #world-of-warcraft, #city-of-heroes, #warhammer-online-age-of-reckoning, #diablo-ii, #farmville


Medlem
Wildstar

ser fram imot detta massvis.
verkar kul .

Medlem

Ännu ett fult mmorp... zzzzzzzzzzzzzzzz.... NEXT

Medlem

signade beta skitlänge sedan inte fått

Medlem

Älskar den tecknade stilen, verkar va ett soft MMO med lite humor.
Blir nog att testa detta när det släpps om det inte blir en FFXIV
Eller om jag kommer in i betan...

Medlem
Skrivet av Veqtor:

Ännu ett fult mmorp... zzzzzzzzzzzzzzzz.... NEXT

Medlem

Jag gillar den grafiska stilen, typ torchlight blandat med wow. Sen spelar det ju ingen större roll om det är samma gamla vanliga spel som släppts sen 90-talet i en genre som står totalt still. Det snackas mycket om förändring men tycker att alla spel sen typ eq och lineage har varit likadana.

Medlem

Purjo jag har hört att det ska vara action baserat men vet inte riktigt om det blir så

Inaktiv

Vid första anblick såg spelet charmigt ut,
men när jag kollade på trailern så föll mina förhoppningar pladask.

Jag ogillar den berättande personens personlighet...
och det märks tydligt att spelets målgrupp är 12-16 år.
Många av animationerna känns som de är tagna ifrån
en Disney-film, som t.ex. ap-tjejen som drog till sig sin
svans och morrade.

Nej, om det skall vara tecknat och överdrivet så föredrar jag stilen om koreanerna kör:

Bild


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Skrivet av North:

Approved by Arnroth?

Nog nu!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Talar med brittisk brytning? Det är väl knappast den brittiska engelskan som är en accent va?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Holy shit! Det verkar super mysigt!


signatur

Nämen!

Medlem

Själv har jag varit pepp på detta i några år, men nu hoppas jag andra får upp ögonen för det också!


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Inaktiv

Det ser ut att vara en väldigt mysig grafik, undrar ifall de tänkt använda sig utav betalning per månad eller en engångsavgift. Dock kändes det som att när jag läste texten, att det är en "oseriös" handling, hoppas verkligen inte det. World of Warcraft gillar jag storyn framför allting annat, riktigt bad ass story.

Medlem

Bara jag som tycker att MMO marknaden känns rätt så rejält mätt just nu? Tycker det är konstigt att det bara fortsätter att pumpa ut en massa betal-mmo:n när man hela tiden ser att de på senare tid stänger ner servrarna eller byter om till ett dåligt(i de flesta fallen) f2p-format..

Medlem

Kommer aldrig köpa ett MMORPG men det såg betydligt mer intressant ut än generic korean grinder #561, de verkar ha lagt ner en hel del abete på det snarare än att skyfflat ut något halvdant.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Vid första anblick såg spelet charmigt ut,
men när jag kollade på trailern så föll mina förhoppningar pladask.

Jag ogillar den berättande personens personlighet...
och det märks tydligt att spelets målgrupp är 12-16 år.
Många av animationerna känns som de är tagna ifrån
en Disney-film, som t.ex. ap-tjejen som drog till sig sin
svans och morrade.

Nej, om det skall vara tecknat och överdrivet så föredrar jag stilen om koreanerna kör:

*bild*

Mja, lättklädda damer med spetsiga öron är sjukt mycket mer underhållande och inte alls stereotypiskt och tråkigt.

Jag tror nog att jag föredrar ett spel med ganska charmig grafik och design framför det, tack.


signatur

Jaha.

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

Nej, om det skall vara tecknat och överdrivet så föredrar jag stilen om koreanerna kör:

*töntig bild*

Ja visst! Gillar man billigt skit som Koreanerna massproducerar för att det tilltalar omogna singelkillar med skev kvinnobild så Jag argumenterar inte emot.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Jag som hoppades att det inte var som ett klassiskt MMO.
Jag vill bara bygga hus, inte slå monster, okayyy?!

Medlem

Haha, jag vet inte riktigt varför alla (mja, en del i alla fall) här i kommentarerna verkar så negativa, jag älskar allt från berättarens sydstatsdialekt till de Pixar/Dreamworks-influerade animationerna och den fjantiga humorn som hör till stilen.
Men sedan är också Röjar-Ralf den film jag helst vill se i nuläget...

Medlem

World of Warcraft i annan tecknad stil


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Bara jag som tycker att MMO marknaden känns rätt så rejält mätt just nu? Tycker det är konstigt att det bara fortsätter att pumpa ut en massa betal-mmo:n när man hela tiden ser att de på senare tid stänger ner servrarna eller byter om till ett dåligt(i de flesta fallen) f2p-format..

Jag håller med dig till en viss del.

Det är också en strategi företag kör på för att tjäna lite extra pengar i början, först köper folk som är hypade spelet, vissa stannar kvar och betalar sub så redan där har företaget tjänat in en stor summa av kostnaden som gick åt att göra spelet.

Sedan då/om dem ser att ett stort antal personer slutar spela så gör dem det buy2play lr F2P då kommer många tillbaka samt en hel del nya spelare och item shops använs flitigt av dessa personer.

The Secret World är ett utmärkt exempel på detta, det soldes ca 200.000 kopior efter launch, när dem gjorde det buy 2 play köptes ca 40.000 kopior om minnet inte sviker.

Ser inte att der är så ofta alla servers stängs ner, bara att antalet minskar. Aion, Swtor, Warhammer, AoC, etc är spel som är "fail" men i själva verket går dem fortfarande i vinst.

tl;dr beror på vad man jämför med, B2P, F2P är inte alltid ett "fail" snarare tvärtom, då vi ser flertal företag som gör detta, Blizzard är nog dem enda atm som kan komma undan med subscriptions då dem har så pass enorm publik.

Det är iaf min syn på det hela

Medlem

Lätt charmigt spel. Jag fick lite WoW + Borderlands vibbar från videon. Och om de kan få ett mmo som fungerar bra både som casual och hardcore så vore det riktigt nice.

Mitt problem med mmo's är att jag vill göra allt när jag väl kör dem. Det fungerade bra i WoW då jag hade tid att spela hardcore... men casual i wow funkade inte för mig... fanns för mycket jag vill göra och för lite tid att göra det på.. så jag slutade helt.
Nånting som går att bara plocka upp o lira ett tag och stoppa när man vill i mmo form... kan det göra det med detta spel så har dem mig iaf.

Medlem

Det här spelet har sjukt nice stil, jag älskar humorn. Släpps spelet utan månadsavgift så skaffar jag nog det och spelar till sidan om The Elder Scrolls Online.

TESO lär ju bli välidgt allvarligt och rätt humorlöst, så då kommer WIldstar bli skönt att ha vid sidan om


signatur

Game long and prosper

Medlem

Undrar hur många mmos det finns marknad för att hålla vid liv samtidigt..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Selphy:
Skrivet av Sipmo:

Vid första anblick såg spelet charmigt ut,
men när jag kollade på trailern så föll mina förhoppningar pladask.

Jag ogillar den berättande personens personlighet...
och det märks tydligt att spelets målgrupp är 12-16 år.
Många av animationerna känns som de är tagna ifrån
en Disney-film, som t.ex. ap-tjejen som drog till sig sin
svans och morrade.

Nej, om det skall vara tecknat och överdrivet så föredrar jag stilen om koreanerna kör:

*bild*

Mja, lättklädda damer med spetsiga öron är sjukt mycket mer underhållande och inte alls stereotypiskt och tråkigt.

Jag tror nog att jag föredrar ett spel med ganska charmig grafik och design framför det, tack.

Om jag inte glömde minnet i sängen så hade djurtjejen rätt stora rattar som inte var helt kristet täckta och dom wobblade när hon vände sig om. Whatup G?

Kul med nya spel för dom som är intresserade. Hoppas för deras skull det blir åt minstånde en välfylld server. Tycker själv det ser ut som flopp.

Medlem

Lite off-topic men vill slå ett slag för Firefall! Underbart MMOFPS i helt öppen värld. COOP baserad PvE, crafting knyten till förmågor,fordon, esport, pvp, bossar, bra story och framförallt FPS så inga tärningar, din riktiga skill med bössan fäller fiender. Är i beta stadium och förvånansvärt polerat och mycket planerat ytterliggare innan release!

Medlem

OT-inlägg raderade. Håll er till topic!

Diskutera Arnroth kan ni göra i annan tråd.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Oooh skaparna från de största farming spelet.
"från skaparna av WoW, Rift, Warhammer och everquest"
*nu med ännu mer farming*

Inaktiv
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av Selphy:
Skrivet av Sipmo:

Vid första anblick såg spelet charmigt ut,
men när jag kollade på trailern så föll mina förhoppningar pladask.

Jag ogillar den berättande personens personlighet...
och det märks tydligt att spelets målgrupp är 12-16 år.
Många av animationerna känns som de är tagna ifrån
en Disney-film, som t.ex. ap-tjejen som drog till sig sin
svans och morrade.

Nej, om det skall vara tecknat och överdrivet så föredrar jag stilen om koreanerna kör:

*bild*

Mja, lättklädda damer med spetsiga öron är sjukt mycket mer underhållande och inte alls stereotypiskt och tråkigt.

Jag tror nog att jag föredrar ett spel med ganska charmig grafik och design framför det, tack.

Om jag inte glömde minnet i sängen så hade djurtjejen rätt stora rattar som inte var helt kristet täckta och dom wobblade när hon vände sig om. Whatup G?

oo~oki!!
Jag tar tillbaks det jag sa.

Med dina upplysningar ser jag nu alldeles kristallklart!
Min verklighet är som omkull kastad, och jag tackar allra ödmjukast!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

12
Skriv svar