Ghost in the Shell-mmofps släpps under 2014

Robot
Ghost in the Shell-mmofps släpps under 2014

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex bjuder på förstapersonsstrider och hackingbataljer när det dyker upp nästa år.

#nexon


Medlem
Ghost in the Shell-mmofps släpps under 2014

Även om jag verkligen gillar Ghost in the Shell så vet jag inte om jag tror att det skulle tillföra så mycket till ett mmo-fps. Om de inkluderar Tachikoma's så är det dock ett givet köp


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Älskar GitS, men svårt att säga om det passar som ett mmo-fps.
Men vem vet :).

Medlem

.....så dom tar en storytung anime/manga-serie och gör om den till ett MMOFPS?

......Nja, tänk om där....

Medlem

Kom att tänka på att de kanske ville göra någon koppling till omstarten av animen eller så men det verkar i alla fall inte som om Ghost in the Shell Arise kommer vara mycket annorlunda från de andra (som jag har sett i alla fall):


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Kommer funka i Japan, men betvivlar det kommer att funka här i Europa och i USA.

Kom det inte nåt Gundam eller nåt MMO med mechas som sålde riktigt bra i öst?

Medlem

Aj, hårt slag mot ansiktet.

Medlem

Tror det skulle kunna funka ganska bra, finns en hel del tekniska prylar i den serien som skulle kunna göra ett FPS intressant, tänk Crysis och jämför det med första filmen.

Det skulle kunna bli mycket intressant men jag kommer nog inte sitta och räkna dagarna förrens jag får se lite gameplay.

Medlem

om dom inte har med tachikoma's blir jag ledsen

Medlem

Jag önskar hellre de hade gjort något Deus Ex liknande. Ghost in the Shell är ju episkt. Gör något intelligent med det!

Medlem

Det kom en mod till source motorn vid namn Neo tokyo som var inspirerat av Ghost in the Shell, Akira med mera. Hoppas dom kör på något liknande för då kan det bli riktigt intressant. Var mycket fokus på kamouflage och olika typer av visir (likt Metroid Prime) Lägg till lite spindelrobottar, hacking, avancerade vapen och coola cyberpunk miljöer fulla med asiatiska skrivtecken och märklig reklam, och jag är ombord. Säger som jag ofta gör med sådana här saker, jag har väldigt höga förhoppningar men extremt låga förväntningar.

Medlem

Nej nej nej, inget fps mmo!

Med den bakgrundshistorien som GITS har så kan man skapa ett fantasirikt cyperpunk rpg istället.

Medlem

Alla hjärtans dag har varit över i dryga tjugo minuter nu. Men det enda jag kan tänka på är en enkel kärleksformel, en dröm från ovan om en framtid mycket vackrare -- Ghost in the Shell + CD Projekt Red = ?!

... Men ack, drömmarna är blott inledningen till varje ny besvikelse.

Medlem

Ett Cyberpunkspel a'la Ghost in the shell? Jag skulle ljuga mig blå om jag sa att jag inte var intresserad, trotts att det är ett MMO

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Alla hjärtans dag har varit över i dryga tjugo minuter nu. Men det enda jag kan tänka på är en enkel kärleksformel, en dröm från ovan om en framtid mycket vackrare -- Ghost in the Shell + CD Projekt Red = ?!

... Men ack, drömmarna är blott inledningen till varje ny besvikelse.

Medlem

Finns ju redan iaf för mig: Blacklight Retribution.

Kanske dom tänker inspireras av det....

Medlem

Tack, har redan spelat ett Dystopiskt MMO-FPS spel med Hacking, Cyborgs, Vapen och Stealth devices som släpptes redan 2002 av Reakktor media.... nothing new to see here, move along.

1
Skriv svar