Är detta kontrollen till Playstation 4?

Robot
Är detta kontrollen till Playstation 4?

En bild på vad som liknar allt vad Playstation 4 kontrollen beskrivits som.

#sony


Medlem
Är detta kontrollen till Playstation 4?

Så länge analogspakarna ligger kvar där de sitter så blir jag nöjd! Tål inte Xbox-layouten.

Skribent

Jag missade micken på bilden, om det nu inte bara är ett inbyggt rivhjärn. Annars är jag försiktigt optimistiskt. Rätt schyst med pekskärmen och hoppas de använder den på samma sätt som i Fifa Fotboll till Vitan.

Om allt bara inte är BS.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Allting som jag gillade med den gamla kontrollen fast förbättrad från vad jag kan se. Inte alls dumt ! :'D

Medlem

Det ser väl ut som en naturlig utveckling av DS3 tycker jag.

Designen på Select och Start ser dock inte riktigt klar ut så det är nog lite arbete kvar till en färdig version.

Medlem

Ser klumpig ut

Medlem

20:e Mars? Trodde det skulle vara något stort den 20:e Februari ?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:

20:e Mars? Trodde det skulle vara något stort den 20:e Februari ?

A precis eller har dom ändrat??

Medlem

Jag får nästan lite retrokänsla av designen.

Medlem

Ganska ful imo. Tror inte att ps4 kontrollen ser ut sådär


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så länge analogspakarna ligger kvar där de sitter så blir jag nöjd! Tål inte Xbox-layouten.

För mig är det tvärtom. Går fan inte att spela med den där layouten.

Inaktiv
Skrivet av Birdslaughter:

Ser klumpig ut

Gärna lite större om det går. Pskontrollerna är så små så de glider ur händerna på en.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av kebbe:

Så länge analogspakarna ligger kvar där de sitter så blir jag nöjd! Tål inte Xbox-layouten.

För mig är det tvärtom. Går fan inte att spela med den där layouten.

Håller med, vid långkörare är xboxkontrollen ljusår framför dualshock, triggers och dom analoga spakarna är inte direkt optimala på dualshock när handsvetten börjar tränga på

Medlem

Ser rätt bekväm ut, fetare och lite mera tyngd i den, tillrundad!

Men det är ju förmodligen en "work-in-progress" prototyp detta och inte kanske helt färdigställda.


signatur

Nämen!

Medlem

Det där kan knappast vara den riktiga. Skitful och klumpig! Men så var ju inte 'bananen' så snygg heller..
Men hoppas fan att den riktiga blir snyggare och smidigare än denna!

Medlem

ser faktsiskt inge vidare ut

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av purjo:
Skrivet av kebbe:

Så länge analogspakarna ligger kvar där de sitter så blir jag nöjd! Tål inte Xbox-layouten.

För mig är det tvärtom. Går fan inte att spela med den där layouten.

Håller med, vid långkörare är xboxkontrollen ljusår framför dualshock, triggers och dom analoga spakarna är inte direkt optimala på dualshock när handsvetten börjar tränga på

Xbox kontrollens vänstra analogspak "buktar" ju åt fel håll (inåt), så man får ju skavsår på tummen och så glider tummen bort från spaken när man spelar typ NHL. Jag får alltid peta upp den tummen med andra handen när man är på väg i ett friläge! Haha

Medlem
Skrivet av niclas_mif88:

Xbox kontrollens vänstra analogspak "buktar" ju åt fel håll (inåt), så man får ju skavsår på tummen och så glider tummen bort från spaken när man spelar typ NHL. Jag får alltid peta upp den tummen med andra handen när man är på väg i ett friläge! Haha

Positionen av den vänstra analogspaken gör dessutom hela greppet skevt. Den naturliga positionen i Xbox-dosan blir höger tumme på analogspak och vänster på styrkors, då de flesta spel använder vänster spak för rörelser tvingas man då sträcka tummen uppåt så länge man rör sig..galet obekvämt.

Medlem
Skrivet av kill455:

Ganska ful imo

De lär knappast bry sig särskilt mycket om hur snygg en prototyp är. Hur som helst - genom konsolernas långa historia så är ofta de fulaste kontrollerna några av de skönaste att hålla i, vilket är det viktigaste för mig. Det är en handkontroll, ingen prydnad.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av niclas_mif88:

Xbox kontrollens vänstra analogspak "buktar" ju åt fel håll (inåt), så man får ju skavsår på tummen och så glider tummen bort från spaken när man spelar typ NHL. Jag får alltid peta upp den tummen med andra handen när man är på väg i ett friläge! Haha

Det är ju just det som är skönt, man vill ju ha tummen där uppe.

Positionen av den vänstra analogspaken gör dessutom hela greppet skevt. Den naturliga positionen i Xbox-dosan blir höger tumme på analogspak och vänster på styrkors, då de flesta spel använder vänster spak för rörelser tvingas man då sträcka tummen uppåt så länge man rör sig..galet obekvämt.

Medlem

Ser grymt ut


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

20:e Mars? Trodde det skulle vara något stort den 20:e Februari ?

Jupp 20:e februari är det väl

Medlem

Se där, en liten Wii-U kopia direkt!

Medlem

En PS-handkontroll med inbyggt move stöd kanske Hade varit rätt trevligt. Tänk om 20 feb blir ett gigantiskt antiklimax om något helt annat än PS4... Kanske bara en ny fräck handkontroll för PS3......Näääääääääääää!

Medlem

4:e gången gillt alltså? Nej då blir det ingen sådan kontroll den här gången heller... ergonomin är allt för bra på kontrollen till XBOX 360.

Medlem

"Om bilden är fake" - kan ni även råka ha en fejkad bild framför er. Välkommen till 2013, googla "PhotoShop" FragZone...

Medlem

Fy fan vad ful. Hoppas att det bara är en budget prototyp. Eller ännu bättre, att den är fake.

Det ser ut som Batmans brödrost, aj lajk


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sist Sony försökte ändra designen på kontrollen så gick det också åt helvete. Jag hoppas verkligen att det är en kontroll avsedd endast för devkitet och att konsumentversionen kommer se mycket bättre ut. Jag gillar idén med en touchplatta, men det såg ut som ett hemmabygge.

Medlem

Orginal Xbox-kontrollen är fortfarande bäst.


signatur

Everybody needs help.

123
Skriv svar