Hur man lurar konsumenten – Gearbox style
Det är ett konststycke till potemkinkuliss #Gearbox satt upp.
Tack: @KnäckeHäxan.
Det är nog inte helt ovanligt att man försöker fixa till skärmdumpar, men någonstans tar ändå #Gearbox priset. Själv kör jag spelet med alla reglage på max och med 60 fps, men följande bild är inte i närheten av vad som sker på min skärm.
Bild från #Gearbox.
[ia=741889; large]
Bild från Mattias Frosts high-end-dator.
[ia=741890; large]
I am the black wizards.
Jo, det är rätt många som är lite sura på att det som visades i demo't inte stämmer särskilt väl överens med vad som till slut levererades. Klassisk "bait and switch" verkar det vara.
A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche
Jo, det är rätt många som är lite sura på att det som visades i demo't inte stämmer särskilt väl överens med vad som till slut levererades. Klassisk "bait and switch" verkar det vara.
Riktigt fult gjort, särskilt när det skiljer sig såpass mycket.
I am the black wizards.
Sökte runt lite på Yåtåb för att se om jag kunde hitta lite mer info eller jämförelser och hittade en recension från nån Angry Joe (som gör rätt för sitt namn i den här videon i alla fall):
Gillar inte riktigt den något gapiga stilen men det finns en del go'bitar med jämförelser och inklippta intervjuer.
A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche
Var det inte något Tennis-spel häromåret som hade en skillnad mellan sina preview-bilder och spelet som kunde jämföras med streckgubbar mot Forstbite 2-människor? Inte riktigt, men typ.
Klart det är trist när företagen gör så dock..
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Samma sak med Far Cry 3. Visades upp på en PC build som inte släpptes.
Jag blir rentav förbannad av alla dessa lögner och slipade demos som visas upp. Om spelföretag nu verkligen vill förhindra piratkopiering och faktiskt släppa bra spel så gör de ett jävligt bra jobb på att arbeta emot sig själva!
Samma sak med Far Cry 3. Visades upp på en PC build som inte släpptes.
Jag blir rentav förbannad av alla dessa lögner och slipade demos som visas upp. Om spelföretag nu verkligen vill förhindra piratkopiering och faktiskt släppa bra spel så gör de ett jävligt bra jobb på att arbeta emot sig själva!
Nu tycker jag Far Cry 3 är snyggt och bra som det är, men det är ju jäkligt fult att visa demonstrationer med grafik som inte finns i den färdiga produkten.
I am the black wizards.
Jag tycker det är dags att någon stämmer ett av de här bolagen för vilseledande marknadsföring. Om vi glömmer bort prislappen och bara tänker marknadsföring; Vad tror ni hade hänt om dessa var reklamsnuttar för ex en bil? Jämförelsevis så lovar företaget att bilen drar 0.3 milen och gör 220km/h samt har former som får en Ferrari att bli blå av avund. När du sedan kommer till bilhallen så visar det sig att det är ett miffo till Lada POS som drar 1.0 / mil samt gör 110km/h en bra dag och med köttbullar på spisen.
Vad skulle då skillnaden vara? Jo, bilmärket hade antagligen aldrig klarat sig medan om det gäller ett spel så har vi glömt deras förbannade lögner när nästa hypade teaser dyker upp.
Visst, det är skillnad på pris, men det är lite intressant ändå varför vi är så förlåtande mot film och spelföretag.
Varför har vi så svårt att se igenom deras mattbombningar med förrenderade filmer och svadande utvecklarintervjuer när de lanserar ett nytt haftsverk?
Ta vilken FPS serie som helst och alla vet att det inte finns en sportmössa att det handlar om mer än ett glorifierat DLC. Likförbannat så hänger folk på låset och glatt slänger upp 500 spänn varenda jäkla gång.
I came here to ruin your day. God sent me.
Jag tycker inte att den beskrivningen stämmer in på så många FPS, förutom Call of Duty om jag ska vara ärlig.
Skillnaden är också, att du skulle inte köpa den bilen förrän du såg att den höll vad den lovade. Så varför köper folk spel utan att veta att de gör detsamma?
Ett annat bra exempel, oavsett om man håller med eller inte, är väl bredband osv. Varför betalar vi för "upp till 30 mbit/s", när vi i verkligheten kanske bara kan få ut 12 där vi bor? Borde man inte betala för det man får?
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Vi måste bli bättre på att syna utgivarnas pr trick och sluta hypa upp oss så mycket över trailers,hur tråkigt det än kan låta.
Sen måste regelverken skärpas till så att företag faktiskt kan fällas för falsk marknadsföring.
Det måste bli ekonomiskt olönsamt för en utgivare att pissa på sina kunder.
Tänk om utgivare kunde se värdet i att spelen också uppfyller dom kvalitets krav vi faktiskt borde kunna ställa på de som skapar spelen?
jag inte hittat på något vettigt att skriva här än
Här tycker jag faktiskt vi kan "krama" Call Of Duty - producenterna, deras videos är faktiskt ärliga. Man får det man ser, varken mer eller mindre, och det har varit så sedan början.
Här tycker jag faktiskt vi kan "krama" Call Of Duty - producenterna, deras videos är faktiskt ärliga. Man får det man ser, varken mer eller mindre, och det har varit så sedan början.
Tycker nog det är rätt många som är hyfsat ärliga i sina trailers och bilder. Vilket är skönt.
I am the black wizards.