Konceptart från The Elder Scrolls Online

Robot
Konceptart från The Elder Scrolls Online

Onlinerollspelet har nått en miljon likes på Facebook. Det firar utvecklaren genom att visa tunga rustningar.

#the-elder-scrolls-online


Medlem
Konceptart från The Elder Scrolls Online

Verkar bli ett bra spel trots allt.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Verkar bli ett bra spel trots allt.

Baserat på 1 konceptbild?

Medlem

Konceptart säger inte så mycket, Warhammer online hade oxå bra konceptart men blev värsta mmoflopp

Medlem
Skrivet av stenhuggarna:
Skrivet av 73mpl4R:

Verkar bli ett bra spel trots allt.

Baserat på 1 konceptbild?

Nej, baserat på utvecklingsbloggen, flertalet intervjuer och alpha reviews.

Medlem
Medlem

Bra att de valde att dumpa HeroEngine. Kan bli nått detta.

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av stenhuggarna:
Skrivet av 73mpl4R:

Verkar bli ett bra spel trots allt.

Baserat på 1 konceptbild?

Nej, baserat på utvecklingsbloggen, flertalet intervjuer och alpha reviews.

Vars finns det Alpha-reviews?

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av stenhuggarna:
Skrivet av 73mpl4R:

Verkar bli ett bra spel trots allt.

Baserat på 1 konceptbild?

Nej, baserat på utvecklingsbloggen, flertalet intervjuer och alpha reviews.

Vars finns det Alpha-reviews?

http://bit.ly/VYoKEv

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av bleak:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av stenhuggarna:
Skrivet av 73mpl4R:

Verkar bli ett bra spel trots allt.

Baserat på 1 konceptbild?

Nej, baserat på utvecklingsbloggen, flertalet intervjuer och alpha reviews.

Vars finns det Alpha-reviews?

http://bit.ly/VYoKEv

Haha vilken kul (och tyken) länk.

Medlem

Hmm i Tamriels forntid så hade Nords, Bretons och High Elfs betydligt fläskigare rustningar än vad dom har tillgång till "idag".

Teknologin har liksom i Star wars gått baklänges...
Fan vad jag hatar retcon-prequels.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Tobs:

Bra att de valde att dumpa HeroEngine. Kan bli nått detta.

Hero var bara ett verktyg för att göra mockups under tiden de kodade sin egen motor. I varje fall enligt dem själva.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Suget att spela som Warrior ökade drastiskt!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Hmm i Tamriels forntid så hade Nords, Bretons och High Elfs betydligt fläskigare rustningar än vad dom har tillgång till "idag".

Teknologin har liksom i Star wars gått baklänges...
Fan vad jag hatar retcon-prequels.

Jag håller med att dessa rustningar ser löjliga ut, mest för att det är något en kung/drottning/miljonär skulle kunna få tillverkat av en mästare.

Att alla kommer springa omkring med sånt tillslut känns så "WoW"...

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av bleak:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av stenhuggarna:
Skrivet av 73mpl4R:

Verkar bli ett bra spel trots allt.

Baserat på 1 konceptbild?

Nej, baserat på utvecklingsbloggen, flertalet intervjuer och alpha reviews.

Vars finns det Alpha-reviews?

http://bit.ly/VYoKEv

haha!

Jo det är skumt tycker jag. Att de inte går tillbaka och skaffar nån som kan göra lite unika designer som i morrowind. Fan elder scrolls ser ju mer ut som ett generiskt fantasy spel för varje version tycker jag. blä

Medlem

Jävlar vad mycket klagomål man ska höra då! Bli lite glada istället över att spelet kommer ha snyggt gear!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag har precis börjat med Skyrim's Dragonborn (+121 mods!).
Kan inte utrycka med ord hur mycket jag ser fram emot detta mmo'et...så jag säger det med en länk:

http://www.youtube.com/watch?v=5Rh3GkBzCJw


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har en sjuk längtan efter detta och Rome 2. Sitter för tillfället och stillar mina begär med Dragonborn och en hel del mods.

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Har en sjuk längtan efter detta och Rome 2. Sitter för tillfället och stillar mina begär med Dragonborn och en hel del mods.

Vad kör du för mods?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

AW8
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Hmm i Tamriels forntid så hade Nords, Bretons och High Elfs betydligt fläskigare rustningar än vad dom har tillgång till "idag".

Teknologin har liksom i Star wars gått baklänges...
Fan vad jag hatar retcon-prequels.

Försökt inte hitta någon logik över hur rustningar och vapen är utformade över århundradena. Umbra byter mellan greatsword och longsword, Chillrend går från shortsword till longsword, och Keening går från livsfarligt shortsword till icke-livsfarlig dagger.

Över regionerna finns heller ingen logik. I varma Cyrodiil är alla rustningar heltäckande, i kalla Skyrim är de flesta rustningar öppna på armar och/eller ben. Imperials romerska rustning i Morrowind byts till plate armor i Oblivion, och tillbaka till romersk fast med öppna ben och armar i Skyrim.

Rustningar, karaktärer eller platser ser helt enkelt ut som utvecklarna vill att de ska se ut när de gör spelet, oavsett hur de sett ut innan.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

löjligt snygga armors, alla ser snygga ut som fan cant wait detta är bara en bråkdel, väntar bara tills ni får se "rogue" armorn tänk er blackfang setet i svart i wow vanilla bwl.

fast annorlunda med bättre

Medlem

Jag hoppas att dom gör så att olika armors har olika känsla när man springer runt med dom. Jag vill få för mig psykiskt att tunga armors är astunga och mäktiga när jag springer runt med min karaktär.

I vissa spel är bara en armor en sak med stats på.. Jag vill att en armor ska ha tyngd vilket leder till att sin karaktär beter sig lite annorlunda än om man skulle ha en lättare armor, Samt mäktiga ljud när man blir slagen utav andra, Oh kanske att armorn blir bucklig eller söndersliten när man blir slagen och armorn tar mycket stryk..

Alla karaktärer borde dock kunna använda alla armors men en mage ska gå som en snigel med en heavy armor om han inte tränat till att bära en heavy armor som väger lika mycket som dom själva..

Jag tycker också att man ska ha stamina, En otränad mage med heavy armor ska inte kunna gå långt innan han måste vila ^^
Medan en rå tank kan skutta runt som en galning med heavy armor, Stamina borde inte vara så viktigt i spelet när det kommer till att slåss men har man fel sorts armor så kan man inte göra mycket innan sin stamina har tagit slut.

Armors borde ha olika stats pga sort så en mage vill oftast inte ha en heavy armor egentligen men bara tanken om att alla ska kunna använda allt men olika effektivt är ju charmerande.

Önsketänkande ^^

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Tobs:

Bra att de valde att dumpa HeroEngine. Kan bli nått detta.

Hero var bara ett verktyg för att göra mockups under tiden de kodade sin egen motor. I varje fall enligt dem själva.

Mm, vart positivt överaskad när jag läste det häromdan. Var helt inne på att spelet skulle lida av samma problem som SWtoR. Ser riktigt fint ut och ser fram emot att testa det.

"Konceptart" är inget bra ord att använda, hellre "Concept art", eller "Konceptkonst", för annars blir det svengelska.

Jag tror inte på MMOs längre, det kvittar om det är The Elder Scrolls som jag älskar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag har precis börjat med Skyrim&#039;s Dragonborn (+121 mods!).
Kan inte utrycka med ord hur mycket jag ser fram emot detta mmo&#039;et...så jag säger det med en länk:

http://www.youtube.com/watch?v=5Rh3GkBzCJw

Hahaha. Skulle vilja höra den i en Quagmire-version


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av FuzioN:

löjligt snygga armors, alla ser snygga ut som fan cant wait detta är bara en bråkdel, väntar bara tills ni får se "rogue" armorn tänk er blackfang setet i svart i wow vanilla bwl.

fast annorlunda med bättre

Bloodfang* :>

Som du säger är det rogue/ranger classerna jag är mest intressead av själv (generellt i alla MMO).

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag hoppas att dom gör så att olika armors har olika känsla när man springer runt med dom. Jag vill få för mig psykiskt att tunga armors är astunga och mäktiga när jag springer runt med min karaktär.

I vissa spel är bara en armor en sak med stats på.. Jag vill att en armor ska ha tyngd vilket leder till att sin karaktär beter sig lite annorlunda än om man skulle ha en lättare armor, Samt mäktiga ljud när man blir slagen utav andra, Oh kanske att armorn blir bucklig eller söndersliten när man blir slagen och armorn tar mycket stryk..

Alla karaktärer borde dock kunna använda alla armors men en mage ska gå som en snigel med en heavy armor om han inte tränat till att bära en heavy armor som väger lika mycket som dom själva..

Jag tycker också att man ska ha stamina, En otränad mage med heavy armor ska inte kunna gå långt innan han måste vila ^^
Medan en rå tank kan skutta runt som en galning med heavy armor, Stamina borde inte vara så viktigt i spelet när det kommer till att slåss men har man fel sorts armor så kan man inte göra mycket innan sin stamina har tagit slut.

Armors borde ha olika stats pga sort så en mage vill oftast inte ha en heavy armor egentligen men bara tanken om att alla ska kunna använda allt men olika effektivt är ju charmerande.

Önsketänkande ^^

eftersom flesta ej förstår sig på eller följt systemer ska jag förklara för dig du får poäng du kan sätta i stamina/magica/strenght eller vit hade minns ej tror det vart strenght.(notera detta är alpha conceptet och kan ändras)

Stamina ger dig hur mycket du kan slå/blocka/springa och hur länge, när du når tier 1 gränsen, så kostar vissa abilities mindre stamina utöver vad det kostar för andra som ej nått tier 1, dvs kanske 10 stamina Points tier 2 gör att du reggar stamina i strid(detta är allt dom sagt angående detta tier 3 kanske du slår snabbare who knows).

Strenght ger dig mer skada vid attacker ger dig resistance har för mig att rustningar drog mindre av din stamina.

Hur fungerar armor systemet?

Jo armor beroende på hur tung den är har den en bas stamina drain vi säger du har 100 stamina tar på dig en light armor drar den 10% av din stamina pool så du kommer springa runt med 90 stamina istället för 100.

armor reducerar även din magicka, detta är vad som sagt är i funktion och hur det fungerar armor/stat systemet i alpha vissa abilities kostar magicka vissa stamina, exempelvis dragon knightens pull ability och slamm soms tunnar båda kostar stamina.

Medlem

Riktigt snygga rustningar! Blir bara mer och mer taggad på detta spel

Inaktiv

kommer det ha gubbar med fem polygoner och utsuddade texturer som i wow så står jag över.

1
Skriv svar