Aliens: Colonial Marines

Robot
Aliens: Colonial Marines

"Det här är uppföljaren till Alien-trilogin och det är ett spel, visst är det häftigt? Uppföljaren till filmerna är ett SPEL, så viktig är vår bransch idag."

#gearbox-software, #aliens-colonial-marines, #left-4-dead, #natural-selection-2


Medlem
Aliens: Colonial Marines

Tror det blev lite fel i betyget där

Medlem

Jag tror cyras har en poäng där


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Cyras:

Tror det blev lite fel i betyget där

Håller med, det är alldeles för högt. Det här spelet påminner mig mycket om Diablo III - mycket som lovades som i slutändan uteblev.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Cyras:

Tror det blev lite fel i betyget där

Håller med, det är alldeles för högt. Det här spelet påminner mig mycket om Diablo III - mycket som lovades som i slutändan uteblev.

Han syftar snarare på att de som borde vara minus står på plus och tvärt om tror jag


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Ponny
Skrivet av Cyras:

Tror det blev lite fel i betyget där

Oj då. My bad. Fixat.
Men det såg ju ganska roligt ut!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Om man spelar spelet som ett skämt är de ganska kul i co-op. Orkar inte med peer-to-peer multiplayer utanför co-op.

Medlem
Skrivet av Cyras:

Tror det blev lite fel i betyget där

verkar vara fixat nu, men vad stod det innan?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Cyras:

Tror det blev lite fel i betyget där

verkar vara fixat nu, men vad stod det innan?

Det undrar jag också


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

hmm om "relativt buggfri" innebär att spelet får ett plus i listan....

Medlem

Som väntat. Det verkar finnas ett linjärt samband mellan utvecklare som har en enorm budget med massor av personal och hur pass bra ett spel blir?

Spelet borde ha utvecklats av ett gäng som inte brytt sig om pengar i första hand, utom passionen för att utveckla ett bra spel.

Har provat demot och även om det är snäppet bättre i vissa avseenden än den "färdiga" versionen, är spelet fortfarande ett bottennapp.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

POS of the year.

Skribent
Skrivet av Azmodean:

hmm om "relativt buggfri" innebär att spelet får ett plus i listan....

Inte helt enkelt att hitta sådant som sticker ut på ett positivt vis här, nej.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av Zewy:

Om man spelar spelet som ett skämt är de ganska kul i co-op. Orkar inte med peer-to-peer multiplayer utanför co-op.

Framför allt mellansekvenserna blir ganska kul om man ser dem som parodi på Aliens. Peer-to-peer är en styggelse.

Kan tillägga att betyget är en SVAG tvåa.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Spelet förtjänar inte en tvåa...

Kolla in det här klippet och känn ilskan börja koka mot Randy Pitchford.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6lGXD...

Snacka om falsk marknadsföring. Det är ett jäkla liv på Gearbox facebook sida.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Spelet förtjänar inte en tvåa...

Kolla in det här klippet och känn ilskan börja koka mot Randy Pitchford.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&amp;v=6...

Snacka om falsk marknadsföring. Det är ett jäkla liv på Gearbox facebook sida.

Så jävla uselt gjort av Gearbox... Skulle jag träffa på Randy, skulle han få en rak höger. NERDRAGE!

Skribent

Frosts förmåga att skriva behärskat är beundransvärd. Själv har jag inte orkat förbi första banan ännu.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Va fasen, det var ju inte en liten skillnad heller...

Medlem

Såg förresten att det redan finns en dx10 mod ute som får det att se lite bättre ut iaf.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Spelet förtjänar inte en tvåa...

Kolla in det här klippet och känn ilskan börja koka mot Randy Pitchford.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&amp;v=6...

Snacka om falsk marknadsföring. Det är ett jäkla liv på Gearbox facebook sida.

Nästan värre än motsvarande händelse för Far Cry 3. Vi måste få ett stopp på sånt här. Huvaligen.


signatur

Have a good time!

Medlem

Såg denna igår Aliens: Colonial Marines Angry Review och helt klart har de lyckats med miljöerna men helt misslyckats med att skapa samma spel som AvP. För tusan i ett Alien spel slåss man inte mot människor utan just Aliens, vems korkade idé var det att försöka göra ett CoD av Aliens? Grymt synd att se hur de fördärvat vad som kunde ha blivit ett riktigt bra spel.

Det som visats upp tidigare verkar inte finnas med i spelet alls och jag håller med Joe om sekvensen där en marin frågar hur många fingrar han håller upp och sedan får ett finger tillbaks är mer i stil med filmerna än något annat verkar vara i spelet. Detta borde vara falsk marknadsföring och således vara straffbart.

Moderator | Testpilot

Gearbox... Gör det något annat vettigt än Borderlands?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det e inte ens gearbox som gjort spelet.
Det 3-4 andra företag.

och alien trilogi vet jag heller inte om det är när det finns 4 filmer, om det inte ska va mellan 3-4 eller 2-3

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det e inte ens gearbox som gjort spelet.
Det 3-4 andra företag.

Fast jag håller med TB´s Content Patch : Ep. 046 här, Gearbox hade ett avtal med Sega och de valde att satsa på Borderlands 2 och istället låta andra göra Aliens. För mig påverkar detta utan tvekan vad jag anser om Gearbox som företag och kommande köp lika mycket som vilket företag som helst. De har satt sitt namn på produkten och således anser jag att de knappast är utan skuld till detta misslyckade spel.

Medlem

Tyckte jag hörde TotalBiscuit säga att Gearbox outsourcat spelet till andra företag så dom själva kunde jobba med Borderlands 2.

Medlem
Skrivet av shelter:

Tyckte jag hörde TotalBiscuit säga att Gearbox outsourcat spelet till andra företag så dom själva kunde jobba med Borderlands 2.

Stämmer, han sade även att Sega tänkte stämma Gearbox och att han inte tyckte Sega gjorde fel trots att han inte är ett vidare stort fan av Sega. Jag håller med hans åsikt här, Sega hade all rätt att stämma Gearbox för att de inte uppfyllde sin del av avtalet och till skillnad från DNF har de inget att skylla på, de borde aldrig åtagit sig att göra ett spel baserad på en av de mest omtyckta licenserna någonsin om de inte tänkte göra ett sådant spel rättvisa. I fallet DNF så fanns det godtagbara skäl men här anser jag att det inte finns några alls.

Medlem

Årets spel 2013.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bra skriven recension.
Var det inte gearbox som var ansvariga för kalkonen duke nukem forever oxå?
Med facit i hand så verkar det som att man ska undvika alla så kallade AAA titlar som har mer än ett par år på nacken i utvecklingstid.

Medlem
Skrivet av wmc:

och alien trilogi vet jag heller inte om det är när det finns 4 filmer, om det inte ska va mellan 3-4 eller 2-3

Om du vill leva längre så nämner du ALDRIG 4:an igen...USCH!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar