Medlem
Råd & Tips

Hej!

Tänkte kolla om det finns några erfarna som kan ge mig lite råd & tips angående att starta upp en Spelbutik.

Tanken är att den ska ligga i centrum ( i norrort), det kommer att finnas spel till både Wii, Ps3,Ps2, Xbox m.fl

Generellt en vanlig spelbutik med andra ord.

Vad bör jag tänka på? Vart får jag tag i en grossist till detta, och vart fixar man inredning t.ex spelställ m.m?

Kostnader?

Är tacksam av alla svar, men inget negativt, helst seriösa svar.

phi
Medlem

Du kan ju börja med att fundera på en otroligt bra USP, särskilt med tanken på att allt fler köper spel och konsoller via internet idag och antalet ökar för varje dag som går. Att öppna en fysisk spelbutik idag är enligt mig en ganska dålig idé.

Har du ingen eller inte kommer på en USP så är det lika bra att lägga ner tanken direkt. Jag kanske framstår som väldigt negativ nu men jag ser på saken realistiskt. Fysiska spelbutiker är påväg bort och inom, säg fem år, så kommer så gott som all spelförsäljning att ske digitalt via steam-liknande tjänster eller streamingtjänster.

Det är så klart vad jag tror sen om det kommer bli så är ju en annak sak.

Inaktiv

Japp, om 5 år är det troligtvis endast storkedjor som säljer spel i fysiska butiker.
Varför köpa ett spel för 600-700kr när man kan köpa det på internet för 200-400kr och
dessutom få det skickat till sin dörr.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar