Suebi är nästa faktion i Rome II som avtäckts

Robot
Suebi är nästa faktion i Rome II som avtäckts

Sega och Creative Assembly fortsätter i samma bana och avslöjar även denna fredag en ny faktion för Total War: Rome II.

#nyhetstips, #sega, #creative-assembly, #total-war-rome-ii


Medlem
Suebi är nästa faktion i Rome II som avtäckts

Är så jäkla taggad på Rome 2
Hoppas bara att det är bättre optimerat än Shogun 2

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns på förhand som GOTY, men å andra sidan trodde jag Mass Effect 3 skulle bli årets spel förra året och att The Walking Dead skulle floppa, så vad fan vet jag.

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Känns på förhand som GOTY, men å andra sidan trodde jag Mass Effect 3 skulle bli årets spel förra året och att The Walking Dead skulle floppa, så vad fan vet jag.

Jag betalade pengar för Aliens: Colonial Marines. Du är inte ensam.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av MrPeters:

Är så jäkla taggad på Rome 2
Hoppas bara att det är bättre optimerat än Shogun 2

shogun 2 är väl fixat nu, laggar inte alls för mig även om jag har allt på max

Medlem

Nån på TW-forumet som länkade den här: tycker den förtjänar att så många som möjligt får se den:

http://www.totalwar-rome-2.de/bilder/2013/02/rome2-screenshot...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Sisyr:

Känns på förhand som GOTY, men å andra sidan trodde jag Mass Effect 3 skulle bli årets spel förra året och att The Walking Dead skulle floppa, så vad fan vet jag.

Jag betalade pengar för Aliens: Colonial Marines. Du är inte ensam.

Haha! Inte ett i sig uselt spel, men så oerhört mycket mer mellanmjölk än det kunde/borde ha varit. Lite som ME 3, m.a.o (även om jag får tillstå att gameplayet i ME 3 var fenomenalt).

Sjukt vad off topic jag är nu, så jag lägger in en kommentar ang. artikeln också;

Det här känns som en faktion för mig. I konkurrens med Makedonien den klart mest intressanta att spela med vid sidan av Rom.

Inaktiv
Skrivet av MrPeters:

Är så jäkla taggad på Rome 2
Hoppas bara att det är bättre optimerat än Shogun 2

Som Caedmon sa, Shogun 2 fick en gigantisk optimerings patch, värt o checka ut igen om du inte lirar det så ofta :).

Medlem

Glöm inte Darth Mod för Shogun 2!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Sisyr:

Känns på förhand som GOTY, men å andra sidan trodde jag Mass Effect 3 skulle bli årets spel förra året och att The Walking Dead skulle floppa, så vad fan vet jag.

Jag betalade pengar för Aliens: Colonial Marines. Du är inte ensam.

Så går det när man förbokar för att få ett litet vapen, sluta upp med de t(om det nu var så att du förbokade)

Medlem

Det har varit väldigt stort fokus på västerländska faktioner hitills, se om Parthien, Seleukiderna och den Ptolemeiska dynastin avslöjas snart eller senare.
Annars verkar det nästan bli ett Caesar: Total War.

Inte för att jag är emot de nationer som vi sett tills nu.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av honkezor:

Nån på TW-forumet som länkade den här: tycker den förtjänar att så många som möjligt får se den:

http://www.totalwar-rome-2.de/bilder/2013/02/rome2-screenshot...

Ohhh stämning!!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Caedmon:
Skrivet av MrPeters:

Är så jäkla taggad på Rome 2
Hoppas bara att det är bättre optimerat än Shogun 2

shogun 2 är väl fixat nu, laggar inte alls för mig även om jag har allt på max

Långa laddningstider som f*n, använder endast en kärna av processorn och kraschar 24/7.
Alla fixes som jag kolla på fungerade ej vilket fick mig att avinstallera spelet :S

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Är så jäkla taggad på Rome 2
Hoppas bara att det är bättre optimerat än Shogun 2

Wat? shogun flyter ju som silke med darth mod allt på ultra size. Bara köpa mer pc kraft. Här har vi ett 100% pc spel, man up, wallet up och representera pc gamers!

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av MrPeters:

Är så jäkla taggad på Rome 2
Hoppas bara att det är bättre optimerat än Shogun 2

Wat? shogun flyter ju som silke med darth mod allt på ultra size. Bara köpa mer pc kraft. Här har vi ett 100% pc spel, man up, wallet up och representera pc gamers!

Jag har en gamer rig...
Kan spela nästan alla nuvarande spel på High-maxxat utan några problem alls (Så länge de är optimerade).

Medlem
Skrivet av Raid25:

Glöm inte Darth Mod för Shogun 2!

^this so much!
Darthmod fixar många problem och get även det där lilla extra som get en så mycket bättre spelerfarenhet.

Längtar som fan till Rome2 synd dock att Darth inte tänker modda det men men.
Ge oss nu ett release datum för fan!

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Det har varit väldigt stort fokus på västerländska faktioner hitills, se om Parthien, Seleukiderna och den Ptolemeiska dynastin avslöjas snart eller senare.
Annars verkar det nästan bli ett Caesar: Total War.

Inte för att jag är emot de nationer som vi sett tills nu.

Finns bara plats för två faktioner så att alla tre av de du nämner skulle dyka upp är det ingen chans för. Dock så tror jag de sista två faktionerna är Seleudikerna och Ptolemeiska Egypten. Sedan är Kartago med.. Kartago utplånades nästa 100 år före Julius Ceasars födelse. Makedonien var även det en införlivat provins i Romarriket vid Ceasars födelse.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Castor.T:

Det har varit väldigt stort fokus på västerländska faktioner hitills, se om Parthien, Seleukiderna och den Ptolemeiska dynastin avslöjas snart eller senare.
Annars verkar det nästan bli ett Caesar: Total War.

Inte för att jag är emot de nationer som vi sett tills nu.

Finns bara plats för två faktioner så att alla tre av de du nämner skulle dyka upp är det ingen chans för. Dock så tror jag de sista två faktionerna är Seleudikerna och Ptolemeiska Egypten.

Förstår absolut inte varför alla verkar tro att det bara är åtta stycken faktioner, just p.g.a wiki sidan.
Mycket kan hända tills spelet är färdigt. Inget är väl skrivet i sten...

Citat:

Sedan är Kartago med.. Kartago utplånades nästa 100 år före Julius Ceasars födelse. Makedonien var även det en införlivat provins i Romarriket vid Ceasars födelse.

Därav nästan.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

These insignificant insects will be wiped from the face of the earth!

Medlem

Det lär dyka upp faktioner att köpa som DLC också, glöm inte. Frågan är om dom har nån dyr release version för en extra faktion, isf måste man ju köpa den!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Castor.T:

Det har varit väldigt stort fokus på västerländska faktioner hitills, se om Parthien, Seleukiderna och den Ptolemeiska dynastin avslöjas snart eller senare.
Annars verkar det nästan bli ett Caesar: Total War.

Inte för att jag är emot de nationer som vi sett tills nu.

Finns bara plats för två faktioner så att alla tre av de du nämner skulle dyka upp är det ingen chans för. Dock så tror jag de sista två faktionerna är Seleudikerna och Ptolemeiska Egypten. Sedan är Kartago med.. Kartago utplånades nästa 100 år före Julius Ceasars födelse. Makedonien var även det en införlivat provins i Romarriket vid Ceasars födelse.

Tur då att vi inte börjar vid Ceasars födelse. Ettan började 270 f.Kr då rom endast kontrollerade centrala Italien.


signatur

The definition of insanity?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Castor.T:

Det har varit väldigt stort fokus på västerländska faktioner hitills, se om Parthien, Seleukiderna och den Ptolemeiska dynastin avslöjas snart eller senare.
Annars verkar det nästan bli ett Caesar: Total War.

Inte för att jag är emot de nationer som vi sett tills nu.

Finns bara plats för två faktioner så att alla tre av de du nämner skulle dyka upp är det ingen chans för. Dock så tror jag de sista två faktionerna är Seleudikerna och Ptolemeiska Egypten.

Förstår absolut inte varför alla verkar tro att det bara är åtta stycken faktioner, just p.g.a wiki sidan.
Mycket kan hända tills spelet är färdigt. Inget är väl skrivet i sten...

Jag lägger mina pengar på att åtta spelbara faktioner finns med vid release, och att 2-3 till senare kommer att göras tillgängliga via DLC.

Medlem

Detta spelet kommer bli så jävla bra

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Castor.T:

Det har varit väldigt stort fokus på västerländska faktioner hitills, se om Parthien, Seleukiderna och den Ptolemeiska dynastin avslöjas snart eller senare.
Annars verkar det nästan bli ett Caesar: Total War.

Inte för att jag är emot de nationer som vi sett tills nu.

Finns bara plats för två faktioner så att alla tre av de du nämner skulle dyka upp är det ingen chans för. Dock så tror jag de sista två faktionerna är Seleudikerna och Ptolemeiska Egypten. Sedan är Kartago med.. Kartago utplånades nästa 100 år före Julius Ceasars födelse. Makedonien var även det en införlivat provins i Romarriket vid Ceasars födelse.

Tur då att vi inte börjar vid Ceasars födelse. Ettan började 270 f.Kr då rom endast kontrollerade centrala Italien.

Nej man fördrar att ha 1-3 städer att börja med, sen så får man erövra resten själv!

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Castor.T:

Det har varit väldigt stort fokus på västerländska faktioner hitills, se om Parthien, Seleukiderna och den Ptolemeiska dynastin avslöjas snart eller senare.
Annars verkar det nästan bli ett Caesar: Total War.

Inte för att jag är emot de nationer som vi sett tills nu.

Finns bara plats för två faktioner så att alla tre av de du nämner skulle dyka upp är det ingen chans för. Dock så tror jag de sista två faktionerna är Seleudikerna och Ptolemeiska Egypten.

Förstår absolut inte varför alla verkar tro att det bara är åtta stycken faktioner, just p.g.a wiki sidan.
Mycket kan hända tills spelet är färdigt. Inget är väl skrivet i sten...

Jag lägger mina pengar på att åtta spelbara faktioner finns med vid release, och att 2-3 till senare kommer att göras tillgängliga via DLC.

Är ju inte helt omöjligt, men hoppas inte att det är så.
Om det nu inte är en jätteliten nation som görs tillgänglig senare som spelbar sådan...men ändå, sånt ska vara inkluderat från första början egentligen.

Ser hellre att de släpper DLC med separata kampanjer t ex nämnda med Caesars erövringar, Hannibal, Alexander den Store osv.
Typ olika tidseror.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Caedmon:
Skrivet av MrPeters:

Är så jäkla taggad på Rome 2
Hoppas bara att det är bättre optimerat än Shogun 2

shogun 2 är väl fixat nu, laggar inte alls för mig även om jag har allt på max

Långa laddningstider som f*n, använder endast en kärna av processorn och kraschar 24/7.
Alla fixes som jag kolla på fungerade ej vilket fick mig att avinstallera spelet :S

På min spelrigg flyter det på riktigt bra. Har gott med minne och ok grafikkort så jag kan köra med alla inställningar på max. Spelet har än så länge inte kraschat en enda gång.

Har installerat spelet på en SSD så laddningstiderna är helt ok.

1
Skriv svar