Dark Souls är det såhär dåligt?

Medlem
Dark Souls är det såhär dåligt?

prova det här på PC igår.. .blev inte så imponerad. Grafiken är sådär och det verkar inte vara så bara konverterat från konsol till PC.
Hade skitsvårt att ens hitta till menyn och andra funktioner då alla tips som kommer upp är xbox 360 knappar. Dessutom har man en muspekare som ligger och är i vägen ibland..
Sen det här jävla microsoft live!! jag fattar inget? Jag är inloggad vad jag vet men ändå måste man gå live? å då ska man logga in igen.. sen kommer det upp att att man ska slå in en key? slår in samma som den jag har till spelet på steam men det funkar inte.
Ingen bra första upplevelse, får se om jag ska ta upp det igen eller om jag bara ska skita i det.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Du bör kolla in http://pcgamingwiki.com/wiki/Dark_Souls Finns massa fixar där, kanske inte hjälper med just ditt problem, men har massa tweaks o fixar i övrigt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av joary639:

prova det här på PC igår.. .blev inte så imponerad. Grafiken är sådär och det verkar inte vara så bara konverterat från konsol till PC.
Hade skitsvårt att ens hitta till menyn och andra funktioner då alla tips som kommer upp är xbox 360 knappar. Dessutom har man en muspekare som ligger och är i vägen ibland..
Sen det här jävla microsoft live!! jag fattar inget? Jag är inloggad vad jag vet men ändå måste man gå live? å då ska man logga in igen.. sen kommer det upp att att man ska slå in en key? slår in samma som den jag har till spelet på steam men det funkar inte.
Ingen bra första upplevelse, får se om jag ska ta upp det igen eller om jag bara ska skita i det.

Spela det på 360 eller ps3


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av joary639:

prova det här på PC igår.. .blev inte så imponerad. Grafiken är sådär och det verkar inte vara så bara konverterat från konsol till PC.
Hade skitsvårt att ens hitta till menyn och andra funktioner då alla tips som kommer upp är xbox 360 knappar. Dessutom har man en muspekare som ligger och är i vägen ibland..
Sen det här jävla microsoft live!! jag fattar inget? Jag är inloggad vad jag vet men ändå måste man gå live? å då ska man logga in igen.. sen kommer det upp att att man ska slå in en key? slår in samma som den jag har till spelet på steam men det funkar inte.
Ingen bra första upplevelse, får se om jag ska ta upp det igen eller om jag bara ska skita i det.

Spela det på 360 eller ps3

PC


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Zymac:

Du bör kolla in http://pcgamingwiki.com/wiki/Dark_Souls Finns massa fixar där, kanske inte hjälper med just ditt problem, men har massa tweaks o fixar i övrigt.

ah.. ska kolla in. För övrigt.. är det gamepad som gäller när man kör det här eller?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Fixa DSfix så du kan få bättre grafik och 60 fps

Sedan är nästan handkontroll ett måste till detta spelet, att styra med KB+M är väldigt mycket jobbigare

Medlem

Ge inte upp att spela det... det ÄR ett av de bästa spelen de senaste åren.
Kör med handkontroll, eftersom det är det spelet är ämnat för. PC-versionen är i stort sett bara en rak konvertering från konsol, det har de öppet sagt och det får man leva med. Men spelar man med handkontroll är det inget som stör. Lägg in DSFix som Cane tipsade om för bättre grafik och fps.

... och sen njut Det är svårt, det är frustrerande, det är belönande och alldeles, alldeles underbart.

Vad du menar med windows live strulet förstår jag inte riktigt... enda jag gjorde var att ha mitt konto med autologin på (eller att den sparade användarnamn/lösen och bara klicka snabbt för att logga in, kommer ej ihåg vilket) och sen bara funkade det i bakgrunden utan att störa spelet.

Medlem

Med lite tweaks blir spelet faktiskt riktigt trevligt på PC även om jag snabbt bestämde mig för att köra med 360-kontroll.

Testpilot

Tyvärr är det så att spelet är bra men att köra det på PC är att skjuta sig i foten då de inte lagt ner många minuter på pcversionen!

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Tyvärr är det så att spelet är bra men att köra det på PC är att skjuta sig i foten då de inte lagt ner många minuter på pcversionen!

Håller inte med. Har klarat det både på 360 och PC och PC är överlägset bäst MEN det kräver att man pillar lite med den hemmagjorda patchen DSfix. Grejar man lite där så blir det mycket snyggare och flyter bättre än på konsolerna.

Tyvärr så är det ju en rak port så en kontroll är nästan ett måste, ja, även om det säkert går att spela med mus och tangentbord. En trådad 360 kontroll har man ju glädje av i fler spel dock och med en sådan är det bara att tuta och köra.

Games for windos live är ett jävla skit, ja, det håller jag med om. Det är det värsta med spelet nästan. Men när du väl har vant dig att logga in på skiten så kan man leva med det.

För ge inte upp, Dark Souls är ett helt fantastiskt spel. Det är belönande på en nivå som få andra spel är idag. De flesta av dagens spel håller en i handen och idiotförklarar spelaren. Jag har klarat det fyra gånger, ser det som ett av de bästa spelen jag någonsin spelat.

Men smaken är ju delad så klart och Dark Souls är inte för alla. För er som inte gillar det finns Zynga och massor med fina mobilspel

Medlem

japp, de har själva sagt att de var rätt kassa på PC programmering men de gjorde det ändå på grund av alla som ville ha det släppt på PC.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Jag köper det gärna när det kostar 50:- till PS3:an.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot
Skrivet av eatem:
Skrivet av Harakiri:

Tyvärr är det så att spelet är bra men att köra det på PC är att skjuta sig i foten då de inte lagt ner många minuter på pcversionen!

Håller inte med. Har klarat det både på 360 och PC och PC är överlägset bäst MEN det kräver att man pillar lite med den hemmagjorda patchen DSfix. Grejar man lite där så blir det mycket snyggare och flyter bättre än på konsolerna.

Som jag sade , de har inte lagt ner nåt jobb utan det får hemmahackers göra för att fixa deras spel.
För mig finns det 2 lägen ...
1: De gör det till <valfri plattform> och då stödjer man den plattformen på alla sätt och vis.
2: Man gör ingen konvertering.

Att göra hafsjobb oavsett plattform är bara lathet och girighet.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av joary639:

prova det här på PC igår.. .blev inte så imponerad. Grafiken är sådär och det verkar inte vara så bara konverterat från konsol till PC.
Hade skitsvårt att ens hitta till menyn och andra funktioner då alla tips som kommer upp är xbox 360 knappar. Dessutom har man en muspekare som ligger och är i vägen ibland..
Sen det här jävla microsoft live!! jag fattar inget? Jag är inloggad vad jag vet men ändå måste man gå live? å då ska man logga in igen.. sen kommer det upp att att man ska slå in en key? slår in samma som den jag har till spelet på steam men det funkar inte.
Ingen bra första upplevelse, får se om jag ska ta upp det igen eller om jag bara ska skita i det.

Spela det på 360 eller ps3

Eller inte alls.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Testade Dark Souls på pc med xbox kontroll, otroligt svårt spel.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

hmm har ingen 360 kontroll dock en PS3 kontroll.. kanske blir att prova med den då.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv

Halvt off-topic men jag måste säga att jag blev överraskad och impnerad när jag läste att spelet var utvecklat av japaner. Spelet ser väldigt västerländskt ut. Vissa företag hänger med i tiden.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av eatem:
Skrivet av Harakiri:

Tyvärr är det så att spelet är bra men att köra det på PC är att skjuta sig i foten då de inte lagt ner många minuter på pcversionen!

Håller inte med. Har klarat det både på 360 och PC och PC är överlägset bäst MEN det kräver att man pillar lite med den hemmagjorda patchen DSfix. Grejar man lite där så blir det mycket snyggare och flyter bättre än på konsolerna.

Som jag sade , de har inte lagt ner nåt jobb utan det får hemmahackers göra för att fixa deras spel.
För mig finns det 2 lägen ...
1: De gör det till &lt;valfri plattform&gt; och då stödjer man den plattformen på alla sätt och vis.
2: Man gör ingen konvertering.

Att göra hafsjobb oavsett plattform är bara lathet och girighet.

det är väl tvärtom community service att lyssna på vad folk vill ha och ge dem det trots att man har bristande erfarenhet i området ?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Testpilot
Skrivet av flamgorilla:

det är väl tvärtom community service att lyssna på vad folk vill ha och ge dem det trots att man har bristande erfarenhet i området ?

De är bara ärliga i sin girighet och sade bara "Vi är inkompetenta ,vi skiter i att göra en ordentlig PC version, ni vill ju ändå ha den oavsett"

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av eatem:
Skrivet av Harakiri:

Tyvärr är det så att spelet är bra men att köra det på PC är att skjuta sig i foten då de inte lagt ner många minuter på pcversionen!

Håller inte med. Har klarat det både på 360 och PC och PC är överlägset bäst MEN det kräver att man pillar lite med den hemmagjorda patchen DSfix. Grejar man lite där så blir det mycket snyggare och flyter bättre än på konsolerna.

Som jag sade , de har inte lagt ner nåt jobb utan det får hemmahackers göra för att fixa deras spel.
För mig finns det 2 lägen ...
1: De gör det till &lt;valfri plattform&gt; och då stödjer man den plattformen på alla sätt och vis.
2: Man gör ingen konvertering.

Att göra hafsjobb oavsett plattform är bara lathet och girighet.

Jag kan förstå dig och i princip håller jag med. Men Dark Souls är lite speciellt eftersom fansen i princip tjatade till sig PC-versionen och de sa typ ja vi kan inget om PC men då gör vi så gott vi kan då. Sedan är Dark Souls det absolut bästa spelet som gjorts till både 360 och PS3 tillsammans så alla borde verkligen köra det tycker jag

Sen så händer det ju att man moddar sina PC-spel lite då och då, jag ser det bara som positivt att fansen kan förändra spelen till det bättre.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag köper det gärna när det kostar 50:- till PS3:an.

NEJ! Köp det för fullt pris!

Shut up and give them your money!

We must encourage the power of good.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av flamgorilla:

det är väl tvärtom community service att lyssna på vad folk vill ha och ge dem det trots att man har bristande erfarenhet i området ?

De är bara ärliga i sin girighet och sade bara "Vi är inkompetenta ,vi skiter i att göra en ordentlig PC version, ni vill ju ändå ha den oavsett"

Det spelar ingen roll vad ett utvecklarföretag säger till allmänheten Folk blir ändå aldrig nöjda och omvandlar vad de än meddelar till något negativt.

Säger jag som utvecklare: Vi gjorde vårt bästa och använde alla resurser vi hade. Så säger allmänheten: Ni var giriga och kunde gjort bättre.

Försvarar jag mig som utvecklare och säger något smart argument som pwnar allmänhetens påstående så säger communityn: No, your wrong. FUCK YOU.

Ungefär.


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av Apministern:
Skrivet av walter_iego:

Jag köper det gärna när det kostar 50:- till PS3:an.

NEJ! Köp det för fullt pris!

Shut up and give them your money!

We must encourage the power of good.

Jag tror de klarar sig utan mina pengar


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tror de klarar sig utan mina pengar

Den dagen de konkar får du äta upp dessa ord


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv

En limited edition går för 200kr idag.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av walter_iego:

Jag tror de klarar sig utan mina pengar

Den dagen de konkar får du äta upp dessa ord

Då får man nog nöja sig med ett nytt Call of Duty istället.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Moderator | Testpilot

Jag måste vara den enda som tycker om det mer på tangentbord och mus. Jag har sådana problem att spela på en i alla fall 360 kontroll bara för man springer på B knappen och styr kameran med högra styrspaken.

Med bara en tumme blir det svårt, vilket gör att jag måste ha min kontroll på ett bord eller liknande sedan använda pekfingret för att springa och sedan använda min tumme för att kontrollera kameran. Nej tacka vet jag tangentbordet!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Det är alltid bra när det finns alternativ.

Edit: Förutom den vrål stora Lipton-hyllan på ICA.. där alla alternativ av "té" är smaklöst, undermåligt grått damm, smaksatt med kemiskt framställda smakämnen, "arom".


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag måste vara den enda som tycker om det mer på tangentbord och mus. Jag har sådana problem att spela på en i alla fall 360 kontroll bara för man springer på B knappen och styr kameran med högra styrspaken.

Med bara en tumme blir det svårt, vilket gör att jag måste ha min kontroll på ett bord eller liknande sedan använda pekfingret för att springa och sedan använda min tumme för att kontrollera kameran. Nej tacka vet jag tangentbordet!

Styr höger styrspak med tummen, använd pekfingret för att hålla ner B/O, Långfingret på Rbumper och RTrigger/R1 och R2. och håll tag i kontrollen med ring och lillfinger.


signatur

Rwa?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag måste vara den enda som tycker om det mer på tangentbord och mus. Jag har sådana problem att spela på en i alla fall 360 kontroll bara för man springer på B knappen och styr kameran med högra styrspaken.

Med bara en tumme blir det svårt, vilket gör att jag måste ha min kontroll på ett bord eller liknande sedan använda pekfingret för att springa och sedan använda min tumme för att kontrollera kameran. Nej tacka vet jag tangentbordet!

Styr höger styrspak med tummen, använd pekfingret för att hålla ner B/O, Långfingret på Rbumper och RTrigger/R1 och R2. och håll tag i kontrollen med ring och lillfinger.

Annat än sistnämnda som är ganska självklart, var det ju precis det jag skrev? Duh


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar