Wasteland 2-gameplay – nu högupplöst

Robot
Wasteland 2-gameplay – nu högupplöst

Tyckte du att den första presentationen från Wasteland 2 såg ut som pixlad risgrynsgröt. Räds icke, ty nu finns samma presentation i flådig 1080p. HD BABY!

#wasteland-2


Medlem
Wasteland 2-gameplay – nu högupplöst

"Wasteland 2-gameplay – nu högupplöst"

Sen postar ni den allra minsta YT rutan ni kunde hitta...

D:

EDIT: Verkar bli ett hyffsat avkopplande spel.

Medlem

Det går ju att ändra till fullskärm....

Medlem
Skrivet av Kovski:

Det går ju att ändra till fullskärm....

Det går att poppa ut den till en egen ruta. Jo. Men helskärm på en 2D surround rig är inte så snyggt.

Men tanken var mer att sidan tar upp ca 50% av en 24" skärm vid upplösningen 1920x1200. Så det finns utrymme och expandera för FZ.
Tajt sida ser snyggt ut men är det högupplösta klipp så vill man se att video rutan också blir större än så här.

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Kovski:

Det går ju att ändra till fullskärm....

Det går att poppa ut den till en egen ruta. Jo. Men helskärm på en 2D surround rig är inte så snyggt.

Men tanken var mer att sidan tar upp ca 50% av en 24" skärm vid upplösningen 1920x1200. Så det finns utrymme och expandera för FZ.
Tajt sida ser snyggt ut men är det högupplösta klipp så vill man se att video rutan också blir större än så här.

Kalla mig modern men om du klickar på videons titel så kommer du till youtube självt

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Kovski:

Det går ju att ändra till fullskärm....

Det går att poppa ut den till en egen ruta. Jo. Men helskärm på en 2D surround rig är inte så snyggt.

Men tanken var mer att sidan tar upp ca 50% av en 24" skärm vid upplösningen 1920x1200. Så det finns utrymme och expandera för FZ.
Tajt sida ser snyggt ut men är det högupplösta klipp så vill man se att video rutan också blir större än så här.

Det är ju inte Fz fel att det inte ser snyggt ut på ditt 2D surround rig eller......?

Medlem

Ser ut att kunna bli grymt, inte för att jag har spelat just Wasteland, men den isomeriska spelvärlden är någonting alldeles speciellt som jag verkligen gillar i spel. Kul att några spel hittar tillbaka till det

Medlem

Jag tror jag kommer gilla detta skarpt, är ju ett fan av orginalwasteland, men det hinner hända mycket under så lång tid. Ny teknologi och nya spelmodeller kan locka även den bäste designern...

Men det verkar vara "true" till orginalet med rätt känsla och det tycker jag verkar vettigt.

Atmostfärsiskt och berättarmässigt är jag inte ett dugg orolig...det är ju Brian Fargo vi snackar om

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Kovski:

Det går ju att ändra till fullskärm....

Det går att poppa ut den till en egen ruta. Jo. Men helskärm på en 2D surround rig är inte så snyggt.

Men tanken var mer att sidan tar upp ca 50% av en 24" skärm vid upplösningen 1920x1200. Så det finns utrymme och expandera för FZ.
Tajt sida ser snyggt ut men är det högupplösta klipp så vill man se att video rutan också blir större än så här.

Kalla mig modern men om du klickar på videons titel så kommer du till youtube självt

Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Kovski:

Det går ju att ändra till fullskärm....

Det går att poppa ut den till en egen ruta. Jo. Men helskärm på en 2D surround rig är inte så snyggt.

Men tanken var mer att sidan tar upp ca 50% av en 24" skärm vid upplösningen 1920x1200. Så det finns utrymme och expandera för FZ.
Tajt sida ser snyggt ut men är det högupplösta klipp så vill man se att video rutan också blir större än så här.

Det är ju inte Fz fel att det inte ser snyggt ut på ditt 2D surround rig eller......?

Hm.

Hela tanken var att sidan borde växa i bredd så ett klipp kan få en normalare storlek. Det är hyffsat osmidigt att man ska behöva resa vidare till självaste YT jämnt för att få se ett högupplöst klipp, postat på FZ men i minimal skala, i sin rätta form.

För övrigt, det går att poppa ut klippet men du har ingen fullscreen knapp, iaf inte i HTML5 trail om det nu har nån betydelse. Kanske ni accepterar att konstant ta omvägar men på mig så kliver de på nerverna.

k3m
Medlem

Jag tänkte börja lira Wasteland. Men jag känner att jag behöver mer kött på benen angående spelet först. Jag tänker på, är det värt att köra igenom ett såpass gammalt spel? finns det moddar till det? Är det spelbart för en person i dag? Hur komplext är spelbiten?

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Hela tanken var att sidan borde växa i bredd så ett klipp kan få en normalare storlek. Det är hyffsat osmidigt att man ska behöva resa vidare till självaste YT jämnt för att få se ett högupplöst klipp, postat på FZ men i minimal skala, i sin rätta form.

För övrigt, det går att poppa ut klippet men du har ingen fullscreen knapp, iaf inte i HTML5 trail om det nu har nån betydelse. Kanske ni accepterar att konstant ta omvägar men på mig så kliver de på nerverna.

Mjo det är en sådan enorm omväg att istället för att klicka på startknappen, klicka på titeln. Sedan om nödvändigt ändra kvalité och fullscreen. Det går på ett par små sekunder. Det tar knappt någon tid att resa till självaste youtube. Men visst jag brukar resa till själva klippet oavsett var det är inbäddat. Föredrar det på sådant vis.

Inaktiv

Hej Diablo-klon! Allt väl?

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Hej Diablo-klon! Allt väl?

can't tell if sarcastic or just dumb

Inaktiv
Skrivet av anon_276063:

Hej Diablo-klon! Allt väl?

Kommenterade fel nyhet?

k3m
Medlem
Skrivet av anon_276063:

Hej Diablo-klon! Allt väl?

Sluta trolla.

Medlem

Wasteland 2 var inte intressant för mig först, tittade på videon och grejer ändrades, ser helt enkelt riktigt underhållande ut och blir sugen på att se mer av det i framtiden !

Medlem

Påminner ju en hel del om Fallout Tactics.

Medlem

Ångrar att jag inte stöttade under Kickstartern nu, tack och lov så fick de ju ihop det de ville ha med god marginal så spelet blir ju förhoppningsvis klart ändå.

/ LordDaimos

k3m
Medlem
Skrivet av Armand:

Påminner ju en hel del om Fallout Tactics.

Mig påminner det om många gamla isometriska spelklassiker

phi
Medlem
Skrivet av Armand:

Påminner ju en hel del om Fallout Tactics.

Snarare Fallout än Fallout Tactics. Fallout är ju trots allt en spirituell uppföljare till Wasteland.

Tactics var ju bara en halvkass spin off på Fallout.

k3m
Medlem
Skrivet av Digu21:

Wasteland 2 var inte intressant för mig först, tittade på videon och grejer ändrades, ser helt enkelt riktigt underhållande ut och blir sugen på att se mer av det i framtiden !

Hoppas bara de implementerar samt får ihop komplexiteten i gameplayet. Som det ska vara i såna här spel.

Inaktiv
Skrivet av nilfisk:

can't tell if sarcastic or just dumb

Skrivet av Buio:

Kommenterade fel nyhet?

Skrivet av k3m:

Sluta trolla.

Så sarkasmen var inte synlig i mitt förra inlägg?

Medlem

Det smidigaste är väl om man trycker igång 1080p, sen trycker på fullscreenknappen och sedan play. Är väl inte så svårt?

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Hej Diablo-klon! Allt väl?

Skulle säga att det påminner mer om Baldur's Gate om nåt.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Armand:

Påminner ju en hel del om Fallout Tactics.

Mig påminner det om många gamla isometriska spelklassiker

Sant. Men det ser riktigt intressant ut.

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Kovski:

Det går ju att ändra till fullskärm....

Det går att poppa ut den till en egen ruta. Jo. Men helskärm på en 2D surround rig är inte så snyggt.

Men tanken var mer att sidan tar upp ca 50% av en 24" skärm vid upplösningen 1920x1200. Så det finns utrymme och expandera för FZ.
Tajt sida ser snyggt ut men är det högupplösta klipp så vill man se att video rutan också blir större än så här.

Styr du din dator så här?

Medlem
Skrivet av asdfg:

Nää, använder långa spakar från en äldre L50.

Medlem

Bara de gör spelet svårt och komplex så blir det nog bra.

Så trött på att allt ska vara så lätt nu för tiden.

1
Skriv svar