Josef Fares: Jag har något att tillföra spelbranschen

Robot
Josef Fares: Jag har något att tillföra spelbranschen

Josef Fares är bergsäker på att hans spel Brothers: A Tale of Two Sons gör något nytt.<S

#starbreeze


Medlem
Josef Fares: Jag har något att tillföra spelbranschen

Spelvärlden behöver fler visionärer, jag hoppas att Fares och Starbreeze lyckas leverera allt dom lovat.

Ser fram emot spelet


signatur

Game long and prosper

Jag tror det här spelet blir annorlunda och bra. Bara trevligt att han ger sig in på ett nytt område.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Javas:

Spelvärlden behöver fler visionärer, jag hoppas att Fares och Starbreeze lyckas leverera allt dom lovat.

Ser fram emot spelet

Håller helt klart med. Det är därför jag aldrig ställer mig till gruppen som surar över att Mullenöx lovar mer än vad han kan hålla. För ur en bra idé med dåligt utförande, då kommer det alltid någon som inspireras av att göra det bra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det kan nog behövas lite nytt folk bland utvecklarna.

De flesta som är med och skapar spel är personer som själva spelat spel sedan ung ålder och har fastnat lite i ett visst tänk om vad spel är/kan vara. Ibland när man läser på forum som detta så får man intrycket att rätt många spelare har fastnat i vissa fack också.

Journey är ett av de få exempel de senaste åren som verkligen vågat gå utanför de etablerade ramarna.

Inaktiv

Jag var lite skeptisk innan detta då jag fördomsfullt nog tänkte typ "äh, Fares, vad tusan vet han om spel? Han får väl inget stöd till sina filmprojekt". Jag inser nu när jag hört honom diskutera spel och ambitioner hur otroligt fel ute jag var, han verkar veta vad han snackar om.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Javas:

Spelvärlden behöver fler visionärer, jag hoppas att Fares och Starbreeze lyckas leverera allt dom lovat.

Ser fram emot spelet

Håller helt klart med. Det är därför jag aldrig ställer mig till gruppen som surar över att Mullenöx lovar mer än vad han kan hålla. För ur en bra idé med dåligt utförande, då kommer det alltid någon som inspireras av att göra det bra.

Bra sagt. Vi behöver fler drömmare! "Zombies" finns det gott av.


signatur

Have a good time!

FM-guru
F.d. Sisyr

Den här mannen vet hur man ska sälja sin vision, haha. Låt oss hoppas att det blir lika vasst i realiteten också!

Medlem

Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av stormense:

Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.

Om det är något vi inte behöver är ju enklare spel där allt ska vara så enkelt och självklart inom tre sekunder.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av stormense:

Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.

Inte kört Sleeping Dogs, men Batman har ju skitenkla kontroller? För du menar väl Arkham-spelen?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av stormense:

Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.

Inte kört Sleeping Dogs, men Batman har ju skitenkla kontroller? För du menar väl Arkham-spelen?

På vilket sätt var det fel på kontrollerna eller hade "lång" inlärningskurva? Syftar du på kombos och dylikt?

Medlem

Vilken schysst uppsättning intervjun har. Perfekt ljus från sidan å allt. Kvalitet :). Trodde jag aldrig skulle få se sådan nivå här på FZ. Imponerad.

Medlem

Såg denna intervju av Fragzone avsnitt 1. Ganska intressant faktiskt o spelet såg rätt så intressant gillar även hur solen ligger på ger en lite flashbacks :d.

Men ska bli helt klart intressant att se hur slutresultatet blir!

Medlem

Måste säga att jag personligen inte tycker att spelet ser så kul ut. (bedömt endast efter de sekvenser visade i intervjun) men ifall han kan etablera sig här med lite nya idéer så have at it


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Efter att ha tittat på videon så tycker jag väl spelet ser rätt sjysst ut, inget för mig kanske, inte min genre. Men tror yngre kommer gilla det skarpt. Lite soft spel, allt behöver inte vara så himla allvarligt. Ett skönt äventyr liksom.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Javas:

Spelvärlden behöver fler visionärer, jag hoppas att Fares och Starbreeze lyckas leverera allt dom lovat.

Ser fram emot spelet

Håller helt klart med. Det är därför jag aldrig ställer mig till gruppen som surar över att Mullenöx lovar mer än vad han kan hålla. För ur en bra idé med dåligt utförande, då kommer det alltid någon som inspireras av att göra det bra.

Det jag tycker är så synd med just honom är hans fans, eller snarare oss gamers. Han lovar mycket som aldrig kommer in i spelen, så i jämförelse med vad man får blir man kanske lite besviken, men spelen är ändå inte dåliga. Han gör bra spel, alltid gjort. Andra personer dissar Fable, Black and White osv för att han "aldrig håller vad han lovar".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av stormense:

Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.

Wait wat?! Sleeping dogs hade väll typ en knapp man komboade med haha. och de andra är ju inte alls speciellt komplicerade.

Medlem
Skrivet av stormense:

Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.

Att du inte tar och testar Mortal Kombat eller SF2 till megadriven...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag gillar bröderna Fares sen tidigare, och intervjun med Josef ändrade knappast det.

Hoppas verkligen spelet lyckas.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Javas:

Spelvärlden behöver fler visionärer, jag hoppas att Fares och Starbreeze lyckas leverera allt dom lovat.

Ser fram emot spelet

Håller helt klart med. Det är därför jag aldrig ställer mig till gruppen som surar över att Mullenöx lovar mer än vad han kan hålla. För ur en bra idé med dåligt utförande, då kommer det alltid någon som inspireras av att göra det bra.

Det jag tycker är så synd med just honom är hans fans, eller snarare oss gamers. Han lovar mycket som aldrig kommer in i spelen, så i jämförelse med vad man får blir man kanske lite besviken, men spelen är ändå inte dåliga. Han gör bra spel, alltid gjort. Andra personer dissar Fable, Black and White osv för att han "aldrig håller vad han lovar".

Jag håller med, och själv har jag alltid gillat hans spel. Tyckte exempelvis Fable 3 var ruskigt bra. Jag brukar inte lyssna på vad folk säger, utan gå efter vad jag ser. Tyvärr gjorde jag tvärtom med Aliens


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Vill ha Kopps: The Game.

Inaktiv

Antar att det är lika givande som de svenska filmerna...

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av stormense:

Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.

Inte kört Sleeping Dogs, men Batman har ju skitenkla kontroller? För du menar väl Arkham-spelen?

På vilket sätt var det fel på kontrollerna eller hade "lång" inlärningskurva? Syftar du på kombos och dylikt?

Precis. ALLTSÅ har inte tillräckligt med ramminne i skallen för att komma ihåg alla combos.


signatur

Det var detta...

Medlem

Håller tummarna för Josef Fares!

Medlem
Skrivet av stormense:

Bara han inte fuckar upp kontrollen så spelet får en allt för lång inlärningskurva. Det värsta jag personliget vet är kompliserade kombinationer ala Batman och Sleeping Dogs. Far Cry 3 låg på gränsen.

Du måste driva med oss.
lång ilärningskurva?
sleeping dogs
batman
far cry?

hade du sagt unreal tournament quake eller nått hade jag förstått dig något men dessa spel svåra.

ojojoj det bådar inte gott för spelbranchen om dom flesta har denna inställning.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

vill bara säga tack för en bra intervju

Medlem

Riktigt skön intervju!
Tycker han har många bra poäng, tex:
"Det är ju ingen som frågar om filmen var 2 eller 2,5h timme utan det är ju upplevelsen som räknas" tycker det är rätt så stor hysteri ibland när det gäller spel hur långa dom är istället för att fokusera på den totala upplevelsen man fått ut.
Tror det blir ett riktigt nice spel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av virror:

Riktigt skön intervju!
Tycker han har många bra poäng, tex:
"Det är ju ingen som frågar om filmen var 2 eller 2,5h timme utan det är ju upplevelsen som räknas" tycker det är rätt så stor hysteri ibland när det gäller spel hur långa dom är istället för att fokusera på den totala upplevelsen man fått ut.
Tror det blir ett riktigt nice spel.

En skillnad att tänka på är förstås att ett AAA-spel kostar 300-500 kronor...

Medlem

Priset är inte relevant i min poäng, det handlar om längden. Finns korta dyra spel och långa billiga spel och alla möjliga variationer.

12
Skriv svar