Filmiskt från Metal Gear Rising

Robot
Filmiskt från Metal Gear Rising

Blixtar och dunder, magiska under när Raidens äventyr förklaras med tusentals bilder.

#metal-gear-rising-revengeance


Medlem
Filmiskt från Metal Gear Rising

Väldigt hoppig och osammanhängande trailer

Medlem

Love it! Snart är det äntligen här!

Inaktiv

Tar MGS karaktärer och slänger in dom i dragon ball med svärd. Meh.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:

Tar MGS karaktärer och slänger in dom i dragon ball med svärd. Meh.

Det är inte MGS. Det är MGR, en spinoff. Raiden har dock haft ett svärd ända sedan MGS 2 och resten av karaktärerna, förutom Sunny har man inte sett i något annat MG-spel.

Inaktiv

Jag förstår inte hur något som är så subtilt och mänskligt kan förvrängas till något så här smaklöst och töntigt.

Medlem

Ser inte ens ut som MGS längre.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem
Skrivet av Spökbröd:

Ser inte ens ut som MGS längre.

För det är inte MGS... Det är MGR! SPINOFF!

Medlem

!


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Absolut sämsta skiten på mkt länge, och KORT, detta skall vara 7gb stort så allt handlar bara om grafik, inget mer, Bättre dem gjort en nyputsad version av PEACEWALKER, inte den sk hd skiten som släpptes för ett tag sedan, det spelet är faktiskt bra, och skapar intresse att spela om, RISING gör det INTE!

Och C3 var ju inte heller en besvikelse, eller?, nej inget vidare faktiskt!

Tillbaka till PW för det är kvalitet, Hoppas Kojima skärper till sig inför MG5,


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Ska den ej komma till pc?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

jag förstår detta är spinoff men grejjen i det hela är att gör man en spinoff måste man välja noga och här kan jag säga dom har valt fel spel.

om dom vill göra det såhär har dom valt helt fel spel och borde gjort ett helt eget ip.

Smaklöst och väldigt förvånad hur dåligt det är gjort, inte nog med detta trailern är också ett skämt.
Sen iofs det är ett konsol spel speltrailersen i consol marknaden brukar vara inriktade på hjärndöda tonåringar, säger inte pc är master race men konsol marknaden har jävligt mycket att hämta ifrån pc marknaden när det gäller trailers.

Den vart också under all jävla kritik värre än en b studio som gör sitt första konsol spel typ, ja that bad ungefär som tank spelets trailer som kom härom månaden det är vilken nivå denna trailern ligger inne med.

Medlem

se ut som skit :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Spökbröd:

Ser inte ens ut som MGS längre.

För det är inte MGS... Det är MGR! SPINOFF!

Men en spin-off ska väl fortfarande tilltala fansen till originalen och hålla sig inom ramarna av det universumet? När det fortfarande hette MGS såg det ut att bli en helt godkänd spin-off men nu har det blivit mer av en action anime. Aka Dragon Ball med svärd.

"Nerd rage!" Stör mig på att detta är i samma universum då dom likaväl kunde ha gjort ett nytt IP.

PS: Första spelen hette ju bara Metal Gear, även dom hade stealth.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Absolut sämsta skiten på mkt länge, och KORT, detta skall vara 7gb stort så allt handlar bara om grafik, inget mer, Bättre dem gjort en nyputsad version av PEACEWALKER, inte den sk hd skiten som släpptes för ett tag sedan, det spelet är faktiskt bra, och skapar intresse att spela om, RISING gör det INTE!

Och C3 var ju inte heller en besvikelse, eller?, nej inget vidare faktiskt!

Tillbaka till PW för det är kvalitet, Hoppas Kojima skärper till sig inför MG5,

Såvitt jag förstått så är det till och med så att det stod mellan Peace Walker och detta när det begav sig, och Peacewalker blev förpassat till PSP i förmån för Rising. Peacewalker är riktigt bra, men tänk dig hur bra det kunnat bli om det utvecklats till PS3 istället och fått samma budget som Rising? Rent ut sagt vidriga prioriteringar, och jag hoppas spelet floppar rejält.

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Spökbröd:

Ser inte ens ut som MGS längre.

För det är inte MGS... Det är MGR! SPINOFF!

Men en spin-off ska väl fortfarande tilltala fansen till originalen och hålla sig inom ramarna av det universumet? När det fortfarande hette MGS såg det ut att bli en helt godkänd spin-off men nu har det blivit mer av en action anime. Aka Dragon Ball med svärd.

"Nerd rage!" Stör mig på att detta är i samma universum då dom likaväl kunde ha gjort ett nytt IP.

PS: Första spelen hette ju bara Metal Gear, även dom hade stealth.

Jag förstår inte riktigt vad som är så konstigt bara. Kolla Raidens scen i MGS4 när han spöar 3 eller 4 Metal Gears ensam. Det är just den chansen vi ska få i detta spelet. Vad är det som gör detta så over the top egentligen? Vi har sett en person som kan styra saker och människor med telepati, en odödlig vampyr, ett spel som basically var en simulation, stora mechs som slåss. MG-serien i sin helhet är over the top och ibland fånig. Precis som detta spelet. Vad är skillnaden?

Dessutom finns det andra spin-offs som inte koncentrerar sig på stealth. Kolla bara spelet till iPhone eller Metal Gear Acid 1 & 2.

Medlem

Spelade demot, och blev riktigt sugen på hela.

Platinum Games är proffs på den här typen av spel, och jag tyckte det märktes i gameplayet. Mycket smidigt. Sen fanns Metal Gear-känslan definitivt där, som Arizato här ovan skriver så har MGS aldrig tagit sig självt på allvar. Det är som Resident Evil, helt och hållet vansinnigt, men ett fantastiskt vansinne.

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

snip

Deepthroat? Like the Watergate Scandal?


signatur

Den som sover levlar inte.

1
Skriv svar