Evigt mörker

Redaktör
Ponny
Evigt mörker

Det finnas bara ett enda spel som fått mig att skrika av fasa och kasta kontrollen i golvet (i fullt dagsljus dessutom, ska tilläggas). Och det spelet heter #Eternal Darkness. Scenbilden som dödade min själ en smula inkluderade höga ljud, ett badkar och tillräckligt med blod för att fylla ett badkar.

Otäckt och oemotståndligt. Mitt råd till alla som läser det här och ännu inte spelat det är givetvis: Gör det! Gör det nu!

[ia=743169; large]
Alexandra Roivas och ditt mentala tillstånd prövas. Hårt och mycket.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Evigt mörker

Ett av favoritspelen till min lila favoritkub!

Medlem

Eternal Darkness är ett bra spel, det kan jag inte säga emot
men så fort någon drar upp det så får det nästan alltid bara snälla saker sagt om sig, så i spoiler-texten skrev jag allting jag störde mig med spelet. Det är egentligen lika bra som alla de andra Survival Horror-spel från den tiden, varken bättre eller sämre

Det hade definitivt atmosfären där men jag blev aldrig riktigt rädd, trots den scenbilden du beskrev. Sure, lite jumpy blev man där... men en hel del bitar av spelet kändes mer som ett äventyrs-spel med en hel del hack'n'slash. Fienderna är fånigt enfärgade och jag kan inte ta dem på allvar, spellsen är obalanserade (när man hittar Recover Sanity-spellen så finns där inget att vara rädd för längre) och sen vill jag minnas jag tyckte det var lite repetitivt med åter-använda miljöer hela tiden. Det sistnämnda kanske jag inte skulle störa mig på längre eftersom min tolerans för sånt är högre nuförtiden men ja...

Kanske spelar vidare på min andra genomkörning av spelet nån gång. Minns jag valde Xelolthath på den efter klarat spelet mot Chatturgah

Skribent

Jag har inte återhämtat mig efter Zombi U och dagisnivån än. Fy, satan.


signatur

I am the black wizards.

Vad hände med din banner?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Ponny
Skrivet av DarkZide8:

Eternal Darkness är ett bra spel, det kan jag inte säga emot
men så fort någon drar upp det så får det nästan alltid bara snälla saker sagt om sig, så i spoiler-texten skrev jag allting jag störde mig med spelet. Det är egentligen lika bra som alla de andra Survival Horror-spel från den tiden, varken bättre eller sämre

Nu vågar jag inte läsa din spoilerdel då det är så jädrans länge sedan jag spelade Eternal Darkness och jag inte vill spoila min nästa genomspelning (som jag tänkte köra senare i vår). Jag får återkomma.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av walter_iego:

Vad hände med din banner?

Huh? Den är väl där jag lämnade den. Eller var Mog ute på andra äventyr igår?


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Johan Olander:

Jag har inte återhämtat mig efter Zombi U och dagisnivån än. Fy, satan.

Ahhh! Ett av de otäckaste spelen den här generationen. Med konkurrens från (FÖRSTA!) Dead Space och Amnesia.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Johan Olander:

Jag har inte återhämtat mig efter Zombi U och dagisnivån än. Fy, satan.

Ahhh! Ett av de otäckaste spelen den här generationen. Med konkurrens från (FÖRSTA!) Dead Space och Amnesia.

Jag stängde av Amnesia. Klarar inte av sådant där.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av DarkZide8:

Eternal Darkness är ett bra spel, det kan jag inte säga emot
men så fort någon drar upp det så får det nästan alltid bara snälla saker sagt om sig, så i spoiler-texten skrev jag allting jag störde mig med spelet. Det är egentligen lika bra som alla de andra Survival Horror-spel från den tiden, varken bättre eller sämre

Nu vågar jag inte läsa din spoilerdel då det är så jädrans länge sedan jag spelade Eternal Darkness och jag inte vill spoila min nästa genomspelning (som jag tänkte köra senare i vår). Jag får återkomma.

Det var precis därför jag satte det i en spoiler-text ;P. Ha så kul!

1
Skriv svar