cs_office

Medlem
cs_office

Jag har börjat gräva fram mitt Counter Strike: Source intresse igen. Har spelat Counter Strike från och till under 10 års tid, men som mest intensivt under den tiden som Source släpptes. När jag väl tänker efter så har jag spelat alla Valves multiplayerspel och varit riktigt vass på dem - tricket helt enkelt att vara tidigt ute, och spela på en någorlunda regelbunden basis. Team Fortress 2, Left 4 Dead och Counter Strike är fortfarande bra spel, och det är beundransvärt hur bra Valve sköter om sina alster och hur direkt klassiska spelen har blivit.

Om jag bara skulle få välja ett spel, ett multiplayerspel som har rockat min värld så skulle jag med några sekunders tvivel skrika ut Counter Strike. De nätter, dagar och morgnar jag har plöjt ner i det spelet (både Source och 1.3-1.6). Har nästan 130 timmar registrerat på Source, men jag vet att det är så mycket mer. Det sköna med de spelen är att man enkelt kan plocka upp det och spela några rundor på kvällen efter jobbet och känna sig nöjd, sluta på topp och glädjas av att man har bra speltillbehör.

Nu för tiden spelar jag nästan bara kartan cs_office, det är i min åsikt den perfekta kartan. Den är väldigt bra avvägd, och det finns många taktiker att prova för den modige. Evan Lahti från PC Gamer i USA håller med mig, och förklarar i klippet nedan varför. Kan bara instämma.

Ni hittar mig oftast på Hellfragger.no's Office Only-server.

Hela artikeln finns här

#blogg

Skägg.
10 Chambers
cs_office

Mycket Counter-Strike blev det när det var som värst. Fastnade aldrig i Source, hade för dålig dator för att få samma flyt som i 1.6.

Kan du också få flashes från gamla multiplayerkartor du kört, helt apropå ingenting. Får vyer över designen, eller ett särskilt rum eller avsats. Lite skadad är man. Senast var Xntrick som återfinns i alla möjligt Quake-former.


signatur
Medlem

Lirat på tok för mycket CS beta -> 1.6 i mina dagar hehe. Fastnade dock aldrig för Source, även om jag definitivt lirat en bra mängd rundor genom åren.

För närvarande är vi ett gäng som är helt hooked på CS:GO. Många grejer stör man sig på rejält, men det är beroendeframkallande kul ändå. Önskar bara att de hållit fingrarna i styr och slopat Aim Punch i alla lägen, samt get CT USP default istället för ärtbössan P2000. Lite smågrejer kvar att fixa minst sagt, men det är skoj som attan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mycket Counter-Strike blev det när det var som värst. Fastnade aldrig i Source, hade för dålig dator för att få samma flyt som i 1.6.

Kan du också få flashes från gamla multiplayerkartor du kört, helt apropå ingenting. Får vyer över designen, eller ett särskilt rum eller avsats. Lite skadad är man. Senast var Xntrick som återfinns i alla möjligt Quake-former.

Flashes. Menar du typ att man ser banorna på jobbet eller i tunnelbanan i huvudet? I så fall ja, det har hänt någon gång, men mer frekvent är att man drömmer om en viss bana.

Skrivet av jonis:

Lirat på tok för mycket CS beta -> 1.6 i mina dagar hehe. Fastnade dock aldrig för Source, även om jag definitivt lirat en bra mängd rundor genom åren.

För närvarande är vi ett gäng som är helt hooked på CS:GO. Många grejer stör man sig på rejält, men det är beroendeframkallande kul ändå. Önskar bara att de hållit fingrarna i styr och slopat Aim Punch i alla lägen, samt get CT USP default istället för ärtbössan P2000. Lite smågrejer kvar att fixa minst sagt, men det är skoj som attan.

Jag spelade CS:GO när det var gratisvecka, men fastnade inte riktigt för det just då. Jag tycker att banorna och grafiken är mysig, men precis som det var när Source kom ut, så känns det som att börja på ruta ett igen när det kommer till vapenkänsla. Vapenfysiken är fundamental i de spelen. Nästa rea kommer jag nog att plocka upp det och köra lite mer.

Medlem

Ska man nöta CS så måste man fram med gamla CRT 19" skärmen och lira 640x480.

Nah men, mycket går förlorat att lira på en för snygg IPS panel. 120Hz TN panel är ganska ointressant då vardags mys på en sådan skärm ser, dåligt ut.

CS har format innehållet i ens tankebanor, helt klart, när man började lira andra FPS titlar så som FH till BF1942 m.m.
CS tillsammans med DayZ är faktiskt de två titlarna som verkligen har givit en puls som man bara får när det verkligen hänger på livet att man "fixar det här".
Det är inte skoj att börja om på scratch i DayZ. Det är inte heller skoj att göra en dålig runda i CS då man får sitta på bänken och vara eventuellt luspank nästa runda.

Det som sticker ut för CS är när man får det där flytet där allting bara går din väg i en match, när man blir ostoppbar i princip, vilket oftast kommer efter en bägare utav mörkt koffeinhaltigt vuxensaft. Då lever man på toppen och det ger en sund och skön känsla innerst inne.
Mja, vissa aspekter med den där förökningsbiten ger väl en skön och snabb känsla men... den är ju inte speciellt långvarig.

CS:GO har en finurlig grej som jag har lust och prova. Det är att man kan tydligen kan söka 5vs5 t ex direkt inne i spelet. Så det går ganska snabbt om man nu är gamla avdankade PRO spelare eller fans att ta en match med grabbarna en sen kväll. Just for laughs.

Medlem

Håller med, utgår från CS i varje FPS jag har spelat efter det, må det så vara Battlefield som singleplayers.

Som du säger är det fortfarande en trevlig pulshöjare. Nu på senare tid har jag valt att sänka ljudet till ca. 10% och spela med musik för att träna upp mina direkta synreaktioner. Det har gett lite resultat nu faktiskt, mitt aim och mina reaktioner har förbättrats någorlunda nu när jag inte kan använda hörseln för att avgöra var motparten är. I kombination med att jag kan cs_office väldigt bra, så har jag alltid en aning om var de andra är, vilket gör jag får ett ganska bra taktiskt övertag mot de som inte har spelat den lika mycket. Logiskt. Det är en fröjd att vara inne i en killstreak samtidigt som klimax på en låt utspelar sig. Lite vardagsmagi kan man säga.

Det är fortfarande många som spelar Source, men allt eftersom att spelarbasen flyttar till CS:GO kommer jag självklart att haka på, jag är ingen bakåtsträvare direkt. Ser fram emot att visa kidsen sin plats!

Medlem
Skrivet av GooGeL:

CS:GO har en finurlig grej som jag har lust och prova. Det är att man kan tydligen kan söka 5vs5 t ex direkt inne i spelet. Så det går ganska snabbt om man nu är gamla avdankade PRO spelare eller fans att ta en match med grabbarna en sen kväll. Just for laughs.

Det är precis exakt den finessen som gör att vi fastnat igen. Aim Punch och vapenkänslan driver oss dock till vanvett emellanåt.

Målet med CS:GO påstods ju vara att äntligen samla ihop "scenen" under en och samma titel igen. Ta känslan från 1.6 och kombinera med de grafiska förbättringar som Sourcemotorn tillåter. Sorgligt nog så kunde de inte hålla fingrarna i styr så en del är inte bra än, men det patchas friskt så vi får väl se framöver.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar