Robot
The Last of Us

Slutet närmar sig. Snart kliver Playstation 3 ner från tronen och lämnar plats för framtiden. Men innan dess väntar en storstilad avslutning. Och vi har spelat den.

#the-last-of-us-remastered, #naughty-dog


Medlem
The Last of Us

Härligt!
Nu skulle man bara haft en PS3..

Medlem

Väldigt hoppfull, det syntes på Uncharted 3 att tiden blivit knapp och att vissa saker gått fel... Men här på The Last of Us verkar det vara tvärtom, de får tillräckligt med tid och det verkar gå helt rätt till.

En värdig motståndare när det kommer till GOTY 2013.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Nu blev man ju inte direkt mindre sugen på detta spel.

Medlem

Kanske dags att damma av ps3an när släppet närmar sig
Grymt sugen!

Avstängd

Väldigt synd att dom inte släpper det till pc

Jag hade köpt det utan att tveka!

Medlem

Jävla PS3 kom till PC istället


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Tror att det blir som med allt annat. Förväntningarna byggs upp och sen blir det skit i alla fall. Man tycker ju att luttrade speljournalister skulle kunna hysa lite sådär försiktig optimism kanske? Misstänker att jag blivit så gammal så ingenting i spelväg känns direkt lockande numer...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Tror att det blir som med allt annat. Förväntningarna byggs upp och sen blir det skit i alla fall. Man tycker ju att luttrade speljournalister skulle kunna hysa lite sådär försiktig optimism kanske? Misstänker att jag blivit så gammal så ingenting i spelväg känns direkt lockande numer...

Spelar nog ingen roll hur mycket ND spel blir hypade. Deras spel hissas till skyarna varje gång, trots att det egentligen bara e uncharted 2 som e hyfsat bra. Oavsett, kommer ju givet gå på detta med efter som jag gillar postapo-spel/filmer/böcker you name it. Och walking dead spel har man ju längtat efter. Eh, uh jaha, last of us va det visst

Medlem

"Fast en zombie är alltid en zombie, oavsett vad han eller hon kallas, eller hur?"

Oavsett vad hen kallas!

Medlem

Fortfarande lite småsur då ND gav sig på detta istället för att göra nästa Jak and Daxter spel.

Skrivet av blodChoklad:
Skrivet av JohnnyGreed:

Tror att det blir som med allt annat. Förväntningarna byggs upp och sen blir det skit i alla fall. Man tycker ju att luttrade speljournalister skulle kunna hysa lite sådär försiktig optimism kanske? Misstänker att jag blivit så gammal så ingenting i spelväg känns direkt lockande numer...

Spelar nog ingen roll hur mycket ND spel blir hypade. Deras spel hissas till skyarna varje gång, trots att det egentligen bara e uncharted 2 som e hyfsat bra. Oavsett, kommer ju givet gå på detta med efter som jag gillar postapo-spel/filmer/böcker you name it. Och walking dead spel har man ju längtat efter. Eh, uh jaha, last of us va det visst

Det verkar inte som om ni spelat Uncharted-spelen, då vet ni att de är bra allihopa på var sitt sätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan jag inte få stämning OCH tjugo olika hagelbössor?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

det här och Beyond: Two Souls blir 2013!!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Hondulu:

"Fast en zombie är alltid en zombie, oavsett vad han eller hon kallas, eller hur?"

Oavsett vad hen kallas!

I beg to differ....enligt Språkrådet borde meningen snarare skrivits enligt följande:
"Fast en zombie är alltid en zombie, oavsett vad den kallas, eller hur?"

Språkrådet avråder inte från att använda hen om sig själv eller andra, för att ge uttryck för könsidentitet eller för en ideologisk hållning. Däremot rekommenderar det att använda formuleringar som "När kunden har fått hem varan ska den källsortera emballaget", alltså den istället för hen, när det handlar om att undvika omständliga formuleringar (som "han eller hon") när man talar om personer i allmänhet.

Last of Us verkar förövrigt bli hur bra som helst

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det verkar inte som om ni spelat Uncharted-spelen, då vet ni att de är bra allihopa på var sitt sätt.

Äger alla tre, tycker ingen e nått speciellt, men fan då. Bara för att du sa sådär måste jag dra igång ettan

Medlem
Skrivet av Cortex:

I beg to differ....enligt Språkrådet borde meningen snarare skrivits enligt följande:
"Fast en zombie är alltid en zombie, oavsett vad den kallas, eller hur?"

Språkrådet avråder inte från att använda hen om sig själv eller andra, för att ge uttryck för könsidentitet eller för en ideologisk hållning. Däremot rekommenderar det att använda formuleringar som "När kunden har fått hem varan ska den källsortera emballaget", alltså den istället för hen, när det handlar om att undvika omständliga formuleringar (som "han eller hon") när man talar om personer i allmänhet.

Klassiskt syftningsfel i ditt exempel där. "den" = "varan" inte "den"="kunden" som du menade.
Varför ska varan källsortera emballaget? Funkar väl bra om man köpte en hushållsrobot, men tänk om man köpte en kattunge?

Edit: Grr.. stavfel.

Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Hondulu:

"Fast en zombie är alltid en zombie, oavsett vad han eller hon kallas, eller hur?"

Oavsett vad hen kallas!

I beg to differ....enligt Språkrådet borde meningen snarare skrivits enligt följande:
"Fast en zombie är alltid en zombie, oavsett vad den kallas, eller hur?"

Språkrådet avråder inte från att använda hen om sig själv eller andra, för att ge uttryck för könsidentitet eller för en ideologisk hållning. Däremot rekommenderar det att använda formuleringar som "När kunden har fått hem varan ska den källsortera emballaget", alltså den istället för hen, när det handlar om att undvika omständliga formuleringar (som "han eller hon") när man talar om personer i allmänhet.

Last of Us verkar förövrigt bli hur bra som helst

I det exemplet skulle jag använda hen i stället för den. Varför kalla en kund den när man kan använda hen? Hen använder man om man inte känner till könet på personen man talar om.

Spelet verkar grymt, känns som ett givet köp i nuläget.

Medlem
Skrivet av dMike:

Klassiskt syftningsfel i ditt exempel där. "den" = "varan" inte "den"="kunden" som du menade.
Varför ska varan källsortera emballaget? Funkar väl bra om man köpte en hushållsrobot, men tänk om man köpte en kattunge? ;).

Var inte mitt exempel utan snarare wikis http://sv.wikipedia.org/wiki/Hen_%28pronomen%29

Fast för mig är en zombie mer klassad som en den än en hen

EDIT: Fast jag står nog fast vid vad jag skrev förresten....

Dessutom vill några också använda hen som ett sätt att slippa omständliga formuleringar som han eller hon när man talar allmänt om personer, som i ”När kunden har fått hem varan ska hen källsortera emballaget”.

Vi rekommenderar att man i det fallet hellre använder den (”När kunden har fått hem varan ska den källsortera emballaget”), om man inte vill formulera om det. Läs mer i Frågelådan om han eller hon och den.
http://www.sprakradet.se/12729

Medlem
Skrivet av dMike:
Skrivet av Cortex:

I beg to differ....enligt Språkrådet borde meningen snarare skrivits enligt följande:
"Fast en zombie är alltid en zombie, oavsett vad den kallas, eller hur?"

Språkrådet avråder inte från att använda hen om sig själv eller andra, för att ge uttryck för könsidentitet eller för en ideologisk hållning. Däremot rekommenderar det att använda formuleringar som "När kunden har fått hem varan ska den källsortera emballaget", alltså den istället för hen, när det handlar om att undvika omständliga formuleringar (som "han eller hon") när man talar om personer i allmänhet.

Klassiskt syftningsfel i ditt exempel där. "den" = "varan" inte "den"="kunden" som du menade.
Varför ska varan källsortera emballaget? Funkar väl bra om man köpte en hushållsrobot, men tänk om man köpte en kattunge?

Edit: Grr.. stavfel.

"När kunden har fått hem varan ska varan källsortera emballaget". Så blir meningen om man skall följa det du skrev.

F.ö så är en Zombie ett lik. Sen kan det ju alltid diskuteras om man säger han, hon, hen eller det om det.

-DET är ett lik!

-Vad vacker HON är trots att hon är död.

-Liket är så pass sargat så för tillfället får vi lov att kalla könet för HEN

Så tycker nog att alla definitioner är godkända på ett levande lik

edit. Sen vad jag längtar :D.. nej nej.. nu får jag sluta hypa upp mig själv!!!!

Medlem
Skrivet av Smoo87:

"När kunden har fått hem varan ska varan källsortera emballaget". Så blir meningen om man skall följa det du skrev.

F.ö så är en Zombie ett lik. Sen kan det ju alltid diskuteras om man säger han, hon, hen eller det om det.

-DET är ett lik!

-Vad vacker HON är trots att hon är död.

-Liket är så pass sargat så för tillfället får vi lov att kalla könet för HEN

Så tycker nog att alla definitioner är godkända på ett levande lik

edit. Sen vad jag längtar :D.. nej nej.. nu får jag sluta hypa upp mig själv!!!!

Såg du mitt inlägg strax ovanför?

Nåja...var och en skriver och tolkar saker och ting som dom/de/dem vill

Medlem
Skrivet av MirakelMannen:

Fortfarande lite småsur då ND gav sig på detta istället för att göra nästa Jak and Daxter spel.

Har vi tur så dyker det upp på PS4 istället.

Redaktör
Ponny

Sagan om hur The Last of Us förvandlades till en hen-debatt. Otippat, verkligen! Nu tycker jag vi alla lyssnar till hen julsång!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Sagan om hur The Last of Us förvandlades till en hen-debatt. Otippat, verkligen! Nu tycker jag vi alla lyssnar till hen julsång!

Jag tyckte faktiskt att artikeln var fint och neutralt skriven med han eller hon....men sen kom en höna i vägen...

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Sagan om hur The Last of Us förvandlades till en hen-debatt. Otippat, verkligen! Nu tycker jag vi alla lyssnar till hen julsång!

Hehe, nödvändig diskussion 2013! Inlägget om att kalla dem hen var ju mest ett skämt...men men

Medlem
Skrivet av blodChoklad:
Skrivet av walter_iego:

Det verkar inte som om ni spelat Uncharted-spelen, då vet ni att de är bra allihopa på var sitt sätt.

Äger alla tre, tycker ingen e nått speciellt, men fan då. Bara för att du sa sådär måste jag dra igång ettan

drog igång ettan, ja det e bättre än jag kom ihåg. Som trippel A eller AAA-game; sucks big time

Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Smoo87:

"När kunden har fått hem varan ska varan källsortera emballaget". Så blir meningen om man skall följa det du skrev.

F.ö så är en Zombie ett lik. Sen kan det ju alltid diskuteras om man säger han, hon, hen eller det om det.

-DET är ett lik!

-Vad vacker HON är trots att hon är död.

-Liket är så pass sargat så för tillfället får vi lov att kalla könet för HEN

Så tycker nog att alla definitioner är godkända på ett levande lik

edit. Sen vad jag längtar :D.. nej nej.. nu får jag sluta hypa upp mig själv!!!!

Såg du mitt inlägg strax ovanför?

Nåja...var och en skriver och tolkar saker och ting som dom/de/dem vill

Var inte riktigt meningen att påpeka för dig Utan menade mest för hen som citerade dig, ska man rätta någon så ska man rätta rätt, vilket hen inte gjorde Själv så använder jag nog oxå bemärkelsen den/det

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Smoo87:

"När kunden har fått hem varan ska varan källsortera emballaget". Så blir meningen om man skall följa det du skrev.

F.ö så är en Zombie ett lik. Sen kan det ju alltid diskuteras om man säger han, hon, hen eller det om det.

-DET är ett lik!

-Vad vacker HON är trots att hon är död.

-Liket är så pass sargat så för tillfället får vi lov att kalla könet för HEN

Så tycker nog att alla definitioner är godkända på ett levande lik

edit. Sen vad jag längtar :D.. nej nej.. nu får jag sluta hypa upp mig själv!!!!

Såg du mitt inlägg strax ovanför?

Nåja...var och en skriver och tolkar saker och ting som dom/de/dem vill

Var inte riktigt meningen att påpeka för dig Utan menade mest för hen som citerade dig, ska man rätta någon så ska man rätta rätt, vilket hen inte gjorde Själv så använder jag nog oxå bemärkelsen den/det

Den*
Denne*
Bra

Medlem

Vänta lite här nu va, PS3 kliver ner från tronen? Vilken tron är det om jag får fråga?

Är lite sugen på detta, men som jag sagt tidigare, "infekterade" gör mig lite trött på det, det verkade mycket mysigare och coolare när det bara var människor och "survival of the fittest".


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Smoo87:

"När kunden har fått hem varan ska varan källsortera emballaget". Så blir meningen om man skall följa det du skrev.

F.ö så är en Zombie ett lik. Sen kan det ju alltid diskuteras om man säger han, hon, hen eller det om det.

-DET är ett lik!

-Vad vacker HON är trots att hon är död.

-Liket är så pass sargat så för tillfället får vi lov att kalla könet för HEN

Så tycker nog att alla definitioner är godkända på ett levande lik

edit. Sen vad jag längtar :D.. nej nej.. nu får jag sluta hypa upp mig själv!!!!

Såg du mitt inlägg strax ovanför?

Nåja...var och en skriver och tolkar saker och ting som dom/de/dem vill

Var inte riktigt meningen att påpeka för dig Utan menade mest för hen som citerade dig, ska man rätta någon så ska man rätta rätt, vilket hen inte gjorde Själv så använder jag nog oxå bemärkelsen den/det

Den*
Denne*
Bra

Zombien denne? Eller zombien det? Vilket låter bäst?

1
Skriv svar