Inför 20 februari – Sony om Playstation 3

Robot
Inför 20 februari – Sony om Playstation 3

Sony blickar tillbaka på sin konsolhistoria och turen har kommit fram till den nuvarande generationen.

#nyhetstips, #sony


Medlem
Inför 20 februari – Sony om Playstation 3

Jag vet inte.... presenterar Sony inte PS4 den 20:e så blir jag allt liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite besviken......

Medlem
Skrivet av Cortex:

Jag vet inte.... presenterar Sony inte PS4 den 20:e så blir jag allt liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite besviken......

Jag har varit väldigt skeptiskt till det, alltid förut så har många hypat att både Sony och MS kommer att avslöja sina nästa generations konsoller, men så har det inte hänt något... Förra årets E3 till exempel.

Nu? Vet inte, man skulle ju tro att Sony skulle skjuta ner Ps4 ryktena istället för att låte dem växa så pass mycket om de inte menat säga något... Om de nu inte skulle säga något om Ps4 så skulle det vara PR-självmord, i princip.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Jag hoppas på bakåtkompabilitet, tyst konsol, snabbare laddningstider i allt (beror väl lite på applikation/spel också.. trött på att se laddningsskärmar), stöd för streaming från PC etc utan knölig tredjepart, bättre stöd för olika film/ljudformat och en prislapp som inte sjunker allt för långsamt

Slår vad om att den innehåller massa stöd för den mobila marknaden. Då inte bara med någon ny kontroll á la Kinect/Move etc, utan massa styrning och stöd för mobilen m.m. Sen om det är användbart eller bara "kul grej" vet man aldrig..
Eller så tar dom det där steget med att man inte har fysiska spel lika mycket, utan kör via molntjänster.

(Har sånt här redan uppdagats reserverar jag min rätt att ha levt under en sten.)

Medlem

Har haft det bra skoj med ps2:an, ps3 har inte lockat mig med någon exklusiv titel alls får väll se om ps4 ändrar på den saken. Nej, jag påstod inte just att det inte finns några bra spel till ps3, bara det att inget har intresserat mig i den grad att jag skulle vilja hosta upp pengar för både konsolen och det hutlösa priserna konsolspel ligger på, speciellt då mycket av det jag gillar ändå finns att få tag på PC, och då bra mycket billigare och med möjlighet till bättre grafik.

Medlem

Löjlig "poll". De flesta som äger Playstation 3 i dagens läge var inte födda alternativt bebisar när originalet kom ut.

Personligen blev jag så besviken på Playstation 3 att det inte finns ord. Jag köpte spel efter spel efter spel, och alla var värdelösa... alla utom Heavy Rain. Men inte nog med det. Konsolen kämpade med att spela upp 99% av alla spel. Låg upplösning (<720p) utan AA och med 25-29fps är alldeles bedrövligt.

I min mening så är Playstation den bästa konsolen någonsin, före t o m NES och SMS.

Nu hoppas jag på Orbis...

Medlem

läste i pollen "vilken stationär konsoll är din favorit" och undrade vart sega mega drive var nånstanns

Medlem

Final Fantasy VII till första playstation, svårslaget.

Medlem

Playstation 1, Crash Bandicoot <3
Playstation 2, R&C, Jax, Sly <3

Medlem

PSX all the way, Tomb Raider, RE, 3 briljanta FF titlar, MGS, Soul Blade, Tekken, Castlevania: SotN..... the list goes on

Medlem

Jag har faktiskt haft mest kul med PS3 tror jag men det beror nog till stor del på att man vid släppet hade blivit tillräckligt gammal för att kunna uppskatta det fullt ut. Annars är det PS1 som ligger mig varmast om hjärtat.

Crash Bandicoot, Spyro, GTA, Bond, Tomb Raider, Rayman, Tony Hawk, Tekken och så mycket mer, det är svårslaget.

Medlem
Skrivet av izayoi:

Personligen blev jag så besviken på Playstation 3 att det inte finns ord. Jag köpte spel efter spel efter spel, och alla var värdelösa... alla utom Heavy Rain.

Vad har du då spelat för någonting (av ren nyfikenhet, inte för att ifrågasätta)?

Inaktiv
Skrivet av Ziern:

Jag hoppas på bakåtkompabilitet, tyst konsol, snabbare laddningstider i allt (beror väl lite på applikation/spel också.. trött på att se laddningsskärmar), stöd för streaming från PC etc utan knölig tredjepart, bättre stöd för olika film/ljudformat och en prislapp som inte sjunker allt för långsamt

Slår vad om att den innehåller massa stöd för den mobila marknaden. Då inte bara med någon ny kontroll á la Kinect/Move etc, utan massa styrning och stöd för mobilen m.m. Sen om det är användbart eller bara "kul grej" vet man aldrig..
Eller så tar dom det där steget med att man inte har fysiska spel lika mycket, utan kör via molntjänster.

(Har sånt här redan uppdagats reserverar jag min rätt att ha levt under en sten.)

Det som är mer eller mindre klart är att något ps3 spel kommer inte kunna köras pågrund av att priset på ps 4 ska pressas neråt.

Inte spel på skiva iaf, men det blir ju säkert möjligt att ladda ner ps3 spel.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av izayoi:

Löjlig "poll". De flesta som äger Playstation 3 i dagens läge var inte födda alternativt bebisar när originalet kom ut.

Personligen blev jag så besviken på Playstation 3 att det inte finns ord. Jag köpte spel efter spel efter spel, och alla var värdelösa... alla utom Heavy Rain. Men inte nog med det. Konsolen kämpade med att spela upp 99% av alla spel. Låg upplösning (&lt;720p) utan AA och med 25-29fps är alldeles bedrövligt.

I min mening så är Playstation den bästa konsolen någonsin, före t o m NES och SMS.

Nu hoppas jag på Orbis...

Sega Saturn och Sega Dreamcast var i mina ögon bäst,
synd bara att fler inte köpte dom.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Pony Slaystation... Den sista konsolen jag skulle köpa... Hellre en CD32:a

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av izayoi:

Personligen blev jag så besviken på Playstation 3 att det inte finns ord. Jag köpte spel efter spel efter spel, och alla var värdelösa... alla utom Heavy Rain.

Vad har du då spelat för någonting (av ren nyfikenhet, inte för att ifrågasätta)?

Köpte de flesta av de stora släppen till 3:an...

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Ziern:

Jag hoppas på bakåtkompabilitet, tyst konsol, snabbare laddningstider i allt (beror väl lite på applikation/spel också.. trött på att se laddningsskärmar), stöd för streaming från PC etc utan knölig tredjepart, bättre stöd för olika film/ljudformat och en prislapp som inte sjunker allt för långsamt

Slår vad om att den innehåller massa stöd för den mobila marknaden. Då inte bara med någon ny kontroll á la Kinect/Move etc, utan massa styrning och stöd för mobilen m.m. Sen om det är användbart eller bara "kul grej" vet man aldrig..
Eller så tar dom det där steget med att man inte har fysiska spel lika mycket, utan kör via molntjänster.

(Har sånt här redan uppdagats reserverar jag min rätt att ha levt under en sten.)

Det som är mer eller mindre klart är att något ps3 spel kommer inte kunna köras pågrund av att priset på ps 4 ska pressas neråt.

Inte spel på skiva iaf, men det blir ju säkert möjligt att ladda ner ps3 spel.

Man kan alltid hoppas

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av izayoi:

Personligen blev jag så besviken på Playstation 3 att det inte finns ord. Jag köpte spel efter spel efter spel, och alla var värdelösa... alla utom Heavy Rain.

Vad har du då spelat för någonting (av ren nyfikenhet, inte för att ifrågasätta)?

Köpte de flesta av de stora släppen till 3:an...

Uncharted, MGS4 & LBP inkluderat?

Medlem
Skrivet av Hondulu:

Final Fantasy VII till första playstation, svårslaget.

Bästa spelminnet!!! spela ni no kuni för att få nostalgi över hur bra de gamla final fantasy var!!!

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av izayoi:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av izayoi:

Personligen blev jag så besviken på Playstation 3 att det inte finns ord. Jag köpte spel efter spel efter spel, och alla var värdelösa... alla utom Heavy Rain.

Vad har du då spelat för någonting (av ren nyfikenhet, inte för att ifrågasätta)?

Köpte de flesta av de stora släppen till 3:an...

Uncharted, MGS4 & LBP inkluderat?

Uncharted 1+2 och MGS4... men inte LBP.

1
Skriv svar